Kun miehet käyttävät itsestään nimitystä herrasmies niin, mitä nainen käyttää?
Ei tule mieleen
64
<50
Vastaukset
siis itsestään, siitä herrasmiehestä voi joskus nainen sanoa muutaki
Suomeksi ei tule mieleen mitään mutta mites olis grand old lady?
- Karjakkotar.on.myös
Minä olen kerrastomies.
Naiset ovat kerroshoitajia, hotelleissa. Aula ja saliemäntiä. Karjakkotar.on.myös kirjoitti:
Minä olen kerrastomies.
Naiset ovat kerroshoitajia, hotelleissa. Aula ja saliemäntiä.Ahaa, siel kerroksissa kieput herrasmiehenä kerrastossa. Varmaan kerrosnaiset ilahtuvat kun puuvillakerrasto vilahtaa.
- aika.muuttaa
Ennen oli herrasmiehiä oli herroja ja herrastuomareita nykyään he haluavat sanokaa vain tuomariksi.
- ei-herras-vaan-heras
Herastuomari tulee ruotsin sanasta häradsdomare, häradin eli eräänlaisten järjestyksestä päättävien käräjien tuomari. Myöhemmin on annettu arvonimenä oikeusistunnon vanhimmalle lautamiehelle, sitten pitkään ja hyvin palvelleelle muullekin lautamiehelle. Sanalla ei siis ole mitään yhteyttä sanaan herra ja kirjoitetaan yhdellä r:llä.
Edelleen käytössä. Oikeuden puheenjohtajaa ei ole nimitetty herastuomariksi. - Heikunkeikku
ei-herras-vaan-heras kirjoitti:
Herastuomari tulee ruotsin sanasta häradsdomare, häradin eli eräänlaisten järjestyksestä päättävien käräjien tuomari. Myöhemmin on annettu arvonimenä oikeusistunnon vanhimmalle lautamiehelle, sitten pitkään ja hyvin palvelleelle muullekin lautamiehelle. Sanalla ei siis ole mitään yhteyttä sanaan herra ja kirjoitetaan yhdellä r:llä.
Edelleen käytössä. Oikeuden puheenjohtajaa ei ole nimitetty herastuomariksi.Minä kun oon luullut, että hallitsen suomenkielen täy-del-li-ses-ti, niin sitten yhtäkkiä sinun kirjoituksen takia sain saavillisen vettä (kylmää) niskaani.
Noloo noloo olooo on. En ole tiennyt, että kirjotetaan vaan yhellä ärrällä.
Herrastuomari olisin minäkin naputellut.
Herastuomari. Okei sitte. Tarttee toi nyt opetella ulkoa:)
Kiitos opetuksesta.
Eiköhän pelkkä leidikin kelpaa. Herrasmiehiäkin on kaiken ikäisiä niin miksei leidejäkin ;) Mutta mä unohdan hyvin pian olevani leidi ja alan kiroilemaan kuin norjalainen merimies ellei tää sivu lopeta tota pomppimista ja mainosvideoiden aukeamista ihan itsekseen ja kun niitä yrittää sulkea niin ne avautuvat vain uudestaan,
Minusta se old tuo tiossa sellaisen elämän mukanaan tuoman viisauden. Kauhean nuorista kun ei voi sanoa leidi.
siilimuori2 kirjoitti:
Minusta se old tuo tiossa sellaisen elämän mukanaan tuoman viisauden. Kauhean nuorista kun ei voi sanoa leidi.
Voi sen noinkin ottaa. Harvemmin kovin nuoret naiset ovat niin leidimäisiä. Tunnen tosin muutaman meitä seuraavasta sukupolvesta jotka ovat enemmän leidejä kuin esim. minä. Viisaudesta en mene sanomaan, mutta tyylikkyys ja tavat ovat leidin vaikka ikää ei olsi kuin pikkasen päälle kolmekymmentä.
- friherrinna
siilimuori2 kirjoitti:
On olemassa Vapaaherra ja Vapaaherratar, muutenhan herra ja rouva nn riittänee.
- eppu2
Tuo sivun pomppiminen on taas mullakin alkanut.
Tässä muutama päivä sitten, kun laitoin siivoojalle vastauksen se menikin Heikulle. Ihmettelin, kun olin varma, että oikein näppäsin.
Sitten toissapäivänä kun taas laitoin vastausta, jossa oli jo kaksi vastausta, niin ihmettelin, että kummasti sivu välähti, juuri, kun painoin ´´kommentoi´´.
Sitten huomasin, että vastaukseni olikin mennyt kommentoijan toisen vastauksen kohdalle.
Elikkä sivu saattaa hypätä niin, että kommentti menee väärään kohtaan.
Sama käy usein, kun valitsee aihealuetta, sivu hyppää ja menee muualle. friherrinna kirjoitti:
On olemassa Vapaaherra ja Vapaaherratar, muutenhan herra ja rouva nn riittänee.
Mitä tuo vapaaherra tarkooittaa, tai herratar? Eläkeläistäkö?
- eppu2
siilimuori2 kirjoitti:
Mitä tuo vapaaherra tarkooittaa, tai herratar? Eläkeläistäkö?
Aatelin arvonimiä.
- Muista.se
Leidi.
- Heikunkeikku
Antakaas minä vastaan tähän kysymykseen.
Herrasmieshän on aina herrasmies, se on näin kyllä joo.
Hienostuneelle, hieeeaaanolle naiselle sopiva nimi on tietysti Ladylike.
"Katsokaa tuolla kulkee Herrasmies ja Ladylike, pariskunta vailla vertaa."
Noh, mitäs sanotte?Minä sanoisin edelleenkin että pelkkä lady tai suomeksi leidi. Kun toi ladylike voi vain muistuttaa leidiä, olematta sitä....
- Heikunkeikku
Paloma.se.co kirjoitti:
Minä sanoisin edelleenkin että pelkkä lady tai suomeksi leidi. Kun toi ladylike voi vain muistuttaa leidiä, olematta sitä....
No mutta voijee. Kunpa et sanoisi edelleenkin että pelkkä lady.
Mut ku sanot, niin olen pakotettu olemaan eri mieltä.
Minun mielestäni ladylike on semmonen hyvin hyvin ja siitäkin hyvimmin "Hieno nainen", joka ryhdikkäästi itsetietoisena kävelee vaikkapa pöydän äärelle, istahtaa selkäsuoraisesti ja nostaa teekupin pikkusormi pystyssä ja siistisi imee teetä huuliensa sisään. Ei ryystä, eikä hukkaa ryhtiään.:)
Pelkkä Leidi. Se kun Voi olla myös joku muukin ku leidi positiivisimmassa muodossa, jos sen lausuu määrätyllä äänensävyllä. Joku voi katsoa mukamasleidiä, tuhahtaa nenäänsä, luomet hieman alasluotuina (vähä halveksiva katse), ja ääneen lausahtaa: "No tuossa nyt on varsinainen leidi" (hieman naurua perään).
:) - Hianostunu.frouva
Heikunkeikku kirjoitti:
No mutta voijee. Kunpa et sanoisi edelleenkin että pelkkä lady.
Mut ku sanot, niin olen pakotettu olemaan eri mieltä.
Minun mielestäni ladylike on semmonen hyvin hyvin ja siitäkin hyvimmin "Hieno nainen", joka ryhdikkäästi itsetietoisena kävelee vaikkapa pöydän äärelle, istahtaa selkäsuoraisesti ja nostaa teekupin pikkusormi pystyssä ja siistisi imee teetä huuliensa sisään. Ei ryystä, eikä hukkaa ryhtiään.:)
Pelkkä Leidi. Se kun Voi olla myös joku muukin ku leidi positiivisimmassa muodossa, jos sen lausuu määrätyllä äänensävyllä. Joku voi katsoa mukamasleidiä, tuhahtaa nenäänsä, luomet hieman alasluotuina (vähä halveksiva katse), ja ääneen lausahtaa: "No tuossa nyt on varsinainen leidi" (hieman naurua perään).
:)Niinhän kaverikin voi toimia herrasmiesmäisesti: "On se niin herrasmiesmäinen kundi. Ja rouvansa ladylike".
Mutta aito on aito. - bessie-
Paloma.se.co kirjoitti:
Minä sanoisin edelleenkin että pelkkä lady tai suomeksi leidi. Kun toi ladylike voi vain muistuttaa leidiä, olematta sitä....
Hyvin omituiselta tuntuisi kutsua itse itseään ladyksi, ja enpä lähtisi tuolla sanalla kutsumaan muitakaan, Suomessa ja suomalaisten kanssa kommunikoidessani. Toki jos henkilön arvonimi oikeasti on lady, voisin käyttää. Hyvin hyvin harkitusti silloinkin.
Jos katson tarpeelliseksi luonnehtia jotakuta, niin löydän helposti adjektiivit, jotka eivät jätä arvailun ja tulkinnan varaa.
"Ladylike" on helppo ja käyttökelpoinen ilmaisu, mutta en sitäkään joka tilanteessa käyttäisi. Esimerkiksi vanhempi lapsenlapsistani ymmärtäisi mitä sillä kulloinkin tarkoitan, nuorempi luultavasti ei.
- emmietiiä--
Ei ollut ennen ei lien`nyt`kään kuin rouva tai neiti. Lady ei kuulunut suomen sanastoon. Jotain -tar- loppuisia kai oli? Papitar pappitar. Rouvatar...
Paholainen?- Heikunkeikku
Leski, iloinen leski.
Heh "Paholainen?"
Toi vähä veti mun huulten yhtymäkohtia leviäätte.:) - On.heitäkin
Niin. Paholaistar.
Pahulainen niin kuin on Vihulainen.
- kukaha.lienee
No miäkin huastelen kahtokee rovvalla kukitettu hattu piässä ja herralla nalli uamu kävelyllä.
Herrasmies on
1.hieno-, tahdikaskäytöksinen (us. myös hyvin pukeutunut) mies, gentlemanni. esim. Hieno herrasmies. Hän on aina herrasmies. Todellinen herrasmies.
2.naisia kohteliaasti kohteleva mies
Oisko miehiä kohteliaasti
kohteleva nainen sitten leidi, ämmänläyskä vai hyvä jätkä ;DD- Heikunkeikku
*viittaa ihan satasella*
Mä vastaan, mä vastaan:)
Kysyit olisko miehiä kohteliaasti kohteleva nainen... (lauseen loppusanat pyyhin veks ja niitten tilalle ehdotan)
...Ilotyttö :)
Ne ainakin kohteliaasti hoitelee ajattelevaisesti miehiä.
:))
*juoksee naama punaasena äkkiä pois* :DDD tirskuntaa kuuluu täällä päässä. Mä jatkan teidän läppää sillä että eikö tuo Vaimo ajaa saman asian? Paitsi Justiinat.
- ilo-iisakki
Mutta vanhenmiten läheskään kaikki vaimot eivät ole ilorouvia enää mukkelissa ei makkelissa ei kokkelissa ei kuukkelissa... Tuollaista jurinaahan tahtoo kuulla, jopa keskustelupalstoilla.
hmp.f kirjoitti:
:DDD tirskuntaa kuuluu täällä päässä. Mä jatkan teidän läppää sillä että eikö tuo Vaimo ajaa saman asian? Paitsi Justiinat.
Entäs naikkonen?
ilo-iisakki kirjoitti:
Mutta vanhenmiten läheskään kaikki vaimot eivät ole ilorouvia enää mukkelissa ei makkelissa ei kokkelissa ei kuukkelissa... Tuollaista jurinaahan tahtoo kuulla, jopa keskustelupalstoilla.
No kukahan herrasmies se naiset on sellaisiksi saanut :D?
Minulla taas pakkaa tuo englanninkielen semantiikka sekoittamaan asioita, "ladylike" kun ei oikeesti tarkoita henkilöä vaan tapaa tehdä juttuja, olla ja elää, eli siis "leidi" voi hyvinkin olla ja käyttäytyä ei-leidilaikisti, kuten kiroilla, petkuttaa ja puukottaa selkään joko kuvaannollisesti tai vaikka kirjaimellisesti jos ollaan esim. Midsomerin kreivikunnassa.
Muuten heikun kuvaus ladylike-käyttäytymisestä osui ihan nappiin. Selkä suorana, jalat kiinni toisissaan ja hattu päässä, ei huuda eikä haise pahalle. Hörppäilee sievästi teetä puutarhatuolissa Royal Doulton-ruusukupista."Paloma.se.co"
Kungarike
Kissinglike...
Wishingwell
Herrasmies ja She acts like a woman, ei voi olla.
Jos ei ole syntynyt vanhaan Englantilaiseen ylä-luokkaan.
Perheeseen, joiden tavat kantavat kaukaa ja kauaksi.
Ilman oikean-laisen syntymän antamaa tukea voi olla vain moukka.
Arabit, Irakilainen mies ja vaimo ovat kalpeita kopioita vanhan Englannin
vallan-pidosta.
Kalle Päätalon kuvaama elämän-tapa oli Koillis-maalla hienostunut.
Mies, kaksi metriä, vaimo.
Kaunis näky minusta.
H.hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Kungarike
Kissinglike...
Wishingwell
Herrasmies ja She acts like a woman, ei voi olla.
Jos ei ole syntynyt vanhaan Englantilaiseen ylä-luokkaan.
Perheeseen, joiden tavat kantavat kaukaa ja kauaksi.
Ilman oikean-laisen syntymän antamaa tukea voi olla vain moukka.
Arabit, Irakilainen mies ja vaimo ovat kalpeita kopioita vanhan Englannin
vallan-pidosta.
Kalle Päätalon kuvaama elämän-tapa oli Koillis-maalla hienostunut.
Mies, kaksi metriä, vaimo.
Kaunis näky minusta.
H.Intiaani ratsastaa muulilla vuoripolkua ylöspäin, hattu päässään, palmikko niskassa sojottaen. Vaimo kävelee ratsastajan perässä, risukuorma selässään. Yhtä ladylikea kuin muslimien peräkkäinkävely? (En ole muuten koskaan itse nähnyt tai siis kiinnittänyt muslimien kävelyyn huomiota. Täällä kylällä ne kulkee vaikojensa vierellä tai lastenrattaiden vieressä, tienpuolella.)
Lady on katoavaa kansaa; ladylike käyttäytyminen samoin. Jotkut vanhankansan ihmiset vielä muistavat että kun tuoliin istutaan niin hieno nainen pitää polvet yhdessä ja sääret sopivassa kulmassa vierkkäin tiukasti. Että hieno mies ottaa pikkutakkinsa ja asettaa sen daaminsa hartioille, jos rouvaa palelee. Leidit ja herrat ovat viime vuosisadan yhteiskunnallinen ilmiö, jotka eivät kuulu nykyaikaan.
(Raportoin vain huomioitani; en ota kantaa siihen mikä on kaunista tai ei.)Paloma.se.co kirjoitti:
Intiaani ratsastaa muulilla vuoripolkua ylöspäin, hattu päässään, palmikko niskassa sojottaen. Vaimo kävelee ratsastajan perässä, risukuorma selässään. Yhtä ladylikea kuin muslimien peräkkäinkävely? (En ole muuten koskaan itse nähnyt tai siis kiinnittänyt muslimien kävelyyn huomiota. Täällä kylällä ne kulkee vaikojensa vierellä tai lastenrattaiden vieressä, tienpuolella.)
Lady on katoavaa kansaa; ladylike käyttäytyminen samoin. Jotkut vanhankansan ihmiset vielä muistavat että kun tuoliin istutaan niin hieno nainen pitää polvet yhdessä ja sääret sopivassa kulmassa vierkkäin tiukasti. Että hieno mies ottaa pikkutakkinsa ja asettaa sen daaminsa hartioille, jos rouvaa palelee. Leidit ja herrat ovat viime vuosisadan yhteiskunnallinen ilmiö, jotka eivät kuulu nykyaikaan.
(Raportoin vain huomioitani; en ota kantaa siihen mikä on kaunista tai ei.)Painovirhepaholainen kävi vierailulla siis ei "vaikojensa" vaan "vaimojensa"
Paloma.se.co kirjoitti:
Painovirhepaholainen kävi vierailulla siis ei "vaikojensa" vaan "vaimojensa"
Onneksi "vaikojensa" ettei "vakojensa". Sitten olisi jo voinut panovirhepaholaista syyttää :))
Oli muuten harvinaisen hyvä kysymys. Ei sellaista vastaavaa ole suomeksi :)) Kattelkaa vaikka huviksenne kun pitää suojatietä ylittää. Tai jos ovea pitää avata kaupassa. Ei tarvi naisilta odottaa palveluja! Ikävää on purra omaa nilkkaa, mutta näin se on.
Tosin, herrasmiehetkin meinaa kuolla sukupuuttoon.- ent.siivoojaparka
Mitäs palveluja sinä suojatietä ylittäessäsi tarvitsisit?
Tuskin minäkään sinun ikäisellesi terveelle naiselle avaisin ovea, mutta ihan luonnollista minulle on kiirehtiä pitämään ovea auki, jos näen jonkun minua vanhemman tai huonokuntoisemman olevan menossa sisälle tai jonkun, jolla on kädet täynnä kantamuksia.
Samoin nostan persiini penkiltä aika pian, jos näyttää siltä, että joku minua vanhempi seisoo siinä vierellä.
Vai enpä mene sanomaan. Voi olla, että sinullekin avaisin oven. Nimittäin, jos olen tulossa vaikka kotiin ja näen naapurin kävelemässä maantieltä taloon, niin jään minä pitämään ovea auki vaikka olisi itseäni nuorempikin.
Mutta sen lupaan, että jos turkkilainen terve mies kävelee kädet taskussa ja komentaa minua avaamaan oven, niin ei aukene ei. - PalomaNonSequitur
Mitä eroa on juntilla ja jupilla?
Onko juppi vain päivitetty juntti?
Vai onko juppi juntti joka on muuttanut kaupunkiin ja jolla on hieman rahaa ja huono asenne muita kohtaan.
Onko kummassakaan ryhmässä herrasmiehiä? Minä luulen että henkilökohtaisesti valitsisin juntin....vaikka sillä ei olisikaan mitään herrasmiehen elkeitä.
Minulle ei tarvi avata ovia, koska saan ne vielä itsekkin auki. Sitten kun tarvin apua, kiva jos joku auttaa, oli se sitten mies tai nainen.
Mutta totta puhut: harvemminnainen naista auttaa, missään tilanteessa. Olemme me kivoja. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Mitäs palveluja sinä suojatietä ylittäessäsi tarvitsisit?
Tuskin minäkään sinun ikäisellesi terveelle naiselle avaisin ovea, mutta ihan luonnollista minulle on kiirehtiä pitämään ovea auki, jos näen jonkun minua vanhemman tai huonokuntoisemman olevan menossa sisälle tai jonkun, jolla on kädet täynnä kantamuksia.
Samoin nostan persiini penkiltä aika pian, jos näyttää siltä, että joku minua vanhempi seisoo siinä vierellä.
Vai enpä mene sanomaan. Voi olla, että sinullekin avaisin oven. Nimittäin, jos olen tulossa vaikka kotiin ja näen naapurin kävelemässä maantieltä taloon, niin jään minä pitämään ovea auki vaikka olisi itseäni nuorempikin.
Mutta sen lupaan, että jos turkkilainen terve mies kävelee kädet taskussa ja komentaa minua avaamaan oven, niin ei aukene ei.Siitä turkkilaismiehestä vielä: jospa se luuli että ovien aukominen kuuluu työtehtäviisi. Meinaan jos olit rapussa siivoomassa kun hän tuli. Meidän duunissakin siivoojat luulivat että opettajien työtehtäviin kuului tuolien nostaminen pulpettien päälle siivouksen helpottamiseksi ja senhän me teimme mielellämme ja ilman valittamista vaikka se ei varsinaisesti meidän työtehtäviin kuulunutkaan :)
- ent.siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
Siitä turkkilaismiehestä vielä: jospa se luuli että ovien aukominen kuuluu työtehtäviisi. Meinaan jos olit rapussa siivoomassa kun hän tuli. Meidän duunissakin siivoojat luulivat että opettajien työtehtäviin kuului tuolien nostaminen pulpettien päälle siivouksen helpottamiseksi ja senhän me teimme mielellämme ja ilman valittamista vaikka se ei varsinaisesti meidän työtehtäviin kuulunutkaan :)
Jos niin luuli, niin väärin luuli. Onkohan Turkissa tapana rappusiivoajien aukaista ovi kaikille tuhansille ihmisille päivittäin, joita siitä läpi kulkee silloin kun siivoaja on luuttuamassa lattiaa.
- Öppnädoor
"Mutta sen lupaan, että jos turkkilainen terve mies kävelee kädet taskussa ja komentaa minua avaamaan oven, niin ei aukene ei."
Kyllä sinun kuuluu avata ja pitää ovea auki. Turkkilsinen kädet taskuissaan mitä luultavammin harrastaa "taskubiljardia" tai muuten vaan raapii muniaan, kuten lähes kaikilla mamuilla on tapana. Joten älä keskeytä hänen harrastustaan vaan pidä ovi auki. PalomaNonSequitur kirjoitti:
Mitä eroa on juntilla ja jupilla?
Onko juppi vain päivitetty juntti?
Vai onko juppi juntti joka on muuttanut kaupunkiin ja jolla on hieman rahaa ja huono asenne muita kohtaan.
Onko kummassakaan ryhmässä herrasmiehiä? Minä luulen että henkilökohtaisesti valitsisin juntin....vaikka sillä ei olisikaan mitään herrasmiehen elkeitä.
Minulle ei tarvi avata ovia, koska saan ne vielä itsekkin auki. Sitten kun tarvin apua, kiva jos joku auttaa, oli se sitten mies tai nainen.
Mutta totta puhut: harvemminnainen naista auttaa, missään tilanteessa. Olemme me kivoja.Juntti ja juppi ovat samaa tavaraa eri ympäristöissä :))
Tapasin juppi-iskän tässä viikolla kirjastossa. Hän oli siellä kahden muksunsa kanssa, juuri kun mun piti korttia laittaa lainauspöydän lukulaitteeseen, hänen poikansa n. 5-6v huusi komentavasti mulle että "hei-hei-hei!". Kattelin tietty että mitä nyt, ja poika syöksyi kohti lainausmankelia. Laittoi sen pirun kortin lukulaitteeseen, johon iskä vaan "nyt sä kyllä pikkusen etuilit". Annoin mennä koska olen herrasssssiis Vaimo. Tai tarkemmin ent.vaimoparka ;D Kun perhe viimein lähti 10 kirjan kanssa, (mulla oli muuten yksi), mies kääntyi mua päin ja hymyily. En hymyillyt takaisin! Teki mieli sanoa että "saat anteeksi" mutta annoin olla. Turha iskää on nöyryttää lastensa edessä, antaa niiden vaan luulla että hän on Mies. Murr.
Mä ymmärrän että teini-iässä on tietty tarve kapinoida ja elää vaarallisesti. Olla itsekäs. Ehkä jotkut ei vaan kasva ikinä. Liikenteessä ainakin näkee kaikenlaista. Siitä on monta vuotta kun olen joutunut ajaamaan töihin, melkein 17 vuotta. Nyt joudun taas. Ja ON kuulkaas meno muuttunut.
- arvoherrasmiehelle
Vähän aihetta sivuten eräs huomioni.
Kun vanhemmat kasvattavat tänä päivänä poikansa herrasmieheksi on maailma hänelle aivan ei tavoin avoin kuin "junttikäytöksiselle" naisethan on aina asiallisia
ei niille tarvii nimikettä
niinkun äijille...- Oma.näkemykseni
Herrasmiehet ovat yleensä vanhenpaa mallia ja heillä on kainaloissaan harvoin puuma-naista. Paremminkin nuorempaa nuudelia.
hmp.f kirjoitti:
Hah! Hyvä yritys koettaa tukehduttaa mut kahviini.... ;)
et sit kumminkaan tukehtunu....
- mimmimum-mi
Minä kohtasin herrasmiehen tänään....ja vielä omasta talosta... vein roskapussia ja lehtikassia ..siis keräyspaperikassia roskakatokseen joka on lukollinen....eikös tämä rientänyt avaamaan oven omalla avaimellaan minulle.....ai että kyllä pienikin kohteliaisuus tuntuu joskus hyvältä.
Herrasmiestä ei tee ulkoinen olemus, siihen vaaditaan muutakin.
Kummallekin tuli varmaan hyvä mieli
- 1eero
Minä tavallinen savolainen en herroja kumartele, mulla on aena lätsä päässä ei nyt valehtelin.
Kuapissa on vetimet iha oikee silinteri hattu, se siitä.
Mistä huomaa herran sen näkee olemuksesta patruunamaisesta, ensimmäinen työ paikani oli 15 vuotiaana kesätöissä kultasepänliikkeessä, siellä oli tapa herra johtaja kun puhutteli saanko puhutella herra johtaja. Vittu johan vitutti se oli sitä aikaa sen jälkeen ei ole tullu eteen.
Pukeutuminen käytös puhetapa nekin on tilanteen mukaan, herra johtaja,,,vittu.- 1eero
siilimuori2 kirjoitti:
Halloween tulee kohta. laitaha vetmet ylle ja leiki herrasmiestä.....vi..u :D
Mitäs tässä sano ritari ässä.
Mielummin remseissä vaatteissa voi olla missä vaan, ei kummiskaa katu ojassa rappiolla.
Vaatetus tilanteen mukaan, hautajaisissa sen mukaan ilme harras surullinen. Häissä ravatti vinossa se ei haittaa, mitä vielä nii alasti et voi olla talvipakkasella turkki päällä kesä helteellä katso asu tilanteen mukaan. 1eero kirjoitti:
Mitäs tässä sano ritari ässä.
Mielummin remseissä vaatteissa voi olla missä vaan, ei kummiskaa katu ojassa rappiolla.
Vaatetus tilanteen mukaan, hautajaisissa sen mukaan ilme harras surullinen. Häissä ravatti vinossa se ei haittaa, mitä vielä nii alasti et voi olla talvipakkasella turkki päällä kesä helteellä katso asu tilanteen mukaan.Niinniin, sitähän minnäi et tilanteen mukaan.Ojassa maatessaki häytyy olla ojassamakuuseen soilvat vetimet yllä ja alla.
siilimuori2 kirjoitti:
Niinniin, sitähän minnäi et tilanteen mukaan.Ojassa maatessaki häytyy olla ojassamakuuseen soilvat vetimet yllä ja alla.
siis sopivat.
- 1eero
siilimuori2 kirjoitti:
siis sopivat.
Jaa ojassa eikö joku lauluki jossa juotiin ojasta, ojassa makuuksella siihen ei tarvita lupaa vaikka silinteri hattu päässä, ojassa he ovat saman arvoisia herra ja rappio alkoholisti vierekkäin aamusella suu kuiva ojasta huikan otti.
1eero kirjoitti:
Jaa ojassa eikö joku lauluki jossa juotiin ojasta, ojassa makuuksella siihen ei tarvita lupaa vaikka silinteri hattu päässä, ojassa he ovat saman arvoisia herra ja rappio alkoholisti vierekkäin aamusella suu kuiva ojasta huikan otti.
Nii. Mieluummin kuitenkin ommin lakanoihin ja ommaan sänkyyn täkin alle simmut kii ja unille.
- att2
Huora--erikielt toista vähän....
Tuo on muuten sana joka saa mut näkemään punaista. Enkä tarkoita lyhtyjä.. Saisi kuolla sukupuuttoon. Eikä siitäkään muuten löydy miehistä vastaavaa "titteliä". Gigolohan on lähinnä naurettava. Ihmiset nimeävät koiransa sen mukaan. Kuka nimeäisi koiransa sillä h:lla alkavalla? Ei kukaan.
Pukkikaan ei ole sama. Sehän on sama kuin lahjakas äijä.
- onhyvänimitys
Madame
- Rouvasnainen
En ole vielä tavannut ainuttakaan miestä, joka nimittäisi itseään "herrasmieheksi".
Suomessa ei muutenkaan harrasteta titteleitä. Olisikin aika outoa , jos kirjekuoren osoitteessa olisi: Herrasmies Matti Meikäläinen.- NäinSenNäen
Eikös se herrasmies ole vähän kuin kooste sanoista kohtelias, avulias, huomaavainen, eihän näitäkään "avuja" yleensä laiteta kirekuoreen nimen eteen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa2483375Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset
Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard362446Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,3332167SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän812056Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava1091933Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --461818Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.321781Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue321532Särkyneelle sydämelle
Särjin sun sydämen En voi lakata itkemästä Minuun tekee kipeää Koska sinuunkin. Että näin.. En ole runoilija😂301460Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?1251391