Om det nu är ett så otroligt rasistiskt landskap att de får går i ständig skräck för att bli misshandlade,det är förbjudet att tala finska.Finskspråkiga har inga som helst rättigheter osv. ?
Jag skulle nog tänka mig för både en och två gånger innan jag flyttade dit åtminstone ?
Varför flyttar finskspråkiga personer till Åland
13
<50
Vastaukset
- önödigtgnällande
Konstigt är det, frivilligt flyttar de dit och säkert är de medvetna om att Åland är enspråkigt svenskt.
- devethurdärär
Mycket sällan ser man kritiska inlägg av finskspråkiga ålänningar,de som skriker mest om rasism här år sådana som aldrig ens satt sin fot på Åland.
- NyaÅland
devethurdärär kirjoitti:
Mycket sällan ser man kritiska inlägg av finskspråkiga ålänningar,de som skriker mest om rasism här år sådana som aldrig ens satt sin fot på Åland.
Just det!
http://www.nyan.ax/ja-sama-suomeksi/
Läs "sama suomeksi" med kommentarer. - 76yt5
NyaÅland kirjoitti:
Just det!
http://www.nyan.ax/ja-sama-suomeksi/
Läs "sama suomeksi" med kommentarer.Länken fungerar inte.
- tyvärr
76yt5 kirjoitti:
Länken fungerar inte.
Kommentarerna låsta.
Tycker nog att man gjort bort sig på Åland i informationsfrågan. Med den motivering man gav så borde man inte heller ha gett ut informationen på svenska. Då kunde man h accepterat att informationen var på enbart utländska språk.
- tyckerjag
twervig kirjoitti:
Tycker nog att man gjort bort sig på Åland i informationsfrågan. Med den motivering man gav så borde man inte heller ha gett ut informationen på svenska. Då kunde man h accepterat att informationen var på enbart utländska språk.
Ska vi vara ärlig så fick man en känsla av "fitteri " mot den finskspråkiga befolkningen.
- bevareoss
Ja,jag skulle nog hålla mig borta från en så farlig och rasistisk ort.
- vadsägerpolisen
Livsfarlig plats neffekommentarer ,postlådesprängningar och hot.
- mykkäkoulu
Annars är nätfennorna nog så kvicka att svara (när det inte behövs )men när det gäller något vettigt då är det total tysnad.
- manundrarfaktiskt
Där bor ju ändå över 1300 finskspråkiga personer på Åland.Hur klarar de vardagen om det är så besvärligt ?
- SMfolket
Dom är säkert sadomaschocister.
- spöket
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun284463- 663147
Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa813091Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus3052534- 412212
- 542161
Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi211361Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo111318- 451255
Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."
Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui261177