mustat kasvit?

ihmettelijä

Heips!
Mikähän on akvassani vialla, kun yllättäen kasvien kärjet ja lehtien reunat ovat muuttuneet mustiksi? Lähes jokaiseen kasviin on tullut sitä mustaa. Onko kellään ollut vastaavaa tilannetta?

8

863

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fishuu

      Se voi olla myös jonkinlaista levää *kokemuksella*.

      • täällä

        Kasvien lehtiin on tullut mustaa nukkamaista levää.
        Mutta miten siitä pääsee eroon???


      • fishuu
        täällä kirjoitti:

        Kasvien lehtiin on tullut mustaa nukkamaista levää.
        Mutta miten siitä pääsee eroon???

        Ite ainakin ihan vaan varovasti hieron sitä siit pois.


      • Vaari-o
        fishuu kirjoitti:

        Ite ainakin ihan vaan varovasti hieron sitä siit pois.

        Jos haluat siitä eroon, voit säännöllisesti postaa leväiset lehdet ja pestä kannot ja kivet kunnolla jos niissä on samaista levää.

        Nyt tarvitsisi tarkistaa ruokailu ja valaistus menetelmät sekä se seikka missä kohtaa on eniten tätä tupsulevää.
        Jos suodattimen tulon välittömässä läheisyydessä, voisit hieman säätää "puhallusta" pienemmälle jos mitenkään mahdollista. Voit myös säätää suuntaa vaikkas takalasiin päin jos pystyy?

        Ruokailua säännöstelemällä tarkemmin, kerran päivässä pinta/väliveden kaloille muutama hyppysellinen annosteltuna niin että kaikki tulee varmasti syötyä. Siinä ruokkiessasi voit tarkkailla ettei pohjalle asti ehtisi liikaa ruokaa joka voisi sitten jäädä syömättä ja alkaa mädäntyä ja hajota joka edes auttaa taas leväkasvuun.
        Jos sulla on pohjakaloja anna niille ruokaa vasta illemmalla niin paljon kuin että aamulla ei olisi yhtään ruoan jämiä hiekan eikä kasvien väleissä.
        Tota täytyy vaan testata oikea annos määrä parina iltana jos se muuten tuntuu hankalalta antaa liikaa tai liian vähän???
        Valaistusta pidät kait päällä 10-14 tunnin välillä?


    • maisu alias valkotikru

      moikka!
      luin että akvassasi kasvien päät on mustia....oltko kenties kokeillut kasvi ravinnetta.... ei maksa paljoa...ite maksoin poikaystäväni kans tietystä ravinteesta 7e
      kokeile sitä jos et ole viä kokeillut!
      -Marianne-

      • ihmettelijä

        Heips!

        En ole antanut mitään kasviravinnetta kasveilleni, joten ilmeisesti johtuu siitä. Se ei näytä että kasveissa olisi levää, vaan siltä kuin kasvin kärjet olisi poltettu/ palaneet...

        Mitähän kasviravinnetta kannattaisi kokeilla?


      • maisu alias valkotikru
        ihmettelijä kirjoitti:

        Heips!

        En ole antanut mitään kasviravinnetta kasveilleni, joten ilmeisesti johtuu siitä. Se ei näytä että kasveissa olisi levää, vaan siltä kuin kasvin kärjet olisi poltettu/ palaneet...

        Mitähän kasviravinnetta kannattaisi kokeilla?

        Käytämme SERAn FLORENAA "rauta ja mineraalipitoinen" "kasviravinne kaikille akvaariokasveille"


      • maisu alias valkotikru
        ihmettelijä kirjoitti:

        Heips!

        En ole antanut mitään kasviravinnetta kasveilleni, joten ilmeisesti johtuu siitä. Se ei näytä että kasveissa olisi levää, vaan siltä kuin kasvin kärjet olisi poltettu/ palaneet...

        Mitähän kasviravinnetta kannattaisi kokeilla?

        joo se voi olla että ne tarvitsee ravinnetta...mutta toinenkin asia olisi varmaan syy....mutta ilmoittele jos se kasvi ravinne auttaa...mutta jos ei niin epäilen vahvasti että kasvi(t) ovat saaneet liikaa valoa....sekin voi olla syynä....minkäs lainen lamppu sulla on siinä akvaariossasi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1852
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1308
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      340
      854
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      644
    Aihe