miten löytää Jumalan rauhan

elenanooora

Hei olen eräs 20v nainen keskisuomesta, olin aikaisemmin v lestadiolainen mutta erosin uskosta tavattua poikaystäväni. Olen ollut vuoden uskosta osaton ja mietin lähes päivittäin uskon asioita. Kaipaan uskoa ja Jumalaa elämääni. Pelkään kuolemaa ja sitä että en pääse taivaankotiin. Kysyisin tietääkö täällä kukaan esikoislestadiolaisista? Saako heidän seuroihinsa mennä samalla tavalla kuin vanhoillisten ja miten siellä toimitaan noin muuten . Miten esikoislestadiolaiseksi pääsee ja millaista esikoisten seuroissa on?

19

663

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinnevain

      Kyllä sinne kokouksiin voi ihan vapaasti mennä, käsittääkseni. Mutta ehkä suosittelisin, jos mahdollista, mennä rauhansanalaisten tai uusheräyksen kokouksiin, tai vaikka kansanlähetyksen tilaisuuksiin. Riipppuu vähän aina henkilöstä ketä kohtaan syntyy sellainen luottamus, että voi ja uskaltaa alkaa henkilökohtaisista kysymyksistä käymään keskustelua. - Voinet mennä myös vapaakirkon tai helluntaiherätyksen tai Patmoksen tilaisuuksiin. Älä arkaile äläkä aivan turhaan viivyttele.

    • Daakku

      Kumpa voisin kertoa sinulle oman tarinani. Olin vanhoillislestadiolainen 28 ikävuoteeni saakka. Nyt olen yli 40v ja elämäni varrella olen itseltäni kysynyt samoja asioita kuin sinä. Älä pelkää.. Et ole Taivaan Isän silmissä osaton.. Sinulla on sielu ja sydän :) Emme ole kukaan täydellisiä.. ja silti huolimatta kun uskoo että elämämme on korkeimman kädessä.. se riittää.

    • Daakku

      Itse uskon, että meillä jokaisella on tarkoitus tässä elämässä. Oli se kivikkoinen tai helponpi. Olemme täällä kasvaaksemme , kokeaksemme elämää. Ei taivas ole kiirstuli/helvetti niin kuin lestadiolaisuus opettaa niille jotka eroaa. Itse uskon että sielumme menee taivaseen ja palataan tänne ...

    • Daakku

      Itse sain Jumalan rauhan.. ja tiedän että en ole tehnyt väärin kun erosin. Joskus kuuntelen radiosta seuroista .. se tuntuu hyvältä nyt, mutta en sillä tavalla kuuntele että palaisin lestadiolaiseksi. Jokaisella on omakohtainen usko elämään... Olet nuori ja poikaystäväsi kanssa. Rakentakaa omaa elämää :) Kaikkea Hyvää Teille !

    • JeesusOnHerra17

      Voi lapsi! En minäkään kuulu mihinkään kirkkoon/lahkoon. Pääasia on että olet sinut Jumalan kanssa. Pyydä Jumalaa näyttämään sinulle tie :

    • exikkuna

      Älä liity vaan liity ensi tavalliseen seurakuntaa ev lut. koska siellä on mahdollisuus olla vielä oma itsensä ja saada apua ja neuvoa ilman syyllistämistä
      Raamattua voi tutkailla itsekseen.
      Lestadilaisuuteen liittyy liikaa ahdasmielisyyttä ja lasten hyväksikäyttöä jota katsotaan vain sormien läpi..Tämä todellisena neuvona

      • rukoilejalueraamattua

        On hyviä ev.lut. seurakuntia kun osaa poimia ne. Voi kuulla puhdasta evankeliumia. Ainoa pointti on vaan se, että armolahjoja ei kirkoissa käytetä. Jos löytää raittiita ja raamatullisia uskovia, niin voi heidän kanssaan pitää yhtä. Rukoilla ja lukea raamattua (vanhaa) ja rukoilla että Jumalan Henki avaa sanaansa. Pitää itse olla vilpitön ja avoin, puhtaalla sydämellä. Jumala kuulee ja vastaa niille omalla tavallaan joilla on puhdas sydän.


    • rukoilejaluesanaa

      Eihän nyt sentään tarvitse uskosta luopua jos eroaa jostain seurakunnasta. Sen jälkeen se voi paremminkin alkaa. Rauha tulee ainoastaan Jeesuksessa Kristuksessa, "Tulkaa tyköni te työtä tekevät ja raskautetut niin te löydätte levon sielullenne". "Tule, ota ristisi ja seuraa minua", sanoi Jeesus.

    • Tuhlaajapoikanen

      Miun lapsuudenkoti on Esikoislestadiolainen,kunnes teininä erkaannuin uskostani ja vietin vuosikausia käymättä seuroissa ,eläen kuin viimeistäpäivää ryypäten rälläten tapellen ja huoraten, tuhosin siinä sivussa pari avioliittoani,tosin kävin vuosien aikana parikertaa seuroissa,koskaan kukaan ei moittinut tai hyljeksinyt vaan toivotti tervetulleeksi ja olivat ystävällisiä ja minusta näytti että ilahtuneita siitä että uskaltauduin tulemaan seuroihin,vielä meni muutama vuosi ennenkuin jumala herätti tuntoni ja laittoi kaipauksen sydämmeeni,sain armon palata isän kotiin ja uskon kaikki syntini anteeksi Kristuksen lunastustyön ansiontähden.Olen uudestisyntynyt Jumalanvaltakuntaan ja Esikoislestadiolaisuus on hengellinen kotini ja täällä minun on hyvä olla, täältä ketään ei ajeta pois vaan täältä saa uskonelämälleen Jumalansanan neuvoja kun haluaa,väkisin ei tuputeta mitään vaan usko on vapaaehtoinen ja omakohtainen valinta. Olet lämpimästi tervetullut seuroihimme ja yhteyteemme avaa rohkeasti rukoushuoneemme ovi, ja jos haluat keskustella henkilökohtaisesti niin varmasti sinua luottamuksellisesti kuunnellaan ja jos haluat niin Jumalansanan valossa neuvotaan uskon asioissa.

    • eläke-ukko

      Et sinä ole edes uskovainen ollut, jos uskosi loppuu siihen kun eroat jostain uskon lahkosta. Jumala se on kuulemma kaikille uskovaisille yhteinen. Ei uskovaiseksi ruveta. Kuka höynähtää mitenkin.
      En missään nimessä halua pilkata sinua, enkä muitakaan uskovaisia. On teidän oma asianne uskotteko jumalan olemassa oloon vai ette.

      • teuta01

        Kiitos S-U. tai suntt:


    • Nainen42v

      Jumalan rauhaa en tällä hetkellä tosin koe uskostani huolimatta, mutta vastaan kuitenkin. Sinulla taitaa olla sama tilanne kuin minullakin entisenä vl-nä on ollut, että olen mieltänyt uskon seurakuntayhteisön jäsenyydeksi. Usko on kuitenkin henkilökohtainen suhde Jumalaan Jeesuksen sovitustyön kautta. Uskoon voit tulla, jos Jumala suo, vaikka tätä lukiessasi uskomalla synnit anteeksi Jeesuksen veren tähden.

      • Nainen42v

        Korjaus äskeiseen. Peruutan tuon "jos Jumala suo". Jeesuksen sovitustyö on ainoa rauhan lähde ja sitä itsekin tarvitsen nyt ja elämäni loppuun asti.


    • Sinä_aloittajahan

      voisit palata Jumalan lasten joukkoon. Tulet vaikka rauhanyhdistykselle seuroihin.

      Eihän täyteen astiaan voi mitään panna eli jos sitä vielä on omasta takaa jotakin niin tilanne on paha,, mutta sitten kun ihminen on joutunut todella ahtaalle ja hätään niin sitten sitä on tilaa Jumalan armollekin.

      • teuta01

        Kuinka voi palata ,jos siellä on 450-500 piiloista pedofiiliä.
        Ja tällähetkellä kin on 35 miestä linnassa siitä asiasta .
        sitten vielä kaikki ne tavanomaiuset synnit jotka seurakunnassa on.
        .
        Tai paremmin kuin ihmisillä on , Ihminen on outo kapine , Kaiken kaikkiaan
        hän tekee syntiä monin tavoin sitten hän taas herää, Tekee parannusta ja
        ja korjaa asioita , HERRA sanoo: Kun minä annan synnit anteeksi ,Sinä vai
        uskot sen ,mitään ei tule tehdä, sillä tekemisessä on paha puli siinä ,että
        saa ta na maksaa palkan , mutta Jumala antaa Lahkjaksi ..
        .
        Tälläisen tekstin on Meidän LV:t unhottaneet ,ja se johtuu siitä ,että niin
        paljon on pahaa tehty vuodesta 1992 etten sinänsä ihmettele MIKSI ?
        .
        VL:ssä jostakin 1970 ,kaiken mailman Hoitokokouksia ja muita kauhis-
        tuksia , Ne oli tosiaan Ihmis oppia sanan täydessä merkituksessä sekä
        sitten ne joista VV;n hävitti Rikos asioita jo toimuitetuista , muka vanhana
        Linna tuomiota 100 . listalta pois .
        .
        Jos kerran tilastoja tehdään ,ei niistä voi poistaa mitään , tämä tapahtui n.2010.
        Nyt ei ole mitään tietoa siitä ,mistä saakka noita 100 oli kerätty , en usko että 1950
        vaan Jos on se varmasti jaettava kahtia 1950,, 1980,, 2010 - nyt on jo 39-40 n.6 vuodessa , kertoisi minulle että vauhti kiihtyy vain,. vika ei ollut VV:n. vaan
        saa ta nan . Voi niitä joiden kautta pahennukset tulee ,ehkä' pahennuksia ei voi väl
        ittää , on sanottu, että Myllyn kivi vertaus, olisi sopiva ,,Luukas sanoo ei ole ketään
        Rankaistu niin, Koska sen toteuttaja joutuu Murhan syntiin. Armoton hukutus.
        .
        Kun luet Raamattua Lue ajatuksella ,, Todella Rukoile että Rakas taivaalinen isä ,
        Jeesuksen nimeen ,Ja Pyhän Hengen kautta antaa Tietoa,Taitoa Rakkautta,,
        sinulle joka olet vain ihminen , huomaat että kaikki tapahtuu ,, Minkä HERRA
        on antava. .,,


    • huokaajumalanpuoleen

      Hei.

      Www.esikoislestadiolaiset.fi ---> rukoushuoneet.

      Sydämmellisesti tervetuloa, kuulemaan elävää Jumalan sanaa. Usko tulee kuulosta ja kuulo Jumalan sanan kautta.

      Itse en uskaltaisi vaeltaa epätietoisena...

      Viimeaikoina on havaittu että Helsingissä käy paljon vanhoollisia , esikoisten seuroissa kuuntelemassa kun etsivät elävää seurakuntaa...

      Sydämmellisesti tervetuloa !!

      • NotSepra

        Jos ei pidä seproista, Suomen evankelisluterilaisen kirkon piirissä toimivien esikoislestadiolaisten tilaisuuksista voit lukea www.esikoiset.fi sivustolta.


    • Särjettymieli

      Minä olen lapsena ja nuoruudessa tullut hyväksikäytetyksi näissä uskonnollisissa piireissä. Aikuisikäni olen elänyt ahdistuneena ja kulkenut terapioissa, syönyt lääkkeitä jne. Yhteenkään seurakuntaan en uskalla enää mennä irti päästyäni, koska mielenterveyteni ei kestä kuunnella niitä ristiriitaisia ohjeita ja sääntöjä, joita hurskaimmatkin salassa rikkovat.
      Pidän omanani vain yksinkertaisen uskon Jeesukseen ja Jumalaan, rukoilen yksin. Uskoani ei kukaan voi viedä.
      Rikki mennyt mieli ja haavat sielussa eivät koskaan parane meillä, jotka olemme vilpittömässä lapsenuskossa ollessamme joutuneet hyväksikäytetyiksi niiden taholta joihin luotimme ja jotka olivat esikuviamme. Tämä pitäisi kertoa niille, jotka näitä hirveyksiä tekevät. Meitä sielumme myyneitä mahtaa olla isompikin joukko, kuin mitä osataan arvata.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      58
      4377
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      24
      1402
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1205
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe