Uusi kamera n. 550 e max.

Upposi

Vanha kamerani tuhoutui.... Se oli Canon EOS 600D. Nyt haen tilalle vastaavaa ja tuossa hinta luokassa pitäis pysyä. Oon katellu esim. Pentax k-50. mielipiteitä...

6

79

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ulkoiluun

K 50 on hinta-laatusuhteeltaan erinomainen kamera jota uskaltaa myös ulkoiluttaa.

• Punaisena

Jos luotat filippiiniläistyttöihin, niin siitä vaan.

• huomioonotettavaa

Auts... upposko koko kameralaukku?

Muuten kuulostaisikin vähän oudolta vaihtaa koko järjestelmä tosta vaan Canonista Pentaxiin. Jos käytät järjestelmäkameraa pelkästään sillä samalla (kitti)objektiivilla, niin varmista ainakin, että rungon lisäksi myös objektiivi on sääsuojattu (WR, weather resistant). Huomaa vielä se, että sääsuojattu kittiobjektiivi ei välttämättä loista muulla laadullaan. Jos vaihdat Pentaxin objektiivin optisesti parempaan, niin se ei välttämättä olekaan sääsuojattu tai voit joutua maksamaan siitä kovan hinnan. Pentaxin sääsuojaus on yksi harvoista järjellisistä syistä vaihtaa merkkiä.

• Canonisti_minäkin

Tuolla hinnalla kannattaisi katsella myös käytettyjä. En keksi yhtään sellaista kittiä, jonka itse kelpuuttaisin. Välillähän on viiteen ja puoleen sataan saanut ihan toimiviakin paketteja, kuten vaikka Olyn OM-D E-M5:sta jollain perus primella. Nyt edullisin, mitä löysin, on Fujin X E1 27 mm pannarilla ja se on monta kymppiä yli rajahinnan.

http://www.rajalacamera.fi/fuji-x-e1-xf-27-2-8-black-kit.html

• Upposi

Joo, Canonista ei jäänyt mitään. Tuo Pentax tuli siitä mieleen, kun kaapissa on vanha Pentax ist ja siinä 18-55 mm ja 70-300mm jäljellä, mutta ei esim.video mahdollisuutta.

• Canonisti_minäkin

Pentax tekee ihan hyviä kameroita ja objektiiveja, mutta noista objektiiveista kumpikaan ei ole jälkimmäistä, joten niillä ei ole sinänsä mitään väliä. Sen sijaan ist oli ihan ok aloittelijan malli aikoinaan. Eli olet täysin vapaa valitsemaan järjestelmää.

Jos kaapissa olisi yksikin hyvä prime, joka sopii nykyisiin runkoihin, niin se muuttaisi asian heti. Kauppiaat tyrkyttävät noita tuplakittejä, joissa on juuri tyypillisesti nuo zoomit tehtynä mahdollisimman halvalla. Asiakas, joka ei hirveästi ymmärrä asiaa, on tyytyväinen, koska saa paljon millejä. Todellisuudessa kohtuulaatuinen kinovastaava pari noin 35 mm ja 75 mm antaa paljon enemmän mahdollisuuksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      100
      3467
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3127
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2634
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2423
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      84
      2406
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2086
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      41
      2083
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1700
    9. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1686
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      41
      1667
    Aihe