Kuinka mitata rekrytointikanavien tehokkuutta?

anukiitos

Jossakin vaiheessa meiltä kaikilta on kysytty tämä kysymys: "Mistä kuulit meistä?"

Useimmat ihmiset yrittävät muistella kaikkien niiden kolmen sekunnin ajan, sitten laittavat laatikkoon raksin sattumanvaraisesti. Ehkä se oli se oikea vaihtoehto. Ehkä ei. Useimmat ihmiset eivät välitä.

Sillä on kuitenkin väliä kysymyksen esittäjille, koska vastaukset vaikuttavat markkinointibudjettien käyttöön. Valintalaatikkojen toisella puolen on uria ja budjetteja, joihin vastauksilla voi olla vaikutusta.

Rekrytointikampanjoiden kyseessä ollessa pätee sama logiikka: hakijoilta kysytään tätä kysymystä vastauksen heijastellessa epämääräistä yritystä muistella, missä he kuulivat avoimesta työpaikasta ensimmäisen kerran.

Lue lisää: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/0f9d870e2b1d

1

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ulpukkakukka

      Joo, kuulin yrityksestänne tasan 31 vuotta sitten, kun kävelin Kuopion torilla ja kyselin mistä saisin kalakukkoa ja minulle tarjottiinkin lihapiirakkaa valmiiksi pakattuna, jonka pussissa juuri luki firmanne nimi. Olen kaiholla muistellut tätä tapahtumaan ja se, että olen nyt täällä on kohtalon johdatusta, sillä olen kaikkein eniten koko elämäni aikana halunnut työskennellä juuri teille ja juuri tässä tehtävässä jo olen pätevin kaikista hakijoista. Minulla on kaikki tutkinnotkin mitä kuvitella saattaa ja jatkan elämänkestäviä opintoja niin kauan kuin sitä kestää. Vain tuttia olen elämässäni halunnut enemmän!

      Jeh, typerää. Miksei katsota mitä ihminen on aikaisemmin tehnyt, lueta suosituksia tai kysellä edellisiltä pomoilta? Jos on ollut vaikkapa 31 vuotta samankaltaisessa tehtävässä ja pärjännyt hyvin, eikä ole ollut kenelläkään valittamista, niin kyllä sitä paljon varmemmin on edelleenkin kelvollinen samankaltaiseen tehtävään, sillä menestys on paras tulevaisuuden ennuste - tunnetusti? Mitä virkaa on parin tunninkaan haastatteluilla ja älykkyystesteillä, jos hemmo on kusipäinen, mutta hyvä näyttelijä. Kuka sitä jaksaisikaan hymyillä ja olla innokkain hakija kaikissa miljoonissa hakemuksissa ja useissa haastatteluissakaan. Haastattelut ovat yliarvostettuja! Voi myös käydä niin, että mitä tumpeloimmalta tai jopa vastenmieliseltä vaikuttava henkilö onkin töissä tai ystävänä mitä parhain. Tämä on puhdasta omakohtaista kokemusta. Työhönotossa pitäisi keskittyä selvittämään menneisyys, kuten sanoin. Terveiden, raittiiden ja rehellisten ihmisten välillä ei ole kovin suuria eroja ja jokainen oppii tavalliset työt. Se on sitten eri asia, jos pitää olla kilpailuhenkinen ja perintötekijät, jotka auttavat suoriutumaan erikoistehtävässä, mutta ei sellaista paraskaan tekijä kovin kauaa jaksa. Lisäksi erikoistaitoja omaavat henkilöt ovat usein kämmäreitä jossain muussa. Niinpä vaikka EU-testit saattavat suosia nopeita ja näppäriä, mutta silti jättää karsimatta pahimmat kusipäät, että silleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      421
      2934
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      100
      2246
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      340
      1911
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1883
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1727
    6. 158
      1202
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1197
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      95
      1130
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1042
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      917
    Aihe