Skeidistit kadehtivat oikeiden autojen webastoja

En tiedä löytyykö mitään mistä junttimaiset skodistit eivät keksisi kateuteensa syitä. Samalla parkkipaikalla on pari skodistia, kummatkin todella vittuuntuneen näköisesti pälyilevät kulmiensa alta kun normaali autoissa on aamuisin webastot päällä. Naurattaa aina se iänikuinen ikkunoiden pyyhintä ja talvella toivoton skrapaus näillä skeidaajilla. Vaikuttaa siltä, että skodien laseissa jää olisi oikein epätavallisen tiukassa.

Se on kyllä varmasti ilkeä juttu kun niistä jäätyy sisältäkin päin lasit. Kun sieltä skrapaa, lumihiutaleet sulavat lopulta itäkabiinin sisään, ja siellä itäkabiinissa se kosteus muhii, eikä helpolla sieltä kuivu. Lisäksi skeidamobiili homehtuu, osittain tämän takia. Tämän kertoi entinen skodisti, asuu naapuri rapussa. Kirosi itäkiesin alimpaan helvettiin.

Miksi muuten skeidatehdas ei tehdasasenna skeidoihin webastoa tai eberiä??

74

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omasta-kokemuksesta

      Aika tehoton on lämmityslaite. Vetää väkisin taka-sivulasit sisäpuolelta jäähän vähänkin napakammalla pakkasella.

    • nipponkippon

      Höpö höpö juttuja.
      Octavaiaan saa "talvipaketin" reilulla tonnilla.
      Siihen kuuluu ohjelmoitava / kauko-ohjattava Webasto, tuulilasin sähkälämmitys, takapenkkien lämmitykset.
      Siinä sinulle kadehdittavaa.

      • Miksi helvetissä kukaan haluaisi OHJELMOIDA jotain perkeleen lämmitintä? "Ahei joo vedämpä tässä aamukahvit ja lähden tonne pakkaseen koodailemaan skeidaani"


    • NaapurinParemmatMömmöt

      Avaajan suurin kadehtimisen aihe on kun naapuripotilas saa kaksi keltaista pilleria joka aamu ja hän vain yhden.

      • nipponkippon

        Avaajan pitäisi saada lääkitys pistoksena. Mieluiten se viimeinen piikki.


    • Haisee.palaneelle

      Vemputtaja-vamputtaja on näemmä rekisteröinyt nickinsä. Jotenkin minusta tuntuu, että jäljet johtavat landlordin- kyykkymiehen suuntaan.

    • VanhaKikkaToimiiAina

      Ilmeisesti kaupungin vuokra-asunnoissa ei naapurikaan paljon autojen päälle sitten ymmärrä. No paremmissa piireissä on autohallit, eikä Skodankaan laseja tarvitse skraapata millään kelillä. Webastoa kohtaan en tunne mitään kateutta - kaksi vuotta näyttää olevan kestoikä ja onneksi kerran sen saa vaihdatettua takuuseen. Tämä tuttujen kokemus - itsellä taas ei bensavehkeessä mitään lisälämmityksiä tarvita.

      Itsellesikin tiedoksi, että pelkät kuivat Hesarit kumimatoille yöksi heitettynä pitää kosteuden poissa laseista siellä taivasallakin. Kerro sille naapurillesikin. Ainahan kenkänsä voi talvella kopistella kopistella sivistyneesti sinne kynnyksen ulkopuolellekin.

    • TSI2012

      Olipa taas tyhmä provo. Seuraavaksi varmaan vöpykkä kyselee, miksi skeida -tehdas ei asenna skeidoihin automaatti-ilmastointia.

      Elämää Helsingissaä: Auto ulko-oven vieressä katoksessa; ikkunat pysyvät sulana. Työmatka alle 5 km, ei järkeä tyhjentää akkua webastolla. Kovilla pakkasilla voi käyttää säteilylämmitintä ja sisätilalämmitintä. Lisävastukset ilmakanavissa nopeuttavat lämmitystä. Maantieajossa pakkasilla lämpöä tulee liikaakin, vaikka alin lämpötila valittu. Näin todellisessa elämässä.

    • Per15

      Miten joku on niin kateellinen että viitsii haukkua jotain automerkkiä kuukaudesta toiseen? Ei ole edes kallis auto ainakaan käytettynä.

      • narun_korvike

        syrjäytynyt ja elämäänsä pettynyt ihminen saa edes jotain mielihyvää ja huomiota netissä trollatessaan, ei siinä muuta syytä tarvita. Tämä ilmiö tulee lisääntymään hurjasti kun maamme taantuma jatkuu ja nuorisotyöttömyys jatkuu suurena.


    • rölötörörölötörö

      Vähänpä se vempula-trolli tietää. Vai ei muka saa Skodaan Webastoa. Siellähän se on tehdasvarusteiden hinnastossa. Toki trollauskirjoitukseen saa silläkin konstin vastauksia, että heittäytyy tyhmemmäksi kuin onkaan, ja kirjoittaa aivan puuta heinää, niin suosio on taattu. Trollaamisesa ovat tietenkin kaikki keinot luvallisia.

      Suosittelisin kuitenkin työntämään pään vesisaaviin, sillä typerät kirjoitukset ammutaan helpolla alas, ja trollille tulee vaan paha mieli. Joutuu sen jälkeen taas keksimään uuden nickin itselleen.

    • pössine

      Skeidoissa ei taida olla TEHDASASENTEISTA webastoa tai eberiä oikein missään mallissa. Vai onko? Jos ei, niin miksi??? Eikä kannata sanoa, että ei tarvi, kyllä kylmään talvihelvettiin eli SKEIDAAN nimenomaan tarvii. Kun ei sen ylisuurta vesitilaa pysty mikään normaali lohkolämmitin lämmittämään.

      Kyllähän jälkikäteen autoon kuin autoon saa vaikka huoltikselta wunderbaumin, eihän tässä kai siitä ollut puhe.

      • Älä.jaksa.inkuttaa

        Mitä sinä vepukka oikein huhdot? KYLLÄ SIIHEN SAA TEHDASASENTEISEN. Tutustuisit ensin asiaan ennenkuin alat möyhkätä.

        Esim. Octavian hinnastossa "Polttoainetoiminen lisälämmitin kauko-ohjaimella" hinta 995 euroa ilman autoveroa. Tiesithän, että varustelistalta voi valita haluamiaan varusteita mielensä mukaan.

        Jos et osaa käyttää nettiä, niin tässä linkki hinnastoon.
        http://web.skoda.fi/lataukset/octavia/octavia/skoda-octavia-lisavarustehinnasto.pdf?time=1443784816
        Se, että hinnaston rivillä ei mainita nimeltä Webastoa, ei todista mitään. Webasto se kuitenkin on, usko tai älä. JA LOPETA SE JASKAN PAUHAMINEN!


      • pössine
        Älä.jaksa.inkuttaa kirjoitti:

        Mitä sinä vepukka oikein huhdot? KYLLÄ SIIHEN SAA TEHDASASENTEISEN. Tutustuisit ensin asiaan ennenkuin alat möyhkätä.

        Esim. Octavian hinnastossa "Polttoainetoiminen lisälämmitin kauko-ohjaimella" hinta 995 euroa ilman autoveroa. Tiesithän, että varustelistalta voi valita haluamiaan varusteita mielensä mukaan.

        Jos et osaa käyttää nettiä, niin tässä linkki hinnastoon.
        http://web.skoda.fi/lataukset/octavia/octavia/skoda-octavia-lisavarustehinnasto.pdf?time=1443784816
        Se, että hinnaston rivillä ei mainita nimeltä Webastoa, ei todista mitään. Webasto se kuitenkin on, usko tai älä. JA LOPETA SE JASKAN PAUHAMINEN!

        Hyvä, siis et tainnut lukea kun kirjoitin että "Vai onko? Jos ei, niin miksi" eli tuohon olisi riittänyt joko on tai ei ole.

        Jostain syystä niissä skeidasissa joita olen mielenkiinnosta tutkinut ja koeajanut, ei ole ollut ulkoista polttoainekäyttöistä lämmitintä. No eipä niissä muutenkaan voi kyllä varustetasolla kehua, kun monissa ei ole edes xenoneita. Eli taitaa olla lämmittimet kuitenkin harvinaista herkkua, vrt. esim. mondeoissa on yhdeksässä kymmenestä tehdasasenteinen webasto tai eber.


      • voivitsimikätyhmyri
        pössine kirjoitti:

        Hyvä, siis et tainnut lukea kun kirjoitin että "Vai onko? Jos ei, niin miksi" eli tuohon olisi riittänyt joko on tai ei ole.

        Jostain syystä niissä skeidasissa joita olen mielenkiinnosta tutkinut ja koeajanut, ei ole ollut ulkoista polttoainekäyttöistä lämmitintä. No eipä niissä muutenkaan voi kyllä varustetasolla kehua, kun monissa ei ole edes xenoneita. Eli taitaa olla lämmittimet kuitenkin harvinaista herkkua, vrt. esim. mondeoissa on yhdeksässä kymmenestä tehdasasenteinen webasto tai eber.

        Ulkoista lisälämmitintä en ole kyllä yhdessäkään autossa nähnyt. Kyllä ne yleensä on piilossa siellä lokasuojan sisässä tai muualla moottoritilassa.


      • juntitkyykkyyn
        voivitsimikätyhmyri kirjoitti:

        Ulkoista lisälämmitintä en ole kyllä yhdessäkään autossa nähnyt. Kyllä ne yleensä on piilossa siellä lokasuojan sisässä tai muualla moottoritilassa.

        idiootti voivitsimikätyhmyri ei ole webastoa käyttänyt "ulkomaan kielisissä" autoissa, jossa se on "External Heater" - hyvä, pidä vaan tuo suomalainen junttilinja, se sopii sulle kuin sialle otsatukka. Ei ihme että sua hassutetaan ja hööpötetään joka mutkassa, ihan vaki skodisti olet.


      • trolli.hermostui
        juntitkyykkyyn kirjoitti:

        idiootti voivitsimikätyhmyri ei ole webastoa käyttänyt "ulkomaan kielisissä" autoissa, jossa se on "External Heater" - hyvä, pidä vaan tuo suomalainen junttilinja, se sopii sulle kuin sialle otsatukka. Ei ihme että sua hassutetaan ja hööpötetään joka mutkassa, ihan vaki skodisti olet.

        Kyllä se rölli nyt nolona puolustelee omaa mokaansa ja tyhmää sananvalintaansa. Se, mitä jokin on englannin kielellä, ei välttämättä ollenkaan käännetä sanasta sanaan suomeksi. Eipä ole koskaan ennen tullut esiin missään tekstissä möllin käyttämää sanaa "ulkoinen lämmitin". Että se siitä sitten.


      • skodakyykkänät
        trolli.hermostui kirjoitti:

        Kyllä se rölli nyt nolona puolustelee omaa mokaansa ja tyhmää sananvalintaansa. Se, mitä jokin on englannin kielellä, ei välttämättä ollenkaan käännetä sanasta sanaan suomeksi. Eipä ole koskaan ennen tullut esiin missään tekstissä möllin käyttämää sanaa "ulkoinen lämmitin". Että se siitä sitten.

        Eikä tulekaan esiin niissä ympyröissä missä sinä pyörit, menisit aivan sekaisin jos näin kävisi. Vai voiko tuosta enempää enää olla pihalla?


      • trolli.on.salkusta
        skodakyykkänät kirjoitti:

        Eikä tulekaan esiin niissä ympyröissä missä sinä pyörit, menisit aivan sekaisin jos näin kävisi. Vai voiko tuosta enempää enää olla pihalla?

        Sinäpä et ole yhtään pihalla. Olet täysin umpiossa siellä metsämökissäsi. Muahahaha. Valo vaan kiiluu peräkamarin ikkunasta, kun trolli yöllä kirjoittelee herjausviestejä.


      • tynnyrissäkasvaneet
        trolli.on.salkusta kirjoitti:

        Sinäpä et ole yhtään pihalla. Olet täysin umpiossa siellä metsämökissäsi. Muahahaha. Valo vaan kiiluu peräkamarin ikkunasta, kun trolli yöllä kirjoittelee herjausviestejä.

        Menes nyt takaisin sinne tynnyriisi, Kasper. Hus-hus.


    • Hullukansa

      Hutera ja ankea. Suomalaisten jonottama tuote!

    • näin_oikeesti

      Siis webasto? Mihin sitä tarvitaan? Ei ainakaan minun Skodassa ole webastoa tarvittu. Sisätilalämppärillä on pärjätty. Ei kai sitä muutoinkin tehokkaan lämmityslaitteen omaavaa autoa tarvi missään esigrillauksessa pitää.

      • nipponkippon

        Aina ei ole sähköä käytettävissä.
        On mukavaa mennä lämpimään autoon vaikka treeneistä tai tansseista.
        Enempikin mukavuusvaruste.


      • kyykkynen
        nipponkippon kirjoitti:

        Aina ei ole sähköä käytettävissä.
        On mukavaa mennä lämpimään autoon vaikka treeneistä tai tansseista.
        Enempikin mukavuusvaruste.

        onhan tuo fakta myös että jo pelkästään huonolaatuiset ja alimitoitetut skeidan itäakut eivät pysty ylläpitämään webastoa, sitä varten tarvittaisiin 50% järeämpi-ampeerituntinen akku paremmalla varauksen vastaanottonopeudella. itäblokin akut porsivat muutenkin ja webaston/eberin rasitus olisi niille liikaa. siinä yksi syy.


    • VallanVarmaanEiVaruste

      Vöpsykkä voi tarvittaessa listata tähän minkä tahansa varusteen, joka ei ole "hinnat alkaen" Skodassa vakiona. Ei sellaista varmaankaan sitten saa Skodaan. Varmaan.

      Mutta entä premium BMW. Pelkkää lisävarustepakettia, kun alkaa tutkimaan hinnastoa ja varustelistaa. Ei varmaan saa niitäkään. Vamaan.

      • karseatkipot

        ei skeidaan saa mitään sellaista varaosaa,jota sen tekniikka ei kestä, kuten webastoa. itäakku on ko. varusteeseen täysin alimitoitettu. akun pitää olla vähintään 80 ampeeritunnin hopea kalsium akku, sellainen ei edes sovi pieneen itäkonetilaan ruohonleikkurinmoottorin viereen.


    • kyykkynen

      Skeida on tarkoituksella tehty huonovarusteiseksi ja ankeaksi. Sen imago on askeettinen, ikävä, muovinen, halpa. Osat ovat rumia ja huonoja. Täytyy muistaa että kyseessä on kuitenkin konsernin halppis. Olisi luksusta jos tuossa jääkaappipakastimessa olisi webasto valmiina. Luksus kuulukin paremmin länsiautoihin, ei itärimpulaan kaalilavettiin.

      • olet.jaskan.pankuttaja

        Luonnevikainen täytyy olla, kun tuollaista tekstiä jatkuvasti tuuppaa. Miten oma pokka kestää tuollaisen jatkuvan sonnan jauhamisen? Mutta tämähän onkin ystävämme lantalordi/kyykkymanne/vätysvöpsykkä.


      • faktatpöytään
        olet.jaskan.pankuttaja kirjoitti:

        Luonnevikainen täytyy olla, kun tuollaista tekstiä jatkuvasti tuuppaa. Miten oma pokka kestää tuollaisen jatkuvan sonnan jauhamisen? Mutta tämähän onkin ystävämme lantalordi/kyykkymanne/vätysvöpsykkä.

        Nuo on kaikki faktoja. Tuollaisia skeidoista tehdään, ja tarkoituksella. Ei se ole ihmiselle tarkoitettu mukava auto, vaan perus ankea, arkinen nitisevä ja natiseva käyttöauto. Itäkoslassa kaikki mukavuus on kiellettyä, pitää olla halpa ja kolho. Politrukin Hymy.


    • koha_sanoin

      En tiedä mitään, mistä ei junttimainen vepsukkavöpsykkä ei keksisi kateuteensa syytä.
      Nyt tuo onneton on keksinyt pienessä mielessään "Webasto-ongelman" ja kertoo siitä kuin suurestakin tapauksesta. Säälittää Sinä.

    • nipponkippon

      Kävin liikkeessä kurkkaamassa akun Ah-määrän. 69 Ah.
      Riittää ihan hyvin Webaston tai Eberin järkevään käyttöön.

      • Ei.Sovi.Skeidaan

        Ei ole skeidasissa kuin 50-60 Ah akut. Ei riitä kun pitää pystyä myös käyttämään penkinlämmittimiä, tuulilasin lämmitintähän ei taida skeidasissa edes olla, mutta takaikkunan "lämpöraitoja", venäläistä paljon virtaa vievää autoradioa.

        Sitäpaitsi Ah määrä on vain yksi tekijä, Skeidasissa ei ole hopea-kalsium akkua, joka takaa nopean varauksen vastaanottokyvyn. Se on pääsyy, miksi webasto skeidoissa (niissä harvoissa joissa se on) vetää virrat akusta tyhjiin.

        Voisi luulla että olisi helppo ratkaisu vaan vaihtaa 70 Ah akku skeidasiin, hopea-kalsium tyyppinen, mutta sepä ei onnistukaan. Miksi? Ei ole tilaa! Skottaraisen lyhyt lyttynokka estää sen. Ei sovi !!!!


      • jormazzz
        Ei.Sovi.Skeidaan kirjoitti:

        Ei ole skeidasissa kuin 50-60 Ah akut. Ei riitä kun pitää pystyä myös käyttämään penkinlämmittimiä, tuulilasin lämmitintähän ei taida skeidasissa edes olla, mutta takaikkunan "lämpöraitoja", venäläistä paljon virtaa vievää autoradioa.

        Sitäpaitsi Ah määrä on vain yksi tekijä, Skeidasissa ei ole hopea-kalsium akkua, joka takaa nopean varauksen vastaanottokyvyn. Se on pääsyy, miksi webasto skeidoissa (niissä harvoissa joissa se on) vetää virrat akusta tyhjiin.

        Voisi luulla että olisi helppo ratkaisu vaan vaihtaa 70 Ah akku skeidasiin, hopea-kalsium tyyppinen, mutta sepä ei onnistukaan. Miksi? Ei ole tilaa! Skottaraisen lyhyt lyttynokka estää sen. Ei sovi !!!!

        Vihaprovon tunnusmerkit täyttyvät tässä keskustelussa jatkuvasti: Ehdottomia väitteitä, joita tämä väpsykkä\kyykkäri\mersu-loordi perustelee omilla mielipiteillään.

        Ps Octavian nokassa enemmän tilaa, kuin monessa saman moottorin Volkkarissa.

        Vaadimme parempia provoja!


      • nipponkippon
        Ei.Sovi.Skeidaan kirjoitti:

        Ei ole skeidasissa kuin 50-60 Ah akut. Ei riitä kun pitää pystyä myös käyttämään penkinlämmittimiä, tuulilasin lämmitintähän ei taida skeidasissa edes olla, mutta takaikkunan "lämpöraitoja", venäläistä paljon virtaa vievää autoradioa.

        Sitäpaitsi Ah määrä on vain yksi tekijä, Skeidasissa ei ole hopea-kalsium akkua, joka takaa nopean varauksen vastaanottokyvyn. Se on pääsyy, miksi webasto skeidoissa (niissä harvoissa joissa se on) vetää virrat akusta tyhjiin.

        Voisi luulla että olisi helppo ratkaisu vaan vaihtaa 70 Ah akku skeidasiin, hopea-kalsium tyyppinen, mutta sepä ei onnistukaan. Miksi? Ei ole tilaa! Skottaraisen lyhyt lyttynokka estää sen. Ei sovi !!!!

        Etkö ymmärtänyt kirjoittamaani?
        Juuri tänään katsoin uuden Octavian akun koon, 69 Ah. Riittävästi kapasiteettia. Se on ratkaisevaa Webaston käytössä.
        Tietysti siihen tilaan sopii vaikka 80 Ah akku, koska tilaa oli vielä käyttämättä.
        Kannattaisi ottaa asioista edes vähän selvää ennen kuin tänne jotain kirjoittaa.


      • Ei.Sovi.Skeidaan
        jormazzz kirjoitti:

        Vihaprovon tunnusmerkit täyttyvät tässä keskustelussa jatkuvasti: Ehdottomia väitteitä, joita tämä väpsykkä\kyykkäri\mersu-loordi perustelee omilla mielipiteillään.

        Ps Octavian nokassa enemmän tilaa, kuin monessa saman moottorin Volkkarissa.

        Vaadimme parempia provoja!

        Minkäs sinä sille voit, enkä voi minäkään, että skodaan ei sovi riittävän isot akut. Syytä siitä skodan suunnittelua, äläkä minua. Ei minulla ole mitään vihaa sinua eikä skodaakaan kohtaan.


      • Liian.vähän.tilaa
        nipponkippon kirjoitti:

        Etkö ymmärtänyt kirjoittamaani?
        Juuri tänään katsoin uuden Octavian akun koon, 69 Ah. Riittävästi kapasiteettia. Se on ratkaisevaa Webaston käytössä.
        Tietysti siihen tilaan sopii vaikka 80 Ah akku, koska tilaa oli vielä käyttämättä.
        Kannattaisi ottaa asioista edes vähän selvää ennen kuin tänne jotain kirjoittaa.

        Ei sovi nuo isot hopea-kalsium-akut skodiin, koska tilaa on liian vähän. Fakta, joka täytyy vaan hyväksyä, valkoista ei saa mustaksi väittämällä. Voit käydä tsekkaamassa, vaikka mittaamassa. Itsellä fordin c-maxin alkuperäisakku 80Ah hopea-kalsium, ja olen ottanut mitat.

        Tehot ei riitä akussa kun webastoa käyttää, vaikka käyttäisi ohjeiden mukaan, eli ajaisi vähintään yhtä kauan kun webasto on ollut päällä.


      • Liian.vähän.tilaa kirjoitti:

        Ei sovi nuo isot hopea-kalsium-akut skodiin, koska tilaa on liian vähän. Fakta, joka täytyy vaan hyväksyä, valkoista ei saa mustaksi väittämällä. Voit käydä tsekkaamassa, vaikka mittaamassa. Itsellä fordin c-maxin alkuperäisakku 80Ah hopea-kalsium, ja olen ottanut mitat.

        Tehot ei riitä akussa kun webastoa käyttää, vaikka käyttäisi ohjeiden mukaan, eli ajaisi vähintään yhtä kauan kun webasto on ollut päällä.

        vittu vetää rälläkäll konepeltii akun menevän reijä ni joha alkaa sopia! nii ne venäjälläki tekee XD


      • TavallinenAkkuNykyisin
        Ei.Sovi.Skeidaan kirjoitti:

        Ei ole skeidasissa kuin 50-60 Ah akut. Ei riitä kun pitää pystyä myös käyttämään penkinlämmittimiä, tuulilasin lämmitintähän ei taida skeidasissa edes olla, mutta takaikkunan "lämpöraitoja", venäläistä paljon virtaa vievää autoradioa.

        Sitäpaitsi Ah määrä on vain yksi tekijä, Skeidasissa ei ole hopea-kalsium akkua, joka takaa nopean varauksen vastaanottokyvyn. Se on pääsyy, miksi webasto skeidoissa (niissä harvoissa joissa se on) vetää virrat akusta tyhjiin.

        Voisi luulla että olisi helppo ratkaisu vaan vaihtaa 70 Ah akku skeidasiin, hopea-kalsium tyyppinen, mutta sepä ei onnistukaan. Miksi? Ei ole tilaa! Skottaraisen lyhyt lyttynokka estää sen. Ei sovi !!!!

        Höpö höpö. Oettele nyt ensin voltin ja ampeerin ero, sitten voit edetä wattiin ja jatkokurssilla ampeerituntiin ja wattituntiin ja SI-järjestelmän kerrnnaisyksiköihin.

        Provokatchi luulee kai akkua arvokkaaksikin kun sana "hopea" mainitaan ;-)
        Ihan normitekniikkaa hopea-kalsium -akku on jo nykyautoissa ja mainittavin etu siinä on vedyn minimaalinen kehitys jolloin akku voidaan tehdä täysin suljetuksi. Periaatteessa sittenkin tavallinen lyijyakun rakenne jossa positiivisissa leyissä on Ag/Sb/Sn/Ca:ta ja jonka latausjännite on korkeampi kuin perinteisillä - tähän manuaalissa kiinnitetään huomio.


      • Onselvinnyt.tämä
        TavallinenAkkuNykyisin kirjoitti:

        Höpö höpö. Oettele nyt ensin voltin ja ampeerin ero, sitten voit edetä wattiin ja jatkokurssilla ampeerituntiin ja wattituntiin ja SI-järjestelmän kerrnnaisyksiköihin.

        Provokatchi luulee kai akkua arvokkaaksikin kun sana "hopea" mainitaan ;-)
        Ihan normitekniikkaa hopea-kalsium -akku on jo nykyautoissa ja mainittavin etu siinä on vedyn minimaalinen kehitys jolloin akku voidaan tehdä täysin suljetuksi. Periaatteessa sittenkin tavallinen lyijyakun rakenne jossa positiivisissa leyissä on Ag/Sb/Sn/Ca:ta ja jonka latausjännite on korkeampi kuin perinteisillä - tähän manuaalissa kiinnitetään huomio.

        Skeidataavioissa vakiona 51 Ah varta akut.


      • jopa.akussa.säästetty
        TavallinenAkkuNykyisin kirjoitti:

        Höpö höpö. Oettele nyt ensin voltin ja ampeerin ero, sitten voit edetä wattiin ja jatkokurssilla ampeerituntiin ja wattituntiin ja SI-järjestelmän kerrnnaisyksiköihin.

        Provokatchi luulee kai akkua arvokkaaksikin kun sana "hopea" mainitaan ;-)
        Ihan normitekniikkaa hopea-kalsium -akku on jo nykyautoissa ja mainittavin etu siinä on vedyn minimaalinen kehitys jolloin akku voidaan tehdä täysin suljetuksi. Periaatteessa sittenkin tavallinen lyijyakun rakenne jossa positiivisissa leyissä on Ag/Sb/Sn/Ca:ta ja jonka latausjännite on korkeampi kuin perinteisillä - tähän manuaalissa kiinnitetään huomio.

        En tiedä arvokkuudeta mutta meidän ford c-maxiin fordin alkuperäis akku 80 ah hopeakalsium maksaa asennettuna n. 140 eur. Riittää ihan tämmöinen sähkötekniikan peruskurssi jotta tietää ettei 51ah Vartan black dynamic vakioakku riitä webastoon plus nykyauton sähkölaitteita ylläpitämään. Ei riitä varauskyky, plus akun tyyppi on perustason energiantarpeeseen tarkoitettu black dynamic, eikä hopeakalsium tai heavy duty.

        Tullaan aasinsillan kautta tähän skodan perusongelmaan, josta kaikki isommat jatko-ongelmat johtuu. Eli se, että kyseessä on halppis, jossa KAIKESTA on säästetty!


      • skeidapaskaa
        Ei.Sovi.Skeidaan kirjoitti:

        Ei ole skeidasissa kuin 50-60 Ah akut. Ei riitä kun pitää pystyä myös käyttämään penkinlämmittimiä, tuulilasin lämmitintähän ei taida skeidasissa edes olla, mutta takaikkunan "lämpöraitoja", venäläistä paljon virtaa vievää autoradioa.

        Sitäpaitsi Ah määrä on vain yksi tekijä, Skeidasissa ei ole hopea-kalsium akkua, joka takaa nopean varauksen vastaanottokyvyn. Se on pääsyy, miksi webasto skeidoissa (niissä harvoissa joissa se on) vetää virrat akusta tyhjiin.

        Voisi luulla että olisi helppo ratkaisu vaan vaihtaa 70 Ah akku skeidasiin, hopea-kalsium tyyppinen, mutta sepä ei onnistukaan. Miksi? Ei ole tilaa! Skottaraisen lyhyt lyttynokka estää sen. Ei sovi !!!!

        " Ei riitä kun pitää pystyä myös käyttämään penkinlämmittimiä, tuulilasin lämmitintähän ei taida skeidasissa edes olla, mutta takaikkunan "lämpöraitoja", venäläistä paljon virtaa vievää autoradioa."

        skeidasta vaikea sanoa mutta ainakin normaaleissa autoissa nämä toiminnot saa sähkönsä generaattorilta moottorin käydessä, ei akkua niillä pureta. lasienlämmittimet ei edes lähde päälle jos moottori ei ole käynnissä.


    • samanhuomannut

      "Samalla parkkipaikalla on pari skodistia, kummatkin todella vittuuntuneen näköisesti pälyilevät kulmiensa alta kun normaali autoissa on aamuisin webastot päällä. Naurattaa aina se iänikuinen ikkunoiden pyyhintä ja talvella toivoton skrapaus näillä skeidaajilla. Vaikuttaa siltä, että skodien laseissa jää olisi oikein epätavallisen tiukassa. "

      Saman olen huomannut. Meidän rivitaloyhtiössä on yhdellä skeida ja voi sitä kateuden määrää, kun muutamassa autossa (yhdessä pakettiautossa, yhdessä Mondeossa ja parissa volvossa sekä yhdessä Nissanissa) kävi viime talvenä webastot aamuisin... Juurikin tuollainen pälyilevä kateellinen katse. Tämän vanhemman ukon skeida on aina ikkunat aivan jäässä, oikein piukassa, ei meinaa jää lähteä skrapaamalla. No, kaveri on joskus näköjään kuskannut kuumaa vettä roskispussilla ja sillä sulattelee, sillai se saa ikkunoista jään pois. Skodan ovet ovat myös usein jäätyneet kiinni, samalla tekniikalla tämä skodisti ne avaa. Konstit on monet sano akka kun kissalla pöytää pyyhki.. Onneksi ei itse länsiauton omistajana tarvitse kikkailla..... ja ikkunatiivisteetkään eivät haperru kuten skodista.

      • Arvo_Asuja

        Autohallissa Skodaa säilyttävänä ei meikällä ole noita ongelmia mutta missäs korvessa teidän taloyhtiö on jos siellä ei parkkiksella ole sähköpistokkeita? Lienee jotain kaupungin vuokra-asuntoja siis?
        Puolella teholla (600W) sisälämppäriä voi sähkötolpissa käyttää kun ei moottorilämmitin nykyisin ole kuin onneton 350W suunnilleen. Tämä toimii työpaikalla hyvin pakkasilla.


      • WebastoOnTurhake

        Ai niin omien parkkiruutujen ja sähkötolppien puuttuminen tietenkin selittää aloittajan Webasto-innostuksen. En ole ikinä mitään webastoja sähkötolpan kanssa kaivannut ja silti kabiini on lämmin liikkeelle lähtiessä - ja bensamoottorisena myös nopeasti alkaa lämmintä puhaltaa myös lämppäristä.


      • ongelmakippoja
        WebastoOnTurhake kirjoitti:

        Ai niin omien parkkiruutujen ja sähkötolppien puuttuminen tietenkin selittää aloittajan Webasto-innostuksen. En ole ikinä mitään webastoja sähkötolpan kanssa kaivannut ja silti kabiini on lämmin liikkeelle lähtiessä - ja bensamoottorisena myös nopeasti alkaa lämmintä puhaltaa myös lämppäristä.

        Skodissa ei auta sähkötolpat ja lohkolämppärit, johtuen aivan käsittämättömän isosta vesitilasta. Kabiini taas ei ole tiivis, ja lämpö pakenee, ja ikkunat huurtuu ja jäätyy sisältä. Skeida on kylmä talvihelvetti.

        Ja webastoa ei skeidaan saa ilman modauksia.


      • ongelmakippoja
        Arvo_Asuja kirjoitti:

        Autohallissa Skodaa säilyttävänä ei meikällä ole noita ongelmia mutta missäs korvessa teidän taloyhtiö on jos siellä ei parkkiksella ole sähköpistokkeita? Lienee jotain kaupungin vuokra-asuntoja siis?
        Puolella teholla (600W) sisälämppäriä voi sähkötolpissa käyttää kun ei moottorilämmitin nykyisin ole kuin onneton 350W suunnilleen. Tämä toimii työpaikalla hyvin pakkasilla.

        Kyllähän normaalitapauksissa voi aivan hyvin käyttää 1800 W tehoista sisätilan plus moottorin lämppäri komboa. Joissain vanhoissa taloyhtiöissä (olisiko tästä kyse teillä?) on liian pienet sulakkeet, jotka palaa, eikä voi käyttää kuin esim. 650w - Se ei vaan auta skeidassa, ei siinä watit auta kun kaikki lämpö falskaa ulos. Ja itäkone ei lämpene kun vesitila on jumalattoman iso.


      • korit.kierot
        ongelmakippoja kirjoitti:

        Skodissa ei auta sähkötolpat ja lohkolämppärit, johtuen aivan käsittämättömän isosta vesitilasta. Kabiini taas ei ole tiivis, ja lämpö pakenee, ja ikkunat huurtuu ja jäätyy sisältä. Skeida on kylmä talvihelvetti.

        Ja webastoa ei skeidaan saa ilman modauksia.

        joo, kierot korithan noissa on.


    • vittuaks noi skeidaa osta.....iha järkyttävännäköst ku niis o lasit sisält jääss..... XD

    • Kohan_kyselen

      Edelleen, mihin webastoa tarvitaan, jos auton oma lämmitysjärjestelmä on hyvä, kuten Skodassa?

      • rajukyykkäne.gyyyyg

        eihä se oo hyvä jos siit jatkuvasti jäätyy lasit sisält???? ja siel o kylmä??


      • vepsukkaine
        rajukyykkäne.gyyyyg kirjoitti:

        eihä se oo hyvä jos siit jatkuvasti jäätyy lasit sisält???? ja siel o kylmä??

        No ei ole hyvä lämmityslaite, ei! Siperiaan tarkoitettu Ladakin oli paljon lämpimämpi auto.


      • Kohan_kyselen
        vepsukkaine kirjoitti:

        No ei ole hyvä lämmityslaite, ei! Siperiaan tarkoitettu Ladakin oli paljon lämpimämpi auto.

        Mistäs sinä tiedät onko Skoda lämmin vai ei. Et ole omien sanojesi mukaan ikinä omistanut Skodaa.


    • Varta51Ah

      Luin ketjun läpi ja lienee syytä kirjoittaa edes yksi asiallinenkin viesti tähän. Meillä on vuoden 2011 skoda octavia tsi 1.8, ja akku, alkuperäinen, on Varta 51 Ah. Tähän ei saa isompaa ja skodahuollon mukaan ei ole mitään jakoa laittaa tähän webastoa! Automme lämmityslaite on toistaiseksi riittänyt mutta hitaasti se lämpiää! Ikkunoita saa usein raappia.

    • Ja mitähän ne skodistit sitten ei kahdehtisi? On niillä juurikin sellainen kateellisen kusihousun olemus.

      • kusihousun-olemus-skoda

        No kyllähän sen tämänkin ketjun skodistien kommenteista huomaa. Se oikein huokuu niistä se kateus ja itä-mielisyys. Kun ei skeidoissa ole webastoja eikä skeidoihin sovi tarpeeksi isot akut, niin sitten takerrutaan siihen kun joku kutsui webastoa ulkoiseksi lämmittimeksi... siis sellainenhan se on... pienet on skeidistin ympyrät, tynnyrissä kasvaneita kaspereita.


      • vepsuvöpsy
        kusihousun-olemus-skoda kirjoitti:

        No kyllähän sen tämänkin ketjun skodistien kommenteista huomaa. Se oikein huokuu niistä se kateus ja itä-mielisyys. Kun ei skeidoissa ole webastoja eikä skeidoihin sovi tarpeeksi isot akut, niin sitten takerrutaan siihen kun joku kutsui webastoa ulkoiseksi lämmittimeksi... siis sellainenhan se on... pienet on skeidistin ympyrät, tynnyrissä kasvaneita kaspereita.

        On toi 51 ah varta kyllä aika lussu akku, sopis paremmin johonkin Ford Ka:han. Ei ihme ettei oo webastoja eikä ebereitä skeidasissa


    • TSI2012

      Ja VWGolfiinko sitten saa isomman akun ja muut härpäkkeet?

    • autoteknikko

      Diesel Skodaan saa tehdasasennetun webaston, trolli huutelee pöljyyksiä.

      Bensakoneen kanssa taas lisälämmitintä ei yleensä tarvita, koska bensakone tuottaa enemmän hukkalämpöä ja auto on lämmin myös talvella. Bensakone myös käynnistyy dieseliä notkeammin. Bensavehkeiden kylmäkäynnistysongelmat tai lasien huurtumiset voidaan ratkaista blogi- ja sisätilalämmittimillä.

      Webaston kanssa tulee ongelmaksi sähkön riittävyys. Webasto nappaa aika rapsakasti virtaa, vallankin, jos sisätilapuhallin on jäänyt normiasentoon. Pääsääntöisesti 0,5 h Webastointia kohden pitäisi ajella 1 h tai akun varatilaus laskee.

      Suuremmasta akusta huutelevat pölvästi eivät ymmärrä, että akun kapasiteetin lisääminen ei ratkaise ongelmaa. Se vain siirtää ongelmaa eteenpäin. Jos sähköbalanssi on negatiivinen, isokin akku tyhjenee aikanaan.

      Itse olen tunnustanut tosiasiat ja asentanut autooni kiinteän ylläpitolaturin. Auto vaan piuhan nenään yöksi, eikä tarvitse pelätä virran loppumista tai pihistellä Webaston käytössä.

      Onko nämä skodasta huutelavat jullit ihan terveitä. Nehän ovat ihan ulalla tekniikasta.

      • Näin_se_vaan_menee

        Ei saa skodiin webastoa eikä eberiä ilman modauksia. Sorry.


      • autoteknikko
        Näin_se_vaan_menee kirjoitti:

        Ei saa skodiin webastoa eikä eberiä ilman modauksia. Sorry.

        ŠKODA Superb VM2016 -tehdastilauslisävarustehinnasto
        Polttoainetoiminen lisälämmitin kauko-ohjaimella

        Siinä se on tehdasvarusteltuna. L&K malliin kuuluu vakiona, muihin maksaa noin 700 egee.

        Älä turhaan huutele, jos et tiedä asiasta.


      • autoteknikko

        No mihin sinä nyt kipaisit nimimerkki "Näin_se_vaan_menee". Olit väärässä. Tunnusta kuin mies äläkä luiki karkuun.


      • ei_webastoa_skeidaan
        autoteknikko kirjoitti:

        No mihin sinä nyt kipaisit nimimerkki "Näin_se_vaan_menee". Olit väärässä. Tunnusta kuin mies äläkä luiki karkuun.

        Ei skeidoihin saa webastoa, länsiautoihin saa. Itäautoihin saa ylimääräisen öljypolttimen joka käy venäläisellä raakaöljyllä, sen konepellin alla olevan öljypolttimen kaveriksi!

        Kyllähän skeidamyyjä ja politrukki voi kusetusmielessä laittaa vaikka automaattiohjauksen lisävarustelistalle, mutta ei sellaisia oikeasti saa itäautoon.

        Todellisuudessa skeidan tekniikka (mm. alimitoitettu akku) ei kestä webastoa. On myös palovaara, skeida on sen verran huolimattomasti viimeistelty skeidatehtaalla.


    • kateusviekalat.vedestä

      Ainahan sen skodan omistaja jotain kadehdittavaa löytää. Naurettavaa kadehtia jotain webastoja. Mutta skodistihan on naurettava, niille, ja niiden itäkipoille kaikki nauraa. Esikouluikäiset lapsetkin niille nauraa ja osoittelee niitä sormillaan.

    • kylmääkyytiä

      Täytyy todeta että on kyllä alimitoitetut akut skeidasissa. Voi harmi.... harmi!

    • skeidaakku.ei.kestä.weba

      Kaveri näytti millainen akku sen 2011 vuoden skeidassa on (ocu tdi), se oli 51 Ah varta. Kirosi, kun akku simahtaa kun laittaa webaston päälle. Ei 4v vanhan akun vielä pitäisi, eikä syy olekaan siinä,vaan tuo moponakku ei ole riittävän järeä. Jopa itäauto skeidassa on monenlaista talvivarustetta (vaikkakin venäläistä) kuten lämpöraidat takalasissa, joissain jopa penkinlämmittimiä (eivät yleensä toimi), radiotehnika stereoita, ym. virtaa kuluttavia laitteita. Nämä ovat liikaa heikkotehoiselle ja varauskyvyltään ja varauksen vastaanottokyvyltään heikolle 51 ah akulle

      • ei_näin_skoda

        Webasto tarvitsee vähintään 75 Ah akun toimiakseen kunnolla, ja hopeaoksidi akku pitäisi olla. Silloin varauksen vastaanottokyky on hyvällä tasolla. Esim. Motorcraft tms.


    • hypi.itsesi.lämpöön

      Halpaan autoon ei laiteta mitään sellaisia lämmittimiä. Skodan lämmityslaite on hyppynaru hansikaslokerossa.

    • Lämppäri-Jorma

      Octavian lämppäri sulattaa jäitä juuri sen verran että ne imeytyy sisälle ja mädättää koko vankkurin. Helkama ei korvaa mitään, "voi helvetti" -kuulen ocuttajan huutavan (salaa, eihän hän uskalla sitä tunnustaa että Paska)

      • Pössine

        Se on yksi syy miksi skeidat on sisältä homeessa. Home aiheuttaa homehöyryjä, jotka menevät skodistin ja mahdollisen perheen ja ystävien hengitysteihin tehden siellä myyräntyötään. Skodistien käytös ja sekoilu johtuu juuri osittain tästä höyry-huuru-homeesta, osittain skodahäpeän tuottamista psykologisista reaktioista.


    • Nisse_Niipperi

      Skeidojen homehöyryt on pahanlaatuisia skodistien terveyden uhkia. Vepasto on käytännössä täysin hyödytön vetoisissa ja vuotavissa skeidamobiileissa. Jos sen nyt ylipäänsä pystyy asentamaan, yleensä väkisin asennus hajottaa koko itäauton

      • Skeidojen huume- ja homohöyryt


      • jormazzz
        Kyykman kirjoitti:

        Skeidojen huume- ja homohöyryt

        Kyykkis hei, on Amerikassakin homoja. Jos muuttaisit sinne?


    • kyykäne

      Ajankohtainen aihe, ja vaikka saisikin webaston eipä se paljon mitään auta kun tuo itäkippana on kohta taas kylmä ja falskaa joka paikasta kuin venäläisen horon ******u.

    • Sosisalisminsaavutukset

      Skodien tuulilaseihin muodostuu surullisenkuuluisaa teräsjäätä. Sitä on äärimmäisen vaikeaa saada siitä helposti pois. Valitettavasti suurin osa skeidoista on "ulkoruokinnassa", eikä lämpimissä talleissa, johtuen siitä tosiasiasta, että niitä löytyy lähiöslummien parkkialueilta värjöttelemästä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      133
      3403
    2. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      38
      2673
    3. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2505
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      120
      2408
    5. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      33
      2225
    6. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      115
      1810
    7. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      314
      1472
    8. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      174
      1468
    9. Aatteleppa ite!

      Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      312
      1351
    10. Onko se ikä

      Alkanut haitata?
      Ikävä
      66
      1218
    Aihe