Päivittäkääpä mun tietoja siitä asiasta, mitä oikeuksia/velvollisuuksia kalastuksenvalvojalla on, jos hän tapaa henkilön laskemassa verkkoja, eikä henkilöllä ole kylän yhteisen vesialueen osakaskunnan myymää lupaa?
Kalastuksenvalvonta
3
132
Vastaukset
- Kossuryypyt
Jos verkonlaskijalla on kossua mukana,niin "otettaa ryypyt" ?
- Näpsä6
Valvoja ei juo. Onko muita älykääpiöitä linjoilla?
- Harrastelijakalastaja
Kalastuslaki, annettu Helsingissä 10 päivänä huhtikuuta 2015:
109 § Valvontaviranomaisen ja kalastuksenvalvojan talteenotto-oikeus
Edellä 99 §:ssä tarkoitetulla viranomaisella ja kalastuksenvalvojalla on oikeus ottaa talteen kalastuksessa käytetty pyydys ja kalastusväline sekä saalis, jos:
1) kalastusaikoja, pyydyksiä, pyydysten määrää, pyyntitapoja, kalojen vapauttamista tai saaliiksi ottamista taikka rauhoitusta koskevia säännöksiä tai määräyksiä rikotaan;
2) kalastusta harjoitetaan ilman kalastusoikeutta tai kalastusoikeuden ilmeisesti ylittäen; tai
3) pyydystä ei ole merkitty 48 §:ssä edellytetyllä tavalla.
Lisäksi pyyntiä harjoittavan on annettava 99 §:ssä tarkoitetulle viranomaiselle tai kalastuksenvalvojalle yksittäisen valvontatehtävän suorittamiseksi tarpeellinen tieto nimestään, henkilötunnuksestaan tai sen puuttuessa syntymäajastaan ja kansalaisuudestaan sekä yhteystietonsa.
Luulisin, että pyydysten haltuunotto kuvaamassasi tilanteessa tapahtuu vain raskauttavissa oloissa. Esim. jos alueella on runsaasti salakalastusta tai kyseiset pyydykset ovat lainvastaisia (esim. silmäkooltaan tai määrältään) tai kyseinen salakalastaja vaikuttaa toimivan ammattimaisesti (jäänyt kiinnni aiemmin). Lieventävänä seikkana tuossa lienee, että pyyntitapahtuma oli vasta alkamassa.
Alueilla, joilla valvonta on vastikään aloitettu, usein annetaan huomautus, mutta seuraavana vuonna ollaan jo tiukempia.
Kalastuksenvalvojan on pidettävä kalastuksenvalvojakortti sekä 107 §:ssä tarkoitettua valtuutusta koskeva asiakirja (oikeus suorittaa valvontaa kyseisellä alueella) kalastuksenvalvontatehtävissä mukana ja esitettävä ne pyydettäessä. Kalastuksenvalvojan on lisäksi käytettävä kalastuksenvalvontatehtävissä kalastuksenvalvojatunnusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2131413- 961266
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan31057Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle15971Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9918Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86890Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.59828- 32820
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest37758Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii44744