Kalastuksenvalvonta

Näpsä6

Päivittäkääpä mun tietoja siitä asiasta, mitä oikeuksia/velvollisuuksia kalastuksenvalvojalla on, jos hän tapaa henkilön laskemassa verkkoja, eikä henkilöllä ole kylän yhteisen vesialueen osakaskunnan myymää lupaa?

3

111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kossuryypyt

Jos verkonlaskijalla on kossua mukana,niin "otettaa ryypyt" ?

• Näpsä6

Valvoja ei juo. Onko muita älykääpiöitä linjoilla?

• Harrastelijakalastaja

Kalastuslaki, annettu Helsingissä 10 päivänä huhtikuuta 2015:
      109 § Valvontaviranomaisen ja kalastuksenvalvojan talteenotto-oikeus
      Edellä 99 §:ssä tarkoitetulla viranomaisella ja kalastuksenvalvojalla on oikeus ottaa talteen kalastuksessa käytetty pyydys ja kalastusväline sekä saalis, jos:
      1) kalastusaikoja, pyydyksiä, pyydysten määrää, pyyntitapoja, kalojen vapauttamista tai saaliiksi ottamista taikka rauhoitusta koskevia säännöksiä tai määräyksiä rikotaan;
      2) kalastusta harjoitetaan ilman kalastusoikeutta tai kalastusoikeuden ilmeisesti ylittäen; tai
      3) pyydystä ei ole merkitty 48 §:ssä edellytetyllä tavalla.

Lisäksi pyyntiä harjoittavan on annettava 99 §:ssä tarkoitetulle viranomaiselle tai kalastuksenvalvojalle yksittäisen valvontatehtävän suorittamiseksi tarpeellinen tieto nimestään, henkilötunnuksestaan tai sen puuttuessa syntymäajastaan ja kansalaisuudestaan sekä yhteystietonsa.

Luulisin, että pyydysten haltuunotto kuvaamassasi tilanteessa tapahtuu vain raskauttavissa oloissa. Esim. jos alueella on runsaasti salakalastusta tai kyseiset pyydykset ovat lainvastaisia (esim. silmäkooltaan tai määrältään) tai kyseinen salakalastaja vaikuttaa toimivan ammattimaisesti (jäänyt kiinnni aiemmin). Lieventävänä seikkana tuossa lienee, että pyyntitapahtuma oli vasta alkamassa.

Alueilla, joilla valvonta on vastikään aloitettu, usein annetaan huomautus, mutta seuraavana vuonna ollaan jo tiukempia.

Kalastuksenvalvojan on pidettävä kalastuksenvalvojakortti sekä 107 §:ssä tarkoitettua valtuutusta koskeva asiakirja (oikeus suorittaa valvontaa kyseisellä alueella) kalastuksenvalvontatehtävissä mukana ja esitettävä ne pyydettäessä. Kalastuksenvalvojan on lisäksi käytettävä kalastuksenvalvontatehtävissä kalastuksenvalvojatunnusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2246
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      104
      1674
    3. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      128
      1343
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      82
      1337
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1246
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      63
      1102
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      62
      1082
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1027
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      962
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      834
    Aihe