mustat kasvit?

ihmettelijä

Heips!
Mikähän on akvassani vialla, kun yllättäen kasvien kärjet ja lehtien reunat ovat muuttuneet mustiksi? Lähes jokaiseen kasviin on tullut sitä mustaa. Onko kellään ollut vastaavaa tilannetta?

8

863

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fishuu

      Se voi olla myös jonkinlaista levää *kokemuksella*.

      • täällä

        Kasvien lehtiin on tullut mustaa nukkamaista levää.
        Mutta miten siitä pääsee eroon???


      • fishuu
        täällä kirjoitti:

        Kasvien lehtiin on tullut mustaa nukkamaista levää.
        Mutta miten siitä pääsee eroon???

        Ite ainakin ihan vaan varovasti hieron sitä siit pois.


      • Vaari-o
        fishuu kirjoitti:

        Ite ainakin ihan vaan varovasti hieron sitä siit pois.

        Jos haluat siitä eroon, voit säännöllisesti postaa leväiset lehdet ja pestä kannot ja kivet kunnolla jos niissä on samaista levää.

        Nyt tarvitsisi tarkistaa ruokailu ja valaistus menetelmät sekä se seikka missä kohtaa on eniten tätä tupsulevää.
        Jos suodattimen tulon välittömässä läheisyydessä, voisit hieman säätää "puhallusta" pienemmälle jos mitenkään mahdollista. Voit myös säätää suuntaa vaikkas takalasiin päin jos pystyy?

        Ruokailua säännöstelemällä tarkemmin, kerran päivässä pinta/väliveden kaloille muutama hyppysellinen annosteltuna niin että kaikki tulee varmasti syötyä. Siinä ruokkiessasi voit tarkkailla ettei pohjalle asti ehtisi liikaa ruokaa joka voisi sitten jäädä syömättä ja alkaa mädäntyä ja hajota joka edes auttaa taas leväkasvuun.
        Jos sulla on pohjakaloja anna niille ruokaa vasta illemmalla niin paljon kuin että aamulla ei olisi yhtään ruoan jämiä hiekan eikä kasvien väleissä.
        Tota täytyy vaan testata oikea annos määrä parina iltana jos se muuten tuntuu hankalalta antaa liikaa tai liian vähän???
        Valaistusta pidät kait päällä 10-14 tunnin välillä?


    • maisu alias valkotikru

      moikka!
      luin että akvassasi kasvien päät on mustia....oltko kenties kokeillut kasvi ravinnetta.... ei maksa paljoa...ite maksoin poikaystäväni kans tietystä ravinteesta 7e
      kokeile sitä jos et ole viä kokeillut!
      -Marianne-

      • ihmettelijä

        Heips!

        En ole antanut mitään kasviravinnetta kasveilleni, joten ilmeisesti johtuu siitä. Se ei näytä että kasveissa olisi levää, vaan siltä kuin kasvin kärjet olisi poltettu/ palaneet...

        Mitähän kasviravinnetta kannattaisi kokeilla?


      • maisu alias valkotikru
        ihmettelijä kirjoitti:

        Heips!

        En ole antanut mitään kasviravinnetta kasveilleni, joten ilmeisesti johtuu siitä. Se ei näytä että kasveissa olisi levää, vaan siltä kuin kasvin kärjet olisi poltettu/ palaneet...

        Mitähän kasviravinnetta kannattaisi kokeilla?

        Käytämme SERAn FLORENAA "rauta ja mineraalipitoinen" "kasviravinne kaikille akvaariokasveille"


      • maisu alias valkotikru
        ihmettelijä kirjoitti:

        Heips!

        En ole antanut mitään kasviravinnetta kasveilleni, joten ilmeisesti johtuu siitä. Se ei näytä että kasveissa olisi levää, vaan siltä kuin kasvin kärjet olisi poltettu/ palaneet...

        Mitähän kasviravinnetta kannattaisi kokeilla?

        joo se voi olla että ne tarvitsee ravinnetta...mutta toinenkin asia olisi varmaan syy....mutta ilmoittele jos se kasvi ravinne auttaa...mutta jos ei niin epäilen vahvasti että kasvi(t) ovat saaneet liikaa valoa....sekin voi olla syynä....minkäs lainen lamppu sulla on siinä akvaariossasi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      128
      1246
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1068
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      904
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      828
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      270
      764
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      695
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      667
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      41
      604
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      589
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      555
    Aihe