ypöyksin viisikymppisenä

Puolikas14

Olen hiljattain eronnut pitkästä liitosta, jossa olin yksin ja yksinhuoltaja, vaikka toinen asuikin saman katon alla suurimman osan ajasta vaikka paljon oli poissa jopa kuukausia kerrallaan. Yhteisiä ystäviä ei ollut, vain hänen ystäviään, ja nyt olen täydellisen yksin lapsineni, ilman ketään aikuista, jolle voisi jutella asioista ja jonka kanssa voisi tehdä jotain yhdessä kuten käydä elokuvissa tai lenkillä tms. Kun ex oli vielä olemassa elämässäni en tätä yksinäisyyttä samalla tavalla huomannut kun keskityin kärsimään kamalasta yksinäisyydestä parisuhteessa, häpesin yksinäisyyttäni ja ihmettelin yhdessä olevia ja tekeviä pariskuntia, oman liiton aikana oli mahdotonta seurustella muitten kanssa aiempien ystävien etäännyttyä jo vuosikausia sitten. Miten ihmeessä pääsen tästä yksinäisyydestä? Tuntuu että olen jäänyt kaikesta jälkeen ja ulkopuolelle, minulla ei ole muuta kuin lapset ja työ, kukaan ei minua muista ei viisikymppisinä eikä minua kutsuta ikinä mihinkään eikä Facebookissa, on kuin minua ei olisi olemassakaan. Tiedän, minun täytyy olla ikävä ihminen, mutta silti...Haluaisin tutustua muihin ihmisiin, en tanssi enkä käy baareissa, en osaa olla vain ystävä miesten kanssa vaikka viihdyn miesten seurassa paljon pelkkää naisseuraa paremmin. Miten onnistuisin sosiaalistumaan vuosien vuosien tauon jälkeen?

6

143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksinäinen-mies

Et ole ollut yksinäinen. Nainen saa kyllä seuraa aina kun menee baariin ta ulos. Minä olen ollut yksin kymmeniä vuosia ilman kavereita tai rakkautta.

• Puolikas14

Niinpä et voi edes aavistaa, mitä on olla yhdessä yksin, henkisesti totaalisen yksin. Baarista saamme seuraa vaikka toisistamme, minä ja sinä, mutta nyt ei olekaan siitä kysymys vaan nimenomaan siitä, mitä sinäkin tunnut kaipaavan!

• Emmalilli

Hei söpöliini (yksinäinen-mies) mitäs jos lähdettäisiin tahoillamme mukaan vapaaehtoistyöhön pakolaisten hyväksi? Ei oltaisi yksin, tunnettaisiin itsemme tärkeäksi, tutustuttaisiin uusiin ihmisiin... Valitettavasti tämä ei taida sopia puolikkaalle lapselliselle jos sitten lapset eivät ole jo kovin isoja...

• Lapsellinentalouskone
        Puolikas14 kirjoitti:

Niinpä et voi edes aavistaa, mitä on olla yhdessä yksin, henkisesti totaalisen yksin. Baarista saamme seuraa vaikka toisistamme, minä ja sinä, mutta nyt ei olekaan siitä kysymys vaan nimenomaan siitä, mitä sinäkin tunnut kaipaavan!

Itse myös kokeneena parisuhteessa tuon yksinäisyyden. Mies aina työssä työntekijänä pitkiä päiviä samalla paikkakunnalla ja uskoin että yhteisen hyvän vuoksi tässä venytään. Oli vain perhe jota huoltaa ja miehellä satunnaisia kavereita, itse kun ehdotti jotain niin sai tyrmäävän kiellon että tässä kaikennäköisiin kissanristiäsiin jaksa lähteä kun raataa niin paljon. Näin jälkikäteen ajateltuna, miksi ei ymmärtänyt aiemmin? Olinko sinisilmänen blondi jota oli mukava kusta linssiin? Miksi ihmeessä vaivautui edes kotiin, kun se oli niin vastenmielinen paikka? Erohan oli tietenkin minun syy. Kamala ihminen kun ei yhteistä perhettä halunnut pitää kasassa. On se kumma kun akoille mikään ei riitä.

Yrittänyt löytää juttukaveria / ystävää mutta outohan sitä on kun eronnut ja ehkä pelottavakin, vie vielä hyvän miehen vaimon viereltä. Ihan niinkuin tuon kokemuksen jälkeen sitä edes uskoo siihen että joku mies voisi oikeasti jakaa aikaansa yhdessäoloon jotta ihan puhe, shoppailu, kävely, yms nais seuraa kaivannut. Mutta mistä? Baari ei houkuta, tanssia en osaa, kirjastossa ei saa puhua, en harrasta neulomista, koiraa en hanki ja nyttemmin paljon puhuttu vapaaehtoistyö: eronnut 45v nainen siellä kaikken nuorten pakolaismiesten keskuudessa: osaan jo kuvitella puheet jotka siitäkin seuraisi, ihmiset on niin ilkeitä.
        Kansalaisopistoakin yritin, mutta ei, ihmiset tulivat sinne pareittain eikä siihen duoon otettu ulkopuolisia. Jotta mikä neuvoksi?

• JeesusAuttaa_

Jeesus on hyvää seuraa :) rukoile häntä, niin hän auttaa. Ala käydä kirkossa vaikka kerran kuussakin, niin huomaat miten olisi paranee.

• 18624

Apu se on placebo efektikin kai.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5892
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4444
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3257
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2991
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1581
    6. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      71
      1351
    7. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      233
      1227
    9. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      10
      1180
    10. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1179
    Aihe