Eilen perjantaina oli kovat myrskytuulet illalla ns. Valio-myrskyn takia. Kiinnitimme huomiota ajellessa mökille päin, että Skoda farmari autot heijasivat kaistoillaan puolelta toiselle. Ilmeisesti sivutuuli herkkyys on yksi skoda autojen vaiva. Toki mikä tahansa iso auto hiukan ottaa sivutuulta, mm. vanhemmat pakettiautot. Meillä on mb vito paku, joka pysyi aivan "kurssissaan" kovalla myrskyävällä sivutuulellakin.
Skodilla vaikeuksia pysyä tiellä (Valio-myrsky)
15
<50
Vastaukset
- mersumies.101
Vitohan on niin ruostereikäinen että tuuli menee lävitse.
- Ajomiehistö
MInusta näyttää sille, että nuo farmari Skodat (etenkin Octavia) kulkee tyynelläkin kelillä kuin kolmijalkainen ajokoira. Saattaa siis olla optinen harha.
- vepsukainen
Skeida huojahtelee puolelta toiselle aivan tyynelläkin säällä. Se on skeidan (itäauto) ominaisuus. Ei kannata ihmetellä.
- mersumies.101
Näköhäiriöt kannattaa ottaa vakavasti. Ilmeiseti sinulla on ollut niitä aiemminkin ja kojaamatonta vauriota on ehtinyt tulla Looginen ajattelu ja arvostelukyky ovat vakavasti häiriintyneet.
Lisäksi harhasi huolestuttavat. Vitot ovat ruostuneet ajokelvottomaan kuntoon.
http://avh.palaios.com/oireet.html - Huojahtelevat
Siis tarkoittaako tämä "Huojuva sikakiikku" juuri tätä kyseistä Skeidan ominaisuutta? Olen täältä palstalta lukenut. Miksi ne huojahtelevat myös tyynellä ilmalla? Meillä on vanhempi Audi 100 mutta se ei huoju yhtään, hyvinkin vakaa, menee kuin juna, eikä kone vie öljyä. Huojuva sikakiikku onkin hyvin sanottu, mokomasta Skoda rotjakkeesta. En voi sietää skodaa merkkinä.
- jormazzz
Liikuttavaa avautumista "Audi-kuskilta". On tainnut "junan" ylläpito tulla kalliiksi.
- Huojahtelevat
jormazzz kirjoitti:
Liikuttavaa avautumista "Audi-kuskilta". On tainnut "junan" ylläpito tulla kalliiksi.
En minä tiedä mitä "junan" ylläpito on maksanut, meillä on sen verran rahaa, ettei jaksa noita laskea. Huollot on vähän kolmatta sataa, ja onhan tuohon parikin jarruremppaa tehty ja kerran koria laiteltu.
Mutta jos Sinulla on skoda, vastaa ihmeessä esitettyyn kysymykseen. Miksi Skodan ohjaus ei ole vakaa, vai mistä tuo kiikastaa. Luulisi että lähes 20 vuotta uudemmat autot kulkisivat vakaasti ? Mutta jostain syystä eivät kulje. Johtuuko itse autosta, vai siitä joka on ratin ja penkin välissä? Vai molemmista? Huojahtelevat kirjoitti:
En minä tiedä mitä "junan" ylläpito on maksanut, meillä on sen verran rahaa, ettei jaksa noita laskea. Huollot on vähän kolmatta sataa, ja onhan tuohon parikin jarruremppaa tehty ja kerran koria laiteltu.
Mutta jos Sinulla on skoda, vastaa ihmeessä esitettyyn kysymykseen. Miksi Skodan ohjaus ei ole vakaa, vai mistä tuo kiikastaa. Luulisi että lähes 20 vuotta uudemmat autot kulkisivat vakaasti ? Mutta jostain syystä eivät kulje. Johtuuko itse autosta, vai siitä joka on ratin ja penkin välissä? Vai molemmista?Luikertavat kuin käärmeet venäjän siperian aroilla. Vastenmielisiä kulkineita, kertakaikkiaan.
- VaadimmeParempaa
Aloittajalla on provossaan jotain "järkeä", mutta jatkosäestykset vievät kaiken uskottavuuden. Ei jatkoon!
- huolestuttava_sairaus
Muistan lukeneeni jostain lääketieteellisestä julkaisusta, että jos jokin esine näyttää "huojuvan", kyseessä voi olla vakava tasapainoelimessä olevan nesteen sakkauma.
lol skeidat huojuu ei ihan mee näköhäiriön piikkii.... onnettomiikippoi XD ohan niit suistunu tieltäkii, ei oo se eiline ekakerta.....
Mercedes Vito on paljon parempi ajaa kuin Skoda, ja kiihtyy lähes yhtä hyvin, isommilla koneilla jopa paremmin kuin pikkukone-skodat. Ajettavuus on parempi, ja skodan aika usein heiluttama "tavaratila-kortti" ei toimi enää pakettiautoa vastaan, jossa on aivan eri luokan kuljetuskapasiteetti.
- LadaOnAuto
Kun nämä uudet autot menee tiellä miten sattuu ja tukkii tien, niin mun vanha Venäläinen lada kulkee ojassa erittäin hyvin, ei horju ja maasto-ominaisuudet mitä parhaimmat.
Vanhat ladat onkin paljon vakaampia kuin Skodat. Itäautoista itse asiassa Lada on aika hyvä valinta. Skoda taas ei.
- Kallistuksenvaimennus
Olihan noita jopa suistunut tieltä perjantaina. Hengenvaarallisia autoja, eivät kestä yhtään sivutuulta, heittelehtivät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin578737Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123439Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r262620Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142030Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht802020Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3571737Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2411432FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01211Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101085Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu671044