Veli-Matti Kaitala.

Mikonpoika

Aikansa lapsinäyttelijä ja sotamies Hauhia Tuntemattomassa. Hän eli vain päälle nelikymppiseksi. Mitä hänelle tapahtui? Kuka tietää?

24

14940

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli mulla opettajana Amurin koulussa Tampereella -74, kuoli muistaakseni -75. Mukava ja lupsakka mies, hieman boheemi. Kuolinsyytä en muista, mutta ei kai ole tarvettakaan.

      • A.II

        ...hän kuoli vuonna 1978.


      • A.II kirjoitti:

        ...hän kuoli vuonna 1978.

        olikin, pyydän anteeksi. Enkä tarkoituksella "puhunut paskaa".


      • Anonyymi
        jihuu kirjoitti:

        olikin, pyydän anteeksi. Enkä tarkoituksella "puhunut paskaa".

        Onko joku sanonut . . . olisit puhunut paskaa? Erehdykset harmittomat ne kuuluvat ihmiselämään . . . niin myös sinunkin.


    • *Elsi*

      Kiinnostaa minuakin. Kaitala oli hyvä Tuntemattomassa.

    • tiedän

      Minä tiedän mitä hänelle tapahtui.

      Hän kuoli.

      • Mikonpoika

        Luetun ymmärtäminen ei ole aina itsestään selvää. Jos joku elää tietyn ikäiseksi, toki kuolema päättää elämän. Kysymys tarkoitti että mitä hänelle tapahtui sellaista, johon hän kuoli? Tuliko nyt tarpeeksi selväksi?


    • olli

      jos oikein muista taisi kuolla?

      • Mikonpoika

        Miksi kerroit itsestään selvyyden? Onko joulupukin odotus aiheuttanut liikaa paineita?


      • Beritta
        Mikonpoika kirjoitti:

        Miksi kerroit itsestään selvyyden? Onko joulupukin odotus aiheuttanut liikaa paineita?

        Minulla on faktatietoa. Veli-Matti Kaitala kuoli luonnollisen kuoleman eli hän sai sairaskohtauksen kesämökillä lomaillessaan. Sydämessä oli vikaa. Olen aina ollut suuri Veli-Matti-fani, ja omistan kaikki hänen elokuvansa. Olin järkyttynyt, kun hän kuoli vain 42-vuotiaana.


      • aina sydämessä
        Beritta kirjoitti:

        Minulla on faktatietoa. Veli-Matti Kaitala kuoli luonnollisen kuoleman eli hän sai sairaskohtauksen kesämökillä lomaillessaan. Sydämessä oli vikaa. Olen aina ollut suuri Veli-Matti-fani, ja omistan kaikki hänen elokuvansa. Olin järkyttynyt, kun hän kuoli vain 42-vuotiaana.

        Tietääkö kukaan mihin Kaitsu on haudattu? Kaitsu oli ihana kuviksen ja englannin kielen opettaja. Jäin kaipaamaan.


      • Beritta
        aina sydämessä kirjoitti:

        Tietääkö kukaan mihin Kaitsu on haudattu? Kaitsu oli ihana kuviksen ja englannin kielen opettaja. Jäin kaipaamaan.

        Uskoisin, että hänet on haudattu Tampereelle,Tampereen poikia kun hän oli.Tampere on niin suuri kaupunki, että hautausmaita on ehkä useampikin. Minäkin haluaisin tietää hänen hautapaikkansa, jotta voisin joskus käydä viemässä kukkia suuresti ihailemalleni Veli-Matille.On varmaan ollut upeaa tuntea hänet aikuisenakin ja nähdä "livenä".


      • Entinen maalaistyttö
        Beritta kirjoitti:

        Uskoisin, että hänet on haudattu Tampereelle,Tampereen poikia kun hän oli.Tampere on niin suuri kaupunki, että hautausmaita on ehkä useampikin. Minäkin haluaisin tietää hänen hautapaikkansa, jotta voisin joskus käydä viemässä kukkia suuresti ihailemalleni Veli-Matille.On varmaan ollut upeaa tuntea hänet aikuisenakin ja nähdä "livenä".

        Veli-Matti on haudattu Satakuntaan, Kiikoisten hautausmaalle. Hänen elämänkumppaninsa kuvanveistäjä Nina Terno haudattiin Veli-Matin viereen vuonna 2003. Haudalla on Nina Ternon tekemä veistos.


      • Beritta
        Entinen maalaistyttö kirjoitti:

        Veli-Matti on haudattu Satakuntaan, Kiikoisten hautausmaalle. Hänen elämänkumppaninsa kuvanveistäjä Nina Terno haudattiin Veli-Matin viereen vuonna 2003. Haudalla on Nina Ternon tekemä veistos.

        Kiitos "Entinen maalaistyttö" informaatiosta. Oletin vain, että V-M on haudattu Tampereelle, mutta hyvä tietää, että hänen hautansa onkin Kiikoisissa. Luultavasti hauta olisi helppo löytöö, kun siella on Nina Ternon tekemä veistos. Kun vain joskus pääsisi Kiikoisiin...
        Kiitos vielä ja lämpimät terveiset, Toivottaa Beritta


    • Veli-Matti opetti mullekin englantia (ja ruotsia muistaakseni?) kansalaiskoulussa vuosina -73 ---> -76. Totta, sydän petti ja Kiikoisiin on haudattu. ( Muille Amurin käyneille tiedoksi, Pertti Inki kuoli 2006.) ♣

      • Anonyymi

        Vai on Inki poistunut myös. Oli hauska tyyppi...


    • Beritta

      Taas eilen 27 elokuuta 2012 tuli televisiosta Veli-Matin elokuva Onnen-Pekka!
      Onneksi Veli-Matin elokuvia on alkanut ilmestyä myös DVD:nä. Minun suosikkini on Kirkastuva sävel, koska siinä on niin paljon musiikkia ja Veli-Matin lauluja. Hänellä oli ihana lauluääni! Lisäksi hän oli välitön ja luonteva lapsinäyttelijä. SEN VUOKSI HÄN LAPSITÄHTI OLIKIN!!!

    • smoi1

      Veli-Matin äiti työskenteli Valion maitokaupassa os.Kaarikatu 2, Tampereella.Siellä oli hänen mukanaan useasti myös silloin alle kouluikäinen vilkas poika Veli-Matti.
      Asuin niihin aikoihin samassa talossa ja vaikka olin vähän Veli Mattia nuorempi oli meillä monet yhteiset leikit pihamaalla ja Sammaliston Serafia mummu tarjoili meille monasti mehut ja pullat ja huolehti muutenkin. Sitten koulu ja laulu veivät Veli-Matin ja ainoastaan lehdistä seurasin myöhemmin hänen elämäänsä.

    • Anonyymi

      Veli-matti oli tuolloin myös minu opettsjani amurin koulussa. Hyvä opettaja!

    • Anonyymi

      Hän kulki usein samassa bussissa kuin minä 60-luvulla. Asui Käpylässä.

    • Anonyymi

      Mahtoiko perheessä olla lapsia?

      • Anonyymi

        Kenelläkään tietoa? Siis oliko VeliMatilla lapsia?


    • Anonyymi

      Onko hän laulanut sen Rati riti ralla?

    • Anonyymi

      Edvin Laineen löytö. Tosi lahjakas. En tiedä enempää.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      78
      3945
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3052
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      3010
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2838
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2784
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2525
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      2396
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      225
      2084
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1987
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1947
    Aihe