Lada 112 - pian apua ostaakko kersalle piili

Kärrystä-pudonnut

Heips! Mukula sai ajokortin ja auto pitäisi hälelle laittaa, mutta rahnaa ei juurikaan ole. Tuollainen lada 112 olisi nyt edullisesti tarjolla.Kilometrejä sillä on ajettu 60 000km ja juuri leimattu. Joskus kivikaudella itse ajelin 1300s tsernobiilillä ja millään vekottimella ei ole niin halpoja kilometrejä tullut. Onko nämä nyky ladat yhtä luotettavia kuin nuo 80-luvun menopelit.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ththethth

      Jos pojalla huumorintajua niin siitä vaan kun harvalla.Aika monelle ei sitten kelpaa kuin se bemari eikä mikään muu ja lintat kierrätetään.

    • reijojulonen

      Edullisesti - 200-400? Jos lapsi sillä suostuu ajamaan - sehän ei missään nimessä ole kanttiladan veroinen auto. Inhimillisempää lienee ostaa joku vanha japsi.

      • Kärrystä-pudonnut

        Rahaa ei vain liikaa ole. Ostaakko 90-luvun puolivälin jaappanilainen jolla on ajettu 300000km vai 60000km ajettu itäauto? Jos kersalle ei minun maksama kulkuneuvo kelpaa, niin sitten saa kävellä. Meillä on ollut nissan primera joka oli japanin lada, en tykkää. Toyotoja on ollut kolme kappaletta ja kestäviä ja hyviä olleet kaikki. Ne ovat vain hintavia kamppeita ja vanhaa pitää aina kuitenkin korjata, joten luulisin ladan olevan huolettomin vaihtoehto.


      • KulkupeliKutenMuutkin
        Kärrystä-pudonnut kirjoitti:

        Rahaa ei vain liikaa ole. Ostaakko 90-luvun puolivälin jaappanilainen jolla on ajettu 300000km vai 60000km ajettu itäauto? Jos kersalle ei minun maksama kulkuneuvo kelpaa, niin sitten saa kävellä. Meillä on ollut nissan primera joka oli japanin lada, en tykkää. Toyotoja on ollut kolme kappaletta ja kestäviä ja hyviä olleet kaikki. Ne ovat vain hintavia kamppeita ja vanhaa pitää aina kuitenkin korjata, joten luulisin ladan olevan huolettomin vaihtoehto.

        Mulla oli tällainen vm.-99 ollut farmari-Primera, se ainakin kesti. Ajelin sillä 7 vuotta aikalailla, eikä ikinä ollut mitään isoja remontteja. Ruostevikoja alkoi tulla sitten viimeisinä aikoina, mutta niinhän ne autot tuppaa ruostumaan muutenkin. Tosin tää mulla ollut oli tämä P11-korimallinen, viimeinen Japanissa valmistettu korimalli, tää P12 tehtiin jo Englannissa ja siinä oli aikalaillakin jo Renaultin tekniikkaa ja tuon korimallin Prierahan oli ihan täysi pommi sähköjen puolesta ainakin. Eli en ihmettele, että ko mallin valmistus loppui kokonaan.
        Näissä uudemmissa, eli 2000-luvun Ladoissa, on joitain pikkuvikoja, mutta kyllä ne muuten ovat aika hyviä perusvehkeitä. Muutamalla tutulla on näitä 110- ja 111-mallin Ladoja, eivätkä he kuitenkaan ole mitään autofanaatikkoja, joten eiköhän heidän puheisiinsa voi luottaa sen verran ainakin, että sen perusteella uskoisin heidän puhuvan asiaa. Työkaveri puhui, että hänen farkku-Ladassaan ainoa ongelma oli ajonesto, mikä välillä temppuili, mutta sekin oli halpa ja helppo korjata liikkeessä.
        Ladahan on muutenkin osiltaan halpa ja yksinkertainen korjattava, joten remontteihinkaan ei todellakaan saa uppoamaan rahaa mitään älyttömiä.
        Hän olisi muuten pysynyt merkissä, mutta tosiaan Ladan maahantuonti kun loppui Suomeen, niin hänkin joutui vaihtamaan merkkiä.
        Tietysti nuo imago-"ongelmat" Ladassa on jonkinmoiset, mutta eipä niistä kukaan päästään terve kanna huolta, varsinkaan jos oikeasti autoa tarvitsee ja jolle riittää, että pääsee kulkemaan.
        Ja itse olen ainakin omilla asuintienoillani huomannut, että aika monella nuorella on tällaista tervettä huumorintajua/raggariasennetta ainakin siitä päätellen, että aika monella nuorella sällillä on Lada kulkupelinä. Juuri näitä 1200L-mallisia sekä Samaraa, osa aika päheeksikin tuunattua ja loput ihan vakionäköisiä.


    • kysäsepäkersalta

      Ei autosta paljoa iloa ole, jos kersa ei sillä kehtaa ajaa. Tonnilla saa jo monenlaista länsiautoa vuosituhannen vaihteen tienoilta.

    • fefewfsf

      Ei ole kovin kummoinen laite, halpa ylläpidettävä voi olla jos itse osaa korjata. En ostaisi.

    • Kanto_komukka

      Mitä pahaa lapsesi on sinulle tehnyt? Ei kukaan osta lapselleen Ladaa, ellei todella vihaa häntä.

    • Ei täällä nämä avohoitopotilaat järkeviä kommentteja osaa antaa. 112 on ihan pätevän näkönen, mutta siinä on kyllä sitte sähkövikaa enemmän kuin muissa ladoissa (ajonestolaite, sähköikkunat, keskuslukko). Suosittelen lämpimästi GM Samaraa ilman ajonestolaitetta. Varmempaa peliä saa hakea. Menee 90-luvun puolelle, mutta sieltä se luotettava halpa löytyypi. Jos 2000-lukua pakko olla niin hyvin huollettu punto on ihan jees valinta. Katsoo vaan, että on 1.2 8V koneella, ettei italiaanot oo sähköillä saastuttanu perusvarmaa mottia (16V versio).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      3706
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2264
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe