Lasten ja nuorten epilepsia

Siljagirl170

Hei! Eikö lapsilla ja nuorilla ole vielä hyvät mahdollisuudet parantua epilepsiasta ainakin lääkityksen avulla? Entä saavatko ajokorttia koskaan?

3

102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs_gaijin

Ei kai tähän kukaan voi varmuudella vastata. Riippuu epilepsiatyypistä. Joskus puhutaan tietystä hyvänlaatuisesta nuoruudenaikaisesta epilepsiasta, joka voi olla poistuvaa. Jos syynä on jokin muu, perinteisempi lähde (jokin olemassaoleva muutos aivoissa), niin eipä se taida parantua. Lääkitys on suurimmalla osalla estolääkityksen, ei parantamisen, roolissa. Estää kohtauksia, jotka voisivat aiheuttaa lisää kohtauksia, jotka ovat pahimmillaan katastrofaalisia elämän ja/tai sen laadun kannalta. Ei mitään sairautta voi toiseen verrata mutta kyllä tämä monella on lähempänä insuliinidiabeetikon tai reumaatikon elämää (joista kukaan ei tyypillisesti odota ihmeparantumista)
      T. Lapsuuden ja aikuisuuden leptikko.

• Duffe

Minulla oli lääkitys pois välillä hyvän hoitotasapainon vuoksi. Tuli takaisin kohtaukset noin 2 v kohtauksettoman ja lääkkeettömän kauden jälkeen. Ajokortti on vähän niin ja näin nuorena se tuntuu tärkeältä jos ei kunnollista kohtaustasapainoa saa ajokortti kannattaa unohtaa. Itselläni nuorena oli hyvä kohtaukseton kausi sain ajokortin ajettua muutama vuosi meni ihan hyvin. Vanhempana onkin sitten aina joskus jotain häikkää ollut en enää ole autoa ajanu.

• 182838383737

Voi mielestäni jossain tapauksessa poistua kun hermosto kehittyy. Myös aikuisella. Lapsella voi olla kai lieväkin epilepsia ja ei tarvi lääkitystä jos kohtauksen kulku ei ole raju. Tiedän henkilön jolla lapsena pitkiäkin poissaolokohtauksia ja tänäpäivänä täysin terve nelikymppinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2677
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      199
      1957
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1706
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1421
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      75
      1098
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    9. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      26
      1004
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      954
    Aihe