A3 lambda arvot

heebo1234

Käytin A3:sen (-98, 1.6) katsastuksessa ja hylätty tuomio tuli liian korkean lambda arvon takia. Happi arvot olivat sallituissa lukemissa mutta korkeahkot, nostaen näin lambda arvon yli rajan.
Putkessa ei reikää pitäisi olla, joten mistäköhän kannattaisi vikaa lähteä ensiksi hakemaan? Tyhjäkäynti on epätasainen joten varmaan sillä on tekemistä asian kanssa...

4

218

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koneelta

Jos ei putki vuoda, ja vikakoodia ei ole muistissa, ei vika oikein voi olla kuin lambda-anturissa (tai siihen liittyvässä). Tietokoneella tuon tarkastaisi nopeasti.

• heebo1234

Okei, täytyykin alkaa selvittämään.

• ggrrrw

Vaihda hyvä mies jo sitä automerkkiä. WWW laitteet kun on sekundaa.

• Vastaava_kokemus

Kyllähän lambda-anturi lienee finito. Mulla meni luultavasti saman tekniikan Octavia -99 1.6-litraisessa aikoinaan noita useampikin. Ensi oire oli päästötestissä tyhjäkäynnillä päästöarvojen ylitys. Tyhjäkäynti oli toisella yksilöllä epävarmaa, saattoi sammua punaisissa valoissa. En tiedä mikä ongelma oli Boschin antureissa kun meni useampi, viimeinen kestikin sitten jo monta vuotta auton vaihtoon asti. Eikä mitään muuta kuin alkuperäistä Boschia kannata laittaa, halvat tarvikeanturit ei kestä edes vuosia. Palikka on ihan tulppakierteellä kiinni katin lähellä.
      Katso että termari on kunnossa, vedenlämpö pitää nousta normaaliin asti ettei seos pyri olemaan yhtään rikkaalla. Lisäksi itse otin tavaksi kunnon moottoritielenkin ja sieltä suoraan katsastukseen ihan varmuuden vuoksi. Tämä auttaa monilla autoilla jos normiajelu on kaupunkipyörittelyä.
      Muuten v. -98 VAG-kulkupelissä oleva OBD-liitin ei todennäköisesti toimi noiden uusien ja halpojen OBD II -mittauspalikoiden kanssa. Sellainen menee samaan liittimeen mutta ei ota yhteyttä ECU:uun. Eli vikakoodit on haasteellisia ja lisäksi edes merkkihuollossa tuo tyhjäkäynnillä feilaava lambda-anturi ei tuottanut yhtään vikakoodia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1692
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      214
      1359
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      83
      1298
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      55
      962
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      888
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      854
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      799
    Aihe