Luufinnit!!!!

tegiz

Olen mies ja ikää on jo 24 ja luulisi et suurin finni aika olisi jo ohi niin nyt on sitten viimeisen puolen vuoden aikana alkanut tulemaan leukaan luufinnejä. Jos joku ei tiedä mikä on luufinni niin se on finni joka ei tule ihon pintakerrokseen vaan ihon alle joten sitä on mahdotonta saada ulos rikkomatta ihoa.

Eli mites tollasia nyt sitten hoidetaan?
Tehoaako antibiootit luufinneihin?
Onko voidetta, joka tehoaa luufinneihin?
Mikä aiheuttaa luufinnejä?
Voisiko joku näistä olla aiheuttaja:
- Sinkkitabletit
- Kalaöljytabletit
- Vihreä tee hunajalla (juon päivittäin väh. 2 kuppia)

Voiteet basiroc ac, differin, dalacin, rozex eivät ole ainakaan auttaneet yhtään mitään. Ihonpintakerroksen ne saavat kyllä rikki viikon käytön jälkeen jolloin seurauksena punainen hohtava patti.

Yksi keino jota olen käyttänyt on, että työntää nuppineulan ihon läpi voimakkaasti ja puristaa niin paljon kuin voimaa riittää, että saa sen talin ulos sieltä, mutta tuossakin lopputuloksena sama eli iso punainen hohtava patti, jonka jälkeen ei ole ihmistenilmoille menemistä.

11

20021

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zägä

Itsellä välillä myös tuollaisia läjiä naamassa joita ei oikeen millään saa pois.Ikää on 22 ja tilanne välillä huonompi,välillä parempi.

Tosta nuppineula jutusta tuli mieleen "hurja"idea näitten paukamien tyhjentämisestä.
      Miten olisi injektioneula ruitalla..?Sen saisi vielä helpommin sisään kohteeseen, ja talin voisi imeä sillä pois..?

Miltäs kuulostaa?

• eemeli

Minullakin on ollut kohta koko syksyn samanlainen luufinni leuassa. Se ei ole lähtenyt, vaikka olen käyttänyt Avitcidia, Dalacinia ja kortisonivoide Fucicortiakin. Ensin puristin sitä voimakkaasti ja sain tulemaan jotain veden näköistä eritettä - ei siis sitä tavanomaisentyyppistä nestettä.

Sen kuitenkin olen kokenut, että sinkkitabletetit ovat aikaisemmin tehneet minulle saman ongelman, jätä ne siis hetkeksi pois. Myös Neo-Medrol Comp -aknelinimentti saa itselläni aikaan saman.

• Deedee

Varmin tapa on antaa kosmetologin poistaa ne. Puhkastaan ohuella neulalla ja puristetaan pois. Ennenkaikkea kosmetologilla toimitus tapahtuu ainakin hygieenisesti, joten mitään tulehduksia ei jälkikäteen synny. Luufinnin, eli miiliumin syntyyn vaikuttaa ainakin pintakuiva iho, jolloin ihon erittämä tali ei pääse poistumaan luonnollisesti, vaan kerääntyy koviksi pallukoiksi. Kannattaa kuoria ihoa säännöllisin väiajoin ja käyttää talin eritystä hillitseviä naamioita. Voi myös kokeilla levittää rasvaista voidetta miiliumien päälle päivittäin, jolloin ne jotenkin "tukehtuvat" ja purkautuvat varovasti puristamalla. Olen kärsinyt moisesta vaivasta niin kauan kuin muistan, mut aika hyvin olen nyt saanu miiliumit hallintaan. Kosmetologi on hyvä ratkaisu, ei kauheen kalliskaan ja ennenkaikkea sopii myös miehille!

• käyttäjä

Minkähänlaisiin acneoireisiin nuo sinkkitabletit pitäisi vaikuttaa? Tavallisiin pieniin finneihin vaiko juuri noihin patteihin. Mietiskelen vain koska itse syön sinkkejä ja välillä on juuri tuollaisia luupatteja, mutta nyt oon saanut nuo "tavalliset" finnit aikahyvin pois isotretinoinilla.

• naranja

mun tapauksessa kosmetologi kielsi kaikki kapselit ja tabletit, se sano että ne saattaa jotenkin tukkia ihon, itelläni siis muutama ärsyttävä luufinni alaleuassa, saa nähä tuleeko uusia jätettyäni öljykapselit pois..

Se sano että ne lähtee kyl ajan kanssa, sitte ku niiden alle kasvaa uus ihokerros joka työntää ne lopulta ulos. Veroitti myös, että jos puristaa ne, niin päällimmäinen ihokerros rikkoontuu ja sisältä tullut neste saattaa jättää bakteereja iholle desinfioinnista huolimatta ja seurauksena saattaa tulla vaan lisää finnejä sille alueelle. Mut jos se siis itestään sitten työntyy ulos niin se ei kai oo niin vaarallista koska sillon se kerros ei rikkoonnu.

Ja käski myös kosteuttaa hyvin (ei kuitenkan tukkivilla öljysillä) jotta huokoset päästäisivät helpommin talin ulos..sellaista mulle siis eilen neuvottiin..

• tegis

Nyt oon ollut kolme päivää ilman noita kalaöljykapseleita ja sinkkitabletteja ja toistaseksi ei oo ainakaan uusia tullut.

Kumma juttu kun joskus 2 vuotta sitten söin ainakin vuoden noita kalaöljykapseleita ja silloin ei tullut yhtään finniä ja luulisi et kun ikää tulee niin sitä harvemmin niitä tulee.

Mikä sitten olisi hyvä kosteusvoide tollaselle finni/herkälle iholle? (Humektan ei ainakaan sovi minulle).

Mikä olisi nopein tapa saada iho uusiutumaan? Oon pistellyt noitten punaisten jälkien päälle bepanthenia ja aloe vera geeliä mutta ei tunnu iho uusiutuvan.

• tegis

Ajattelin vaan kun olen käyttänyt jo monta vuotta kevyttä beceliä voimariinin sijaan niin kannattaisikohan sekin jättää pois? Kun siinähän on kanssa noita omega-3 ja 6 rasvoja.

• naranja
        tegis kirjoitti:

Ajattelin vaan kun olen käyttänyt jo monta vuotta kevyttä beceliä voimariinin sijaan niin kannattaisikohan sekin jättää pois? Kun siinähän on kanssa noita omega-3 ja 6 rasvoja.

kyllähän ainaski omega-3 on hyvänlaatuinen rasva, mutta kapseleissa se ei käsittääkseni vaan oo niin luonnollisessa muodossa ku esim. jossain voissa tai oliiviöljyssä tms. ehkä se kapselin "kuori" sisälsi jotain tukkivaa..tai sitte sitä on niin paljon siinä, en tiiä..syön rasvaa ja juustoa ihan normaalisti ilman ns.oireita, mut oon huomannu et mul tulee helposti finnejä esim.perunasta, makaronista tai muusta tollasesta tosi hiilihydraattipitoisesta..

• sinkki+kalaöljy

Mä oon aloittanu laihdutuskuurin ja alkanut syömään terveellisesti, rasvat, juustot, karkit yms vähiin. Paljon liikuntaa jne. Sinkkitabletteja aloin syömään terveydenhoitajan suosituksesta, parantaa vastuskykyä jne. Lisäksi syön Omegaforce-kalaöljykapseleita. Enpä olisi ikinä uskonut, että näillä terveysjutuilla on tällaisia vaikutuksia, sillä nyt olen saanut AIVAN JÄRKYTTÄVIÄ luufinnejä!!! Yksi luufinni oli niin tulehtunut, että toinen silmä oli turvoksissa enkä nähnyt sillä mitään, kun finni turposi niin kulmakarvan kohdalla!!!! Minulla on rasvainen iho,mutta nämä isot finnit ovat harvinaisia. Voiko todellakin olla niin että sinkki vaikuttaa näin paljon???

• M24v

minullakin iho-ongelmat oli jo hyvällä mallilla mutta armeija-aika sotki naamataulun uusiksi..johtui kai huonommasta hygieniasta ja suklaan ym syönneistä. Taas tilanne on parempi mutta tulee noita kipeitä ihonalaisia finnejä otsaan eikä niitä meinannut saada pois millään. Itse yritin poistaa ne
      ***puristamalla väkisin kaikki pois->iho rikkoontui ja verinen läiskä otsassa säilyi kauan
      ***puristaa vähitellen useana iltana->iho ei rikkoontunut mutta patti oli valtava ja nestettä kertyi päivä toisensa jälkeen. Kun sain sen pois, ihoon jäi vielä jonkin kokoinen patti. Lisäksi finni uusiutui monesti

Lopulta kokeilin äitiltä saamaani Bacibact-jauhetta. Tulokset olivat loistavia! Eli ensin puristat finnistä pois mitä lähtee..sitten vain ko. jauhetta siihen ja laastari päälle. Yön aikana jauhe on kuivattanut patin. Isoimpiin joutuu toistamaan käsittelyn muutamana iltana mutta lopputulos on melko hyvä. Kannattaa kokeilla!! Arpia ei jää jos et riko ihoa!!! En ole varma mistä Bacibactia saa...luultavasta apteekista ja ilman reseptiä..se on semmonen pieni pakkaus. Finni ei uusiudu enää monesti tämän jälkeen.

• jtn--

oon kyllä kuullu että ainakin jotkut omegatabletit ja sinkkitabletit pitäis parantaa ihoa. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6535
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      555
      2261
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1847
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      82
      1224
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      97
      1022
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      970
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      78
      907
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      833
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      31
      827
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      146
      751
    Aihe