Anjalantien paha töyssy on viimeinkin korjattu
28.9.2015 7:32
Kuva: Tomi Saksa
Anjalantien töyssyn sisältä paljastui kookkaita kiviä, joista toinen oli niin iso, että se piti halkaista räjähteillä poistamista varten.
Anjalantien töyssyn sisältä paljastui kookkaita kiviä, joista toinen oli niin iso, että se piti halkaista räjähteillä poistamista varten.
Anjalantiessä oleva töyssy oli viedä voikkaalaisen Sami Vainikan hengen syksyllä 2014. Elinikäisiä vammoja tapaturmassa saanut Vainikka on taistellut vuoden ajan saadakseen tien kuntoon, jottei se koituisi kenenkään hengenmenoksi. Nyt muhkura, joka heitti Vainikan moottoripyörän ilmaan vuosi takaperin, on viimein korjattu.
— Tämä on esimerkki siitä, että sinnikkyys palkitaan. Periaatteeni olen saanut läpi, eli tien kuntoon, sillä se ei aiemmin ollut tieliikennelain mukaisessa kunnossa.
Vainikalla on silti olo, että tien korjaus tehtiin salamyhkäisen nopeasti. Yhden päivän aikana tehdyssä korjauksessa Anjalantien kohoumasta kaivettiin pois kaksi kookasta kiveä, joista toinen piti halkoa räjäyttämällä poistamista varten.
— Kyllähän siinä väkisinkin tulee hieman yllättynyt olo, kun aikaisemmin poliisin ja ELY-keskuksen mukaan ajokunnossa ollut tie pitääkin sitten yhtäkkiä korjata.
Kaakkois-Suomen ELY-keskuksen suunnittelupäällikkö Yrjö Pilli-Sihvolan mukaan Anjalantien töyssy korjattiin osana suurempaa korjausurakkaa, jossa kartoitettiin tieverkon pahimpia heittoja.
— Teimme kesällä analyysin tieverkon siltä osalta, jossa on pahimpia heittoja. Valitettavasti niitä löytyi paljon. Luokittelimme pahimmat kohdat, jonka jälkeen teimme korjaussuunnitelman sen mukaan, mihin on tulossa uusi päällyste, Pilli-Sihvola toteaa.
Lue lisää päivän lehdestä tai digilehdestä www.kouvolansanomat.fi/digilehti.
TÖyssy ON Poissa
hyväse
2
81
Vastaukset
- pylvässalimissio10
Kuulin vast'siltään että eräs Koiviston Antti (sd) oli puhunyt töyssykivien vihaajalle (tv,sit) tien 359 vaarallisesta ja huonosti merkitystä töyssystä.
Tv;ta erikoisesti kyrsii yleisten teiden töyssyjä aiheuttavat salakivet. Oli hyvä että töyssy viimein tuhottiin. - lammenlaine
Homma tehtiin nopsaan. Siksipä työ epäonnistui. Isot kivet sivuun ja hötöä soraa pesä täyteen. Meitä aikoinaan neuvottiin että tiivistäminen on ehdoton asia ettei pinta heti putoa. Nyt vissiin unohtu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328497Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4365224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72183Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571143Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17786Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57722Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.32703Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68696- 42676
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36637