Talohuolto kokemuksia

hallituksenmies

Mites ne toimii nämä isommat firmat? En tarkoita pörssiyhtiöitä nyt.

Nurmikonleikkuut, lumityöt, korjaushommat!

Pitäs vaihtaa, mutta en usko oikein noihin, kun 40-50 taloa hoidossa yhdellä miehellä. Halvalla myydään ja jätetään tekemättä?!

35

5949

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • malliesimerkki

Se riippuu mitä talohuollon sopimukseen laitettu.
      jos ottaa halvimman ja perus jutskat vain, saa todella vain kirota.
      mutta yhden/kahden miehen talonmies on paras, aina on lumet poissa ja lehdet lakastu, käytävät ovat siistit.
      pitää tietysti tehdä tarkka sopimus ja kiinteä kk-palkka.

• jhygtrfedw

Ja muistakaa että huoltomies/talonmies sitten huolehtii muustakin kuin pelkästään lumien ja lehtien poistosta ym. tuollaisesta.
        Tarkoitan että mm. kaikki vesiputkistot, katot ym. tarkastetaan tietyin väliajoin ettei kohta ole talo kosteusvaurioiden kourissa.

• malliesimerkki

Mutta eikös, jos on se luottohenkilö/talonmies joka tekee säännölliset tarkastukset ja vähän ylimääräistä tarkastusta. ja korjaa ennenkun tulee joku asukkaista joutuu soittamaan asiasta.

Aina talonmies on parempi vaihtoehto kun talonhuolto firma. aina talohuollossa väki muuttuu ja asiat jää hoitamatta, kun luullaan että asia on jo hoidettu, tai "tehdään kun on on muutakin asiaa" ja saa odotta ikuisuuden.

• Asukas11

Meilöä karsikon talohuolto..toiminta aika surkeaa. Paras olisi todellakin se perinteinen talonmies systeemi.

• protalonmies

Talonmies tulee toki kalliimmaksi, kuin huoltofirma! Lueskellu noita nettisivuja ja voinut todeta, että hienoja korulauseita laiteltu sivuille :)
      Fakta on, että n.15 taloa/huoltomies on maksimi! Miksi nämä muutamat ottaa monia satoja taloja, kun eivät niitä kerkeä hoitaa? Eikö hallituksia kiinnosta seurata? Onko raha vain pääasia... halvinta, halvinta?
      Olen myös huolissani siitä, ettei hallituksia/isännöitsijää kiinnosta kysellä edes sitä, onko huoltoyhtiön työntekijät käyneet alan kouluja(kiinteistönhjoitajan tutkionto)
      Elämäm_talonmieskoulu antaa toki valmiudet lumitöihin, mutta kun siellä kiinteistössä on paljon muutakin huollettavaa ja huomioitavaa!

• Aiheellinen_kysymys

Kiinteistöissä tosiaankin on paljon erilaista huollettavaa ja se vaatii erilaista tietoa monilta osin. Kun koulutus kiinteistönhoitajaksi kestää nykyisin 3 vuotta, niin sopii epäillä kuinka moni työntekijä on sen suorittanut.

• rahaloinen

kirkkokadun läskipää on patalaiska pelle.

• talonmiehentöitä

Toivottavasti ei enää tehdä näitä tasakattoisia rakennuksen paskoja. Kukahan kahjo senkin rakennustyypin Suomeen toi. Syksyisin jos kukaan ei käy katolla vedenpoistoaukkoja puhdistamassa esim. puiden lehdistä,niin satojen tonnien vesikuorma rupeaa kertymään katoille ja tunkeutumaan rakennuksen eristeisiin,sekä alkaa valumaan pitkin seiniä.

• aabinalle

Perseen pyyhkiminen ei kuulu talonmiehelle. Tietäkää se abinat.

• Anonyymi

Siisti suus,kertoo älykkyys osamäärästä talonhuollon työntekijöillä...

• näinonkin

Talonmiehet takaisin,niin purettavia rakennuksia kosteus ym vahinkojen vuoksi tulee vähemmän paremman seurannan vuoksi.

• surakka

Talohuolto K Tahvanainen kyllä on palvelu ollut erinomaista ehdottomasti joensuun talohuoltoalan eliittiä.

• rantakylä

Liian kiireellä tehty. Tuossa firmassa työntekijällä ei ole aikaa pysähtyä edes siksi aikaa että kertoisin taloyhtiössä olevasta viasta.

• Anonyymi

Eliittiäpä joo.... 👎

• Anonyymi

Vitsi mikä vitsi.... 🤓

• proffainallareas

Suoli 24

Vajakit hei. Lukekaa kysymys ja vastatkaa siihen.

Jos on lusikalla annettu, lääkkeet naamaan ja tietokoneet kiinni!

Vastaus kysymykseen:

Isoilla firmoilla on liikaa kohteita. Nyrkkisääntönä voi pitää sen, että15- 16 kohdetta voi yksi huoltomies hoitaa(tutkittu)

Eli jos on 250 kohdetta, pitäisi olla 17 huoltomiestä firmassa. Joensuun kahdella isolla näin ei ole!

• insinööri123

Tosiaan lumisateen sattuessa voi pihoilta huomata mikä firma asiansa hoitaa! Nähtiin taas 13/14.12 :)

Aika retuperällä huoltohommat kaupungissa noin yleisellä tasolla!

• jormakkalantauno

tietääkseni tuolloin ei satanut ees lunta

• eleellä

turhasta valitetaan.kun on vaikeeta mielenterveysongelmia ym.on talohuollon vika.

• erttt

Sullako?
        Kannattais mennä juttelemaan jollekkin.

• Anonyymi

Taitaa olla itselläni,mielenterveys potilaita töissä,tositylyjä työntekijöitä..

• Huolto

Kun kerran talohuollosta puhutaan , vältä ISS -huoltoa , se OLI meillä. Kokemuksia : Patalaiskat tekijän , kolmen päivän lumetkin rappusilla , ainakin kaksi kertaa oli lippu tangossa YÖN yli , vaikka ei ollut Juhannus. Isännöitsijä sanoi kokouksessa kun siitä puhuttiin "olen sopinut asian " Mikä hemmetin sopija hän on , kun Suomenlippua häväistään . Muuten, onneksi molemmat saivat potkut talostamme .Ei koskaan ISS-huoltoa !

• siivotontatouhua

Lassila&Tikanojalla ei huolto pelaa.
      Lumet oven edessä vieläkin vaikka lumisateesta on jo muutama päivä.

Rappujen siivous tökkii usein, ei ole ihmistä joka kävisi siivoamassa.....mitä eikö sopimukseen ole kirjattu milloin siivotaan ja sopimuksen pitäisi pitää.
      Olemme joutuneet soittelemaan yhtenään epäkohdista ja alkaa jo tympimään.

Liian paljon kohteita, liian vähän työntekijöitä tai laiskoja sellaisia!!!!

• riskm

pitää ymmärtää kun sataa paljon lunta ei hetkessä kerkiä.monet asukkaat laiskoja.rahat tiukoilla perhe elämässä ongelmia ym.pitää aina valittaa talohuollon vika kun menee akan kanssa huonosti

• ghyjbu

Kyse ei ole laiskuudesta vaan siitä että palvelusta maksetaan niin palvelu pitää toimia.
        Kyllä ne ongelmat selvitellään muulla tavalla kuin huoltoyhtiötä moittimalla. (näinkö sulla?)
        Ja tottakai kiire on lumisateen aikaan mutta nytkin pakkasta jo monta päivää eikä vieläkään ole pihalta lumia kolattu....luulisi tähän mennessä jo ehtineen.

• raake

itse pääsen liikkumaan oli lunta vaikka 30cm tai enemmän voi teitä avuttomia.

• eiavuton

Kyse onkon siitä että kun palvelusta maksaa niin sitä pitäis saada.
        Et sinäkään esim. kaupassa käydessäsi maksaisi ylimääräistä ostoksistasi.
        Ei kyse avuttomuudesta!

• laiskx

talohuollon kavereilla kissanpäivät tänä talvena parikertaa tullut lunta.teboil kirkkokatu suvantokadun kahvio kiva olla töissä katees käy.

• Anonyymi

Paras on kun yhdellä miellä on 100 kiinteistöä mitä pitäisi hoitaa.

• Anonyymi

Paska .... talohuolto,helvetin tylyjä työntekijöitä,siivoojista lähtien,huoltomiehet.....en suosittele...johtaja tosiTYLY.....Rappukäytävät monesti tekemättä,pihat siivoomatta.Raha kelpaa,mut homma ei toimi.

• Anonyymi

Karsikon talohuolto ,kierrän kaukaa tosi itylyjä ukkoja ja akkoja töissä,johtaja ihan helvetin tyly.Kokemusta on.

• Anonyymi

Vaihdat siis vuokratalosta toiseen

• Anonyymi

Minä soitin 28.12.2022 , että ulko-oven lamppu on paöanut, lupasivat tulla korjaamaan. Ei ole näkynyt ? Soitin uudelleen, siellä vastasi joku että ei tiedä asiasta mitään. Sanoi vaan että pitää oottaa arkipäiviä ,että tulee pelottavan kalliiksi, minä sanoin että ei pelota. Olen itse vaihtanut, mutta ei ollut lamppuja tal.rakenuksessa. Nyt on 30.12 olisi ollut arkipäivi 3 ?? Ei toimi !!

• Anonyymi

Tee itse ja jos ei toimi niin valita peilille😄

• Anonyymi

Eilen soitin huoltoon ja perseeni on edelleen pyyhkimättä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      185
      1354
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1158
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      874
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      49
      753
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      722
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33