Veli-Matti Kaitala.

Mikonpoika

Aikansa lapsinäyttelijä ja sotamies Hauhia Tuntemattomassa. Hän eli vain päälle nelikymppiseksi. Mitä hänelle tapahtui? Kuka tietää?

25

15835

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli mulla opettajana Amurin koulussa Tampereella -74, kuoli muistaakseni -75. Mukava ja lupsakka mies, hieman boheemi. Kuolinsyytä en muista, mutta ei kai ole tarvettakaan.

• A.II

...hän kuoli vuonna 1978.

• A.II kirjoitti:

...hän kuoli vuonna 1978.

olikin, pyydän anteeksi. Enkä tarkoituksella "puhunut paskaa".

• Anonyymi
        jihuu kirjoitti:

olikin, pyydän anteeksi. Enkä tarkoituksella "puhunut paskaa".

Onko joku sanonut . . . olisit puhunut paskaa? Erehdykset harmittomat ne kuuluvat ihmiselämään . . . niin myös sinunkin.

• *Elsi*

Kiinnostaa minuakin. Kaitala oli hyvä Tuntemattomassa.

• tiedän

Minä tiedän mitä hänelle tapahtui.

Hän kuoli.

• Mikonpoika

Luetun ymmärtäminen ei ole aina itsestään selvää. Jos joku elää tietyn ikäiseksi, toki kuolema päättää elämän. Kysymys tarkoitti että mitä hänelle tapahtui sellaista, johon hän kuoli? Tuliko nyt tarpeeksi selväksi?

• Anonyymi
        Mikonpoika kirjoitti:

Luetun ymmärtäminen ei ole aina itsestään selvää. Jos joku elää tietyn ikäiseksi, toki kuolema päättää elämän. Kysymys tarkoitti että mitä hänelle tapahtui sellaista, johon hän kuoli? Tuliko nyt tarpeeksi selväksi?

Eikö perkele saa puhua. On vittu eletty ennekin. Hieman kunnioitusta!!!

• olli

jos oikein muista taisi kuolla?

• Mikonpoika

Miksi kerroit itsestään selvyyden? Onko joulupukin odotus aiheuttanut liikaa paineita?

• Beritta
        Mikonpoika kirjoitti:

Miksi kerroit itsestään selvyyden? Onko joulupukin odotus aiheuttanut liikaa paineita?

Minulla on faktatietoa. Veli-Matti Kaitala kuoli luonnollisen kuoleman eli hän sai sairaskohtauksen kesämökillä lomaillessaan. Sydämessä oli vikaa. Olen aina ollut suuri Veli-Matti-fani, ja omistan kaikki hänen elokuvansa. Olin järkyttynyt, kun hän kuoli vain 42-vuotiaana.

• aina sydämessä
        Beritta kirjoitti:

Minulla on faktatietoa. Veli-Matti Kaitala kuoli luonnollisen kuoleman eli hän sai sairaskohtauksen kesämökillä lomaillessaan. Sydämessä oli vikaa. Olen aina ollut suuri Veli-Matti-fani, ja omistan kaikki hänen elokuvansa. Olin järkyttynyt, kun hän kuoli vain 42-vuotiaana.

Tietääkö kukaan mihin Kaitsu on haudattu? Kaitsu oli ihana kuviksen ja englannin kielen opettaja. Jäin kaipaamaan.

• Beritta
        aina sydämessä kirjoitti:

Tietääkö kukaan mihin Kaitsu on haudattu? Kaitsu oli ihana kuviksen ja englannin kielen opettaja. Jäin kaipaamaan.

Uskoisin, että hänet on haudattu Tampereelle,Tampereen poikia kun hän oli.Tampere on niin suuri kaupunki, että hautausmaita on ehkä useampikin. Minäkin haluaisin tietää hänen hautapaikkansa, jotta voisin joskus käydä viemässä kukkia suuresti ihailemalleni Veli-Matille.On varmaan ollut upeaa tuntea hänet aikuisenakin ja nähdä "livenä".

• Entinen maalaistyttö
        Beritta kirjoitti:

Uskoisin, että hänet on haudattu Tampereelle,Tampereen poikia kun hän oli.Tampere on niin suuri kaupunki, että hautausmaita on ehkä useampikin. Minäkin haluaisin tietää hänen hautapaikkansa, jotta voisin joskus käydä viemässä kukkia suuresti ihailemalleni Veli-Matille.On varmaan ollut upeaa tuntea hänet aikuisenakin ja nähdä "livenä".

Veli-Matti on haudattu Satakuntaan, Kiikoisten hautausmaalle. Hänen elämänkumppaninsa kuvanveistäjä Nina Terno haudattiin Veli-Matin viereen vuonna 2003. Haudalla on Nina Ternon tekemä veistos.

• Beritta
        Entinen maalaistyttö kirjoitti:

Veli-Matti on haudattu Satakuntaan, Kiikoisten hautausmaalle. Hänen elämänkumppaninsa kuvanveistäjä Nina Terno haudattiin Veli-Matin viereen vuonna 2003. Haudalla on Nina Ternon tekemä veistos.

Kiitos "Entinen maalaistyttö" informaatiosta. Oletin vain, että V-M on haudattu Tampereelle, mutta hyvä tietää, että hänen hautansa onkin Kiikoisissa. Luultavasti hauta olisi helppo löytöö, kun siella on Nina Ternon tekemä veistos. Kun vain joskus pääsisi Kiikoisiin...
        Kiitos vielä ja lämpimät terveiset, Toivottaa Beritta

• Veli-Matti opetti mullekin englantia (ja ruotsia muistaakseni?) kansalaiskoulussa vuosina -73 ---> -76. Totta, sydän petti ja Kiikoisiin on haudattu. ( Muille Amurin käyneille tiedoksi, Pertti Inki kuoli 2006.) ♣

• Anonyymi

Vai on Inki poistunut myös. Oli hauska tyyppi...

• Beritta

Taas eilen 27 elokuuta 2012 tuli televisiosta Veli-Matin elokuva Onnen-Pekka!
      Onneksi Veli-Matin elokuvia on alkanut ilmestyä myös DVD:nä. Minun suosikkini on Kirkastuva sävel, koska siinä on niin paljon musiikkia ja Veli-Matin lauluja. Hänellä oli ihana lauluääni! Lisäksi hän oli välitön ja luonteva lapsinäyttelijä. SEN VUOKSI HÄN LAPSITÄHTI OLIKIN!!!

• smoi1

Veli-Matin äiti työskenteli Valion maitokaupassa os.Kaarikatu 2, Tampereella.Siellä oli hänen mukanaan useasti myös silloin alle kouluikäinen vilkas poika Veli-Matti.
      Asuin niihin aikoihin samassa talossa ja vaikka olin vähän Veli Mattia nuorempi oli meillä monet yhteiset leikit pihamaalla ja Sammaliston Serafia mummu tarjoili meille monasti mehut ja pullat ja huolehti muutenkin. Sitten koulu ja laulu veivät Veli-Matin ja ainoastaan lehdistä seurasin myöhemmin hänen elämäänsä.

• Anonyymi

Veli-matti oli tuolloin myös minu opettsjani amurin koulussa. Hyvä opettaja!

• Anonyymi

Hän kulki usein samassa bussissa kuin minä 60-luvulla. Asui Käpylässä.

• Anonyymi

Mahtoiko perheessä olla lapsia?

• Anonyymi

Kenelläkään tietoa? Siis oliko VeliMatilla lapsia?

• Anonyymi

Onko hän laulanut sen Rati riti ralla?

• Anonyymi

Edvin Laineen löytö. Tosi lahjakas. En tiedä enempää.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      30
      3841
    2. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1513
    3. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      240
      1432
    4. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      1138
    5. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      78
      971
    6. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      251
      948
    7. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      62
      939
    8. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      933
    9. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      102
      904
    10. Kaipaan sua, Jii

Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂
      Ikävä
      56
      754
    Aihe