Vilkaisin tänään kadunvarressa olevaa surullista alavireistä Skeida Taaviaa. Vuosimalli oli joku 2009 jonka päättelin etumaskista. Siinä oli 195/65 r 15 kokoiset pyörät (vanhahtavat) ja PELTIVANTEET ja PÖLYKAPSELIT. Hhahahaahhahahahhaaaa XD
Skodassa oli vielä PÖLYKAPSELIT XD
46
67
Vastaukset
- jormazzzz
Älä enää vilkuile Skodia, kun n o i n koville ottaa. :D
- Sulan_jobbari
On se vissiin jo liikaa niitä vilkuillut. Meinaan, kun tuntuu vuosimallinkin pelkän maskin perusteella tuntevan.
- vepuvöpy-official
Ei kai tuommoisia oikeasti enää ole olemassa? Eiks noi oo jo paalattu kaikki? Pölykapselit *reps*
- kapselikerääjä
Missä on pölykapselipaalain. Olen keräillyt mersujen kapseleita ojista ja nyt niistä pitäisi päästä eroon. Teollisuushalliin ei mahdu enempää. Kapselit pitäisi saada pienempään tilaan, kun ovat niin höttöistä muovia. Ettei tarvitse ilmaa kuljettaa.
- jjkkhhgff
Ne peltivanteet on muuten Neuvostoajalta. Katsokaas vaan niin niihin on työstetty ne sellaiset rypyt taikka kynnet ihan siihen vanteen peltiin johon vanhoina hyvinä/huonoina aikoina poksautettiin kiinni se kromattu peltinen pölykapseli joka ei ulettunut vanteen ulkoreunaan asti.
- Kommunisti_Kalevi
Minä sinulle kynsien työstöt näytän. Ja sen kuinka syvälle ulettuu.
- kapseliton
Mistä XD-pölykapseleja saa?
- amispoikaTarkkana
Käyttöauto ei ole käyttäjälleen samanlainen "tärkeintä elämässä" merkitys kuin amisteiniröllille. Kovin noita peltivanteita näkyy ihan kaikissa perusautoissa, mm. Toyota, Kia, Hyny, Nissan jne.....
- Kolmekakaraajarakki
Kesärenkaissa on fabian alkuperäiset aluvanteet, 185/60 15, talvipyörät ovat peltivanteilla, peltivanne on vaan parempi talvella, umpinaisena ei kerää lunta. Tosin peltivanne on kalliimpi kun halpa aluvanne. Amispojille tiedoksi kavennan ens talveks rengaskoon 175/65 15 kas kun talvikelissä korkea kapea profiili pitää paremmin.
- matalaprofiiliotsaiset
Älä yritä vedota järkevyyteen amispoikien kohdalla, aivot kehittyvät vielä monta vuotta ja kokemus kasvattaa toivottavasti järkevyyteen.
- peltivannepaavot
Skodakansan tyylitaju loppuu ruosteisiin peltivanteisiin. Aika makeeta.
- Julk
Omassa Octaviassa juuri nämä aloittajaa masentaneet 195/65-15 renkaat. Ja vieläpä peltivanteilla ja pölykapseleilla. Vaikea keksiä niistä mitään moitittavaa.
- voivoi.sentään
Sikakiikku yltyy mitä hurjimpaan huojuntaan kun sinne pistää tuommoiset 90-luvun tyyliset rinkulat alle. Hahahahhaa skodistia..... :D Kyllä tuo näyttää tosiköyhältä..... LOL
- tojossakin.pölärit
Onhan nykyisessä Toyota Avensiksessakin paljon peltivanteita ja niissä orkkis pölärit. Toki se onkin vähän halvemman hintaluokan ajokki
- kamalat_skeidakipat
Laatuautoissa ei mitään peltivanteita eikä etenkään pölykapseleita harrasteta.
- Mondeokuski2012
Mitä ihmeen mölyä kakarat pitävät taas?
Ajan itse 2012 vuoden Mondeolla. Talvirenkaat ovat peltivanteella ja hyvä niin. Ensinnäkin talvirengas on eri kokoa kuin kesäkumi. Tämä pelkästään ajo-ominaisuuksien vuoksi. Toiseksi talvella en juurikaan pese vanteita ja AL-vanteet pikeentyisivät talven aikana sikakuntoon. En ottaisi Al-vanteita talvikäyttöön vaikka lahjoitettaisiin.
Mikä tässä on vitsinä, että palstalla huudellaan järjettömyyksiä?- äläselitä_kääkkä
Montsuissa on alumiinivanteet, ja hyvä niin. Skeidoissa on vain osassa, ja nekin on tosi huonolaatuisia (mitä ilmeisemmin venäläisiä)
- TSI2012
Älyttömyyksien lista on pitkä. Mikä tahansa normaali auton ominaisuus on tarvittessa naurettava Skodassa tai sitten sitä ei saa Skodaan. Provoilu on sellaista. Tyhmyyttä se myös on, jos ei mitään "fiksumpaa" keksitä.
Valuvanteet ovat turhamainen muoti. Kun kesällä ja talvella on täysin samanlaiset vanteet, huomaa miten paljon enemmän talven jälkeen vaaditaan puhdistamista ennen varastoon laittoa.
Aiemmin ei rengasliikkeissäkään suositeltu syövyttäviin talvikeleihin valupyöriä, mutta kauppa se on joka kannattaa. Tässä, jos missä "Artisti Maksaa". Mutta ilmeisesti mielellään.- peraukistenselityksiä
aluvanteita tehdään kestämään talven rasitukset, katso vaikka suurimpien rengasliikkeiden valikoimaa, siellä kerrotaan mitkä vanteet on tehty myös talvikäyttöön.
Köyhä käyttää peltivanteita ja Bilteman pöläreitä jotka on vedetty kiinni nippusiteillä.
- Avatkaasilmät
Kymmenien tuhansien auto näyttää aika ankealta suurimman osan vuotta kun siinä on ruosteiset peltivanteet. Tyypillistä Skodakansan touhua.
- halpa-ja-köyhä-skeida
Itäauto näyttää tosi halvalta ja köyhältä kun siinä on peltivanteet ja korkeat kapeat renkaat. Ihan normisettiä, ei aiheuta mitään toimenpiteitä.
- kyykkynen
>
--lainausalku--
"Älyttömyyksien lista on pitkä. Mikä tahansa normaali auton ominaisuus on tarvittessa naurettava Skodassa tai sitten sitä ei saa Skodaan. Provoilu on sellaista. Tyhmyyttä se myös on, jos ei mitään "fiksumpaa" keksitä.
Valuvanteet ovat turhamainen muoti. Kun kesällä ja talvella on täysin samanlaiset vanteet, huomaa miten paljon enemmän talven jälkeen vaaditaan puhdistamista ennen varastoon laittoa.
Aiemmin ei rengasliikkeissäkään suositeltu syövyttäviin talvikeleihin valupyöriä, mutta kauppa se on joka kannattaa. Tässä, jos missä "Artisti Maksaa". Mutta ilmeisesti mielellään."
--lainausloppu--
Autossa pitää olla alumiinivanteet nykyään ja leveät hyvin matalat renkaat. Muuten on tosi köyhän ja surullisen alavireisen näköistä itätouhua.
Ongelmaksi skeidassa tulee vain se, että jos siihen laittaisi sellaiset, ajotuntumasta tulee todella uraherkkä ja heijaava - jo korkeillakin renkailla nämä skeidamobiilit huojuvat kuin käyneitä marjoja napsineet skottaraiset humalassa.- TSI2012
Tämä veijari taitaa olla tosissaan. Ei tämä mikään provo ole...
- rs230
TSI2012 kirjoitti:
Tämä veijari taitaa olla tosissaan. Ei tämä mikään provo ole...
Kyllä se ihan provo taitaa olla. Eipä sitä kukaan ota tosissaan. Yhä ihmiset ostaa Skodia, koska ne ovat hyviä AUTOJA. Tiedoksi vain...
- Rearwheeldriver
Omassa autossani käytän 10-20 mm kapeampia renkaita kuin rekisteriotteeseen on merkitty. Vähentää merkittävästi urissa vetelyä ja etenkin talvella tekee autosta rauhallisemmin käyttäytyvän. Leveät renkaat tekevät autosta amismaisen näköisen. Autoni ei ole Skoda.
- TSI2012
rs230 kirjoitti:
Kyllä se ihan provo taitaa olla. Eipä sitä kukaan ota tosissaan. Yhä ihmiset ostaa Skodia, koska ne ovat hyviä AUTOJA. Tiedoksi vain...
Joo, mutta kuka niitä levennettyjä ja madallettuja Bimmeritä rakentaisi, ellei tällaisia ressukoita olisi vieressä kehumassa.
Jos esittää tyhmää, on tyhmä. Se riittää. - rs230
TSI2012 kirjoitti:
Joo, mutta kuka niitä levennettyjä ja madallettuja Bimmeritä rakentaisi, ellei tällaisia ressukoita olisi vieressä kehumassa.
Jos esittää tyhmää, on tyhmä. Se riittää.Skodalla ajava ei ole ressukka.
- Takavetoisella_ajellaan
Rearwheeldriver kirjoitti:
Omassa autossani käytän 10-20 mm kapeampia renkaita kuin rekisteriotteeseen on merkitty. Vähentää merkittävästi urissa vetelyä ja etenkin talvella tekee autosta rauhallisemmin käyttäytyvän. Leveät renkaat tekevät autosta amismaisen näköisen. Autoni ei ole Skoda.
Olisin ottanut autooni mukavammat, hiljaisemmat ja vierintävastukseltaan vähäisemmät 60-sarjalaiset renkaat niin kesäksi kuin talveksikin, mutta automaattivaihteiston sai vain tietyn varustetason yhteyteen ja tuohon varustetasoon oli puolestani valmiiksi päätetty matalampiprofiilinen rengastus. Niinpä sain vain talvirenkaiden kooksi haluamani 205/60 R 16 ja suvikeleillä mennään (mukamas paremmannäköisillä) 225/50 R 17 -gummeilla.
rs230 kirjoitti:
Skodalla ajava ei ole ressukka.
Kyllä ainakin itse tietämäni skodistit on luusereita, ressukka on vähän liian lievä ilmaus.
Vai miksi pitäisi tulkita käytös, jossa maksetaan n. 10 000 euroa ylihintaa vikaantuvasta itäkiposta, mahdollisesti vielä jonotetaan sitä jos uutena ostaa, ja sitten niellään purematta se kun kone hajoaa ja maksetaan koko lasku omasta piikistä....
Harmitonta tyhmyyttähän tuo on, skodisteja hassutetaan ja hööpötetään joka taholla.Rearwheeldriver kirjoitti:
Omassa autossani käytän 10-20 mm kapeampia renkaita kuin rekisteriotteeseen on merkitty. Vähentää merkittävästi urissa vetelyä ja etenkin talvella tekee autosta rauhallisemmin käyttäytyvän. Leveät renkaat tekevät autosta amismaisen näköisen. Autoni ei ole Skoda.
Kyllähän oikeat autot kulkee ihan siististi nykyaikaisilla leveillä matalilla renkailla, eiväkä vetele urissa. Autot, kyllä, mutta ei Skeidat.
Mutta ei rengasteollisuuskaan mahda mitään sille, että on olemassa vanhahtavia itäkippoja Skodia, joiden uraherkkyyttä voitais verrata vaikkapa 80-luvun Morris Marinaan. Tosin Marinakin oli parempi ajaa kuin yksikään skeidamobiili.
Teen skeidisteille palveluksen, ja aionkin lähettää vetoomuksen johtaville rengasvalmistajille, että ne pitäisivät valikoimissaan vain itä-Skeida-kipoille tarkoitettuja 90-luvun rengaskokoja. Kun skeidamobiiliin laittaa vaikkapa 185/65 R 15 renkaat, se kulkee jopa LÄHES suoraan. Jäykän taka-akselin aiheuttamaa pompotusta ei tosin saa tälläkään eliminoitua pois.
Täytyy kohta vanteitakin alkaa tuomaan Suomeen itäblokista, kun ei länsimaissa enää pitkään valmisteta noita aataminaikaisiin renkaisiin tarkoitettuja vanteita. Siperiastahan noitakin saa entisen neuvostoliittolaisen suunnitelmatalouden ajalta hylättyjä ylijäämäosia. Niitähän muutenkin kommunistiseen Skeidamobiiliin on käytetty.- rs230
vepsukkavöpsykkä kirjoitti:
Kyllä ainakin itse tietämäni skodistit on luusereita, ressukka on vähän liian lievä ilmaus.
Vai miksi pitäisi tulkita käytös, jossa maksetaan n. 10 000 euroa ylihintaa vikaantuvasta itäkiposta, mahdollisesti vielä jonotetaan sitä jos uutena ostaa, ja sitten niellään purematta se kun kone hajoaa ja maksetaan koko lasku omasta piikistä....
Harmitonta tyhmyyttähän tuo on, skodisteja hassutetaan ja hööpötetään joka taholla.Ei, skoda ei hajoa muuta kuin hajottamalla. Ei, skodalla ajava ei ole luuseri. Skodalla ajaminen ei tee kenestäkään huonoa ihmistä.
- skoda_on_kakkaa
rs230 kirjoitti:
Ei, skoda ei hajoa muuta kuin hajottamalla. Ei, skodalla ajava ei ole luuseri. Skodalla ajaminen ei tee kenestäkään huonoa ihmistä.
Skodistit on sellaista hanttapuli porukkaa, ja skeidat hajoavat kaikki ennenaikaisesti. Yksi hyvä moottori on skeida-kipoissa ollut, ja se oli 1.9D -kaikki muut on täyttä shittiä.
Etenkin noi pienet ruohonleikkurinmoottorin kokoiset pärinäkoneet, jotka on ahdettuja, jakopään ketjulla varustettuja jäteosista koottuja vikapesiä. - rs230
Ei, ei ole hanttaliporukkaa vaan tavallisia ihmisiä siinä missä sinäkin. Eikä ne moottorit helpolla hajoa.
- samanlaisia_sämpylöitä
rs230 kirjoitti:
Ei, skoda ei hajoa muuta kuin hajottamalla. Ei, skodalla ajava ei ole luuseri. Skodalla ajaminen ei tee kenestäkään huonoa ihmistä.
Eihän skodan tarvi tehdä huonoa ihmistä kenestäkään,kun ne skeidailijat on sitä jo valmiiksi. Suhteellinen käsite tuo "moottorit hajoaa helpolla", jos 50 - 100 t km on "helpolla" jonkun mielestä, niin sille se on sitten helpolla.
Tietty kun skodistit itse on kuulemma "Suomen rikkaita" niin ei niitä kai sitten haittaa kun auto hajoaa, se vaan korjautetaan sitten ja pulinat pois. - rs230
vepsukkavöpsykkä kirjoitti:
Kyllähän oikeat autot kulkee ihan siististi nykyaikaisilla leveillä matalilla renkailla, eiväkä vetele urissa. Autot, kyllä, mutta ei Skeidat.
Mutta ei rengasteollisuuskaan mahda mitään sille, että on olemassa vanhahtavia itäkippoja Skodia, joiden uraherkkyyttä voitais verrata vaikkapa 80-luvun Morris Marinaan. Tosin Marinakin oli parempi ajaa kuin yksikään skeidamobiili.
Teen skeidisteille palveluksen, ja aionkin lähettää vetoomuksen johtaville rengasvalmistajille, että ne pitäisivät valikoimissaan vain itä-Skeida-kipoille tarkoitettuja 90-luvun rengaskokoja. Kun skeidamobiiliin laittaa vaikkapa 185/65 R 15 renkaat, se kulkee jopa LÄHES suoraan. Jäykän taka-akselin aiheuttamaa pompotusta ei tosin saa tälläkään eliminoitua pois.
Täytyy kohta vanteitakin alkaa tuomaan Suomeen itäblokista, kun ei länsimaissa enää pitkään valmisteta noita aataminaikaisiin renkaisiin tarkoitettuja vanteita. Siperiastahan noitakin saa entisen neuvostoliittolaisen suunnitelmatalouden ajalta hylättyjä ylijäämäosia. Niitähän muutenkin kommunistiseen Skeidamobiiliin on käytetty.Skoda on auto.
- rs230
vepsukkavöpsykkä kirjoitti:
Kyllä ainakin itse tietämäni skodistit on luusereita, ressukka on vähän liian lievä ilmaus.
Vai miksi pitäisi tulkita käytös, jossa maksetaan n. 10 000 euroa ylihintaa vikaantuvasta itäkiposta, mahdollisesti vielä jonotetaan sitä jos uutena ostaa, ja sitten niellään purematta se kun kone hajoaa ja maksetaan koko lasku omasta piikistä....
Harmitonta tyhmyyttähän tuo on, skodisteja hassutetaan ja hööpötetään joka taholla.Ei, Skodalla ajavat ei ole luusereita. Skodalla ajaminen ei tee ihmisestä sen tyhmempää kuin millä tahansa muulla ajaminen.
- Joonas_Tuusulasta
Nämähän ovat aivan yhtä tosissaan kuin Kellokosken Prinsessa. Omasta mielestään. Terve tarkkailija ei välttämättä jaa käsitystä.
- perintövanteet
Vaarilla oli ne samat vanteet ja kapselit jo 1996-mallin Ocussaan.
- Brakeman
Suomen sohjoisissa talvioloissa tosiasiassa jarruja suojaavat peltivanteet ja vieläpä vanhanaikaiset rumpujarrut takana olisi optimivaihtoehto. Monelta suolan ja soran aiheuttamalta murheelta vältyttäisiin.
- Kuhalilli
Pemarit ne vasta paskoja on
- autoteknikko
”Autossa pitää olla alumiinivanteet nykyään ja leveät hyvin matalat renkaat. Muuten on tosi köyhän ja surullisen alavireisen näköistä itätouhua.”
Hohhoijaa, mitä minä sanoisin näille wanna-be ritari-ässille?
Minä paskat välitän siitä, miltä minun autoni näyttää amisikäisten kakaroiden okulaarissa.
Minä välitä siitä, että auto toimii kuten kuuluukin. Vielä enemmän minä välitän siitä, että ajo-ominaisuudet talvikelillä ovat hyvät. Uudehko Mondeoni kulkee talvet peltivanteilla ja kulkee myös vastaisuudessa.- 12312312
Pojut eivät tiedä että isomman kokoisissa pyörissä peltivanne on kevyempi ja tukevampi kuin halpa alumiinivanne.
Auton (kuten ihmistenkin) ulkonäköä oleellisempaa on mitä sisältä löytyy. AInakin itse satsaan autoa taas seuraavaa liisaria hankkiessa vain varustukseen mistä itse pääsen nauttimaan ajaessa, en todellakaan siihen mikä on muita varten eli ulkopuoli.
- vepsukkapösilö
joo, joo, mutta kun läski sliksit on stylet - haluun sellaiset mun polkupyörään
- autoteknikko
"Kyllähän oikeat autot kulkee ihan siististi nykyaikaisilla leveillä matalilla renkailla, eiväkä vetele urissa."
Vöpsykkä? Ihanko omasta päästä keksin tämän pölhöyden? Meneppä nyt takaisin ajelmaan sillä Jopolla ja jätä autoasiat aikuisille, jookos. - nelikanttipyörät
Ja taas Skodauunoja vietiin...
- kyykkynen_
Itäjäänteisiin sopii halvahtavat pölykapselit
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1055127Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453353Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503185Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382407Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2471490Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121271- 801237
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311188Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1311097