Eiväthän he ymmärtäneet näitä suomenkielisiä nimityksiä.
Mannapuuro, riisivelli, pottulohkot ja perunamuussi nakkikastikkeella?
Täyttä hepreaa koko litania muualta tulleille asukkaille.
Mutta nyt tulee tilanteeseen muutos, sillä kotoisat lempiruokamme saavat tyystin uudet kutsumanimet, jolloin ne uppoavat nälkäiseen suuhun kuin Titanic valtameren syvyyksiin!
-Bagdalin Uuniperunat
-Husseinin NeljänVeljen-puuro
-Mohammedin Makkarakeitto
-Lähi-Idän Lounassalaatti
-Saddamin Sekahedelmäsoppa
-Pakolaisen Parempi Pinaattikeitto
-Lammaspaimenen Lohivuoka
-Ahmedin Aamiaissämpylät
-Hunnutetun Neidon Nakkikastike
-Parrakkaan Pojan Perunapaistos
-Tornion Tullin Tillilihaa
-Ruotsista Rantautuneitten Riisipuuro
-Kurdilainen Kalakeitto
-Hamasin Herkullinen Hernekeitto
Nämä ruokalajit saavat pakolaisen tuntemaan olonsa kotoisaksi.
Mitä ovat ruotsalaisten hapansilakat ja Falu-korven näiden herkkujen rinnalla?
Kyllä se on ruoka, joka houkuttaa rajan tälle puolelle.
Kohta nähdään kylläistä kumivenekansaa pötsit turvoksissa ja hymykin on herkässä...
Pakolaiskeskusten ruokalistat uusiksi
12
<50
Vastaukset
Toi oli ihan hauska.
Jollain on vieläkin enemmän luppoaikaa käytettävänään kuin minulla.- eppu2
Ja vain mielikuvitus on rajana.
Kyllä tuo hymyyn suuta veti.vihdoikinselvyys
Toivottavasti työsi on ihmisten parissa oloa, sait kyllä nauramaan. Listat käännettävä arabiaksi sitten vaan nettiin, että keskukset voivat laittaa ne heti käyttöön. Kotoutus lähtee paremmin käyntiin, kun ei ole nälkä...........
- eihullumpiidea
Voisi jopa onnistua.
Samalla tavalla saadaan lapsetkin syömään sellaisia ruokia, jotka eivät heitä innosta. - RuotsinTerveiset
Listaan lisäksi: Paholaisen Nakkipata à la Paloma
- RuotsinTerveiset
ohhoh, kirjoitusvirhe, piti olla Pakolaisen Nakkipata
olen tosi pahoillani, toivottavasti ette ymmärtäneet minua väärin.
- Ttimon
eihän ne syö puuroja, vellejä, tummaa moniviljariisiä, kalakeittoo, tummaa leipää, perunaa, maitoa, sianlihaa, jne jne
- äijä-
-heh, joo.....ja kun he tulevat muslimimaista, tarjoamme ruokaa, sanoen; muslimi maista!..jos eivät tykkää siitä, onko se muslimimaista?...
-pitää kauppaan tästä, aika pirteen viilee ilma, sellanen jääkaappilämpötilaa lähentelevä, aurinkoinen, niinkuin aina täällä... - de-meter
Heh, olipa hauska lista, aloittaja.)). Sai pitkästa aikaa nauraa..
- Käyttäydy.ihmisiksi
Koulukiusaajan asenne.
- bessie-
Tuota...suomenkielinenhän tuo lista on edelleen?
'Imaami pyörtyi' on hauska nimi ruoalle, jossa tummanpuhuva munakoiso on pituuvellaan. En silti pidä siitä, kun en erikoisemmin pidä munakoisosta ja täytteessä taas saattaa lisäksi olla ylenpalttisesti jotain yrttiä jonka sikäläisen lajikkeen makua en siedä ollenkaan. - suunapsaa
Erityisen houkuttelevaksi turvapaikanhakijoille aloittajan lista tulee kun siihen lisätään suosittu suomalainen perinneruoka Hepokokkeli piripedillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 226636
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04687- 613726
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2292948Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon342732Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452516Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262415- 401783
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731767- 251685