Haluaisin opiskella lähihoitajaksi vielä näin viisikymppisenä. Täällä Helsingissä voi opiskella Stadin aikuisopistossa ja diakonilaitoksella. Voinko hakea molempiin? Vielä Espoossakin on Omnia. Voinko laittaa haun myös sinne?
Voiko hakea moneen oppilaitokseen?
3
145
Vastaukset
- kylkylk
Voit hakea joka paikkaan.
- habanamera
Jos yrittävät kieltää sinulta hakemisen myös kilpailevaan oppilaitokseen, yhteys välittömästi kilpailuasiamieheen.
- paskis
Voi hakea moneen. Jos käyt yhdessä soveltuvuustestissä, voit pyytää heitä lähettämään testin tuloksen useampaan oppilaitokseen (saat lisätietoja oppilaitoksesta). Eli et joudu vuoden aikana maksamaan useita soveltuvuustestejä, jos pääset ensimmäisestä läpi. Lähetä hakemus kuitenkin ajoissa erikseen joka oppilaitokseen.
Muista opiskella vähän perusmatikkaa ennen testiä, peruskoulun keskinkertainen taso riittää (plus, miinus, jako, kerto, prosentti... kaikkea ei edes tarvi). Kuuntele kokeessa ohjeet hyvin ja toimi pilkulleen niiden mukaisesti. Älä pidä liikaa kiirettä edes aikarajoitetuissa tehtävissä, sillä kiire aiheuttaa virheitä. Joissain tehtävissä on bonuskierros, lisää aikaa tai samat tehtävät uudelleen. Mieti, miksi juuri sinut pitäisi valita koulutukseen, sillä sitä tullaan kysymään noin neljässä eri muodossa. Lue lähihoitajan työstä etukäteen. Pidä vastaukset melko positiivisina ja ihmisläheisinä joka tehtävässä, myös haastattelussa. Vältä ns. "valtavirrasta" poikkeamista. Tavallinen on yleensä parasta. Itse pääsin läpi kokeesta hiljattain.
Onnea hakuun!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2743497Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1341899Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3001629- 801479
- 821476
Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:531176Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001150Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois711061- 631031
- 221007