Vanhoja jutskia luin?

KaikenlaisiaKasvattajia

Miten on mahdollista rekata pentu, kun kasvattaja ei edes tiennyt nartun olevan kantava, nartun tausta hämärän peitossa (tappo uhan alla)kuka oli oikeasti pennun isä, milloin astutus oli tapahtunut ym ym yhtä hämärää. Rekattiinko pentu oletuksien perusteella ? Huh!

'' Afgaanit tuli mulle lopetusuhan alla,uros ja narttu,puolisisaret.Ei mennyt kauaakaan kun narttu oli tehnyt pennut kun oltiin kaupassa ja sitä ei siitä koirasta todella huomannut,se oli hivenen pullea vinttikoira,siis maha vähän pullotti,,pentuja oli 7,joista yksi jäi henkiin.Koska afgaani on erittäin terve rotu suositteltiin minua se rekkaamaan vaikka sukusiitos %kyllä löytyy.Rekkasin kastrointiehdolla,eli leikattava heti kun ikää on.Narttu oli tiine jo tullessaan siis,ei ollut toivottu pentue,enhän edes ruokkinut narttua kuten tiinettä kun ei ollut hajuakaan ja jos joku ihmettelee että miten sitä ei huomaa niin sitenkin voi käydä,esim collie joka myös on hyvin hoikka rotu tekee joskus pentuja niin että kasvattaja on varma siitä että se on tyhjä.Muutoinkin,meillä on ollut monia koiria etsimässä uutta kotia,mm bertsu,t-doggi,landseer,afgaanit.''

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Todennäköisyysjatestit

      No jos ne kaksi afgaania oli yhdessä eläneet niin aika todennäköisesti on isä se uros. Onhan siinä voitu tehdä dna-määritys, sitä ei juttu kerro. Ja jos muita afgaaneja ei ole ollut lähettyvillä ja pentu on täysafgaanin näköinen...

      • Kennelliitossa

        Ei rotukoiria rekisteröidä ''todennäköisesti'' perusteella. Koirathan oli tuolle kasvattajalle tullut, tuntemattatta niiden taustaa (narttu tiineen), joten ei voi olla tietoa kenen muun koiran kanssa on ollut tekemisissä.


    • ottaapisekoakasv

      Kysy asiaa kasvattajalta, sehän voi olla sekoituskin.Hän voi tietää.Jos koira ei mene jalostukseen, ja leikkautetaan nuorena.Ei rekkaamisella ole niin väliäkään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2099
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      204
      1791
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1699
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      273
      1045
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe