Mites ne toimii nämä isommat firmat? En tarkoita pörssiyhtiöitä nyt.
Nurmikonleikkuut, lumityöt, korjaushommat!
Pitäs vaihtaa, mutta en usko oikein noihin, kun 40-50 taloa hoidossa yhdellä miehellä. Halvalla myydään ja jätetään tekemättä?!
Talohuolto kokemuksia
35
5949
Vastaukset
- malliesimerkki
Se riippuu mitä talohuollon sopimukseen laitettu.
jos ottaa halvimman ja perus jutskat vain, saa todella vain kirota.
mutta yhden/kahden miehen talonmies on paras, aina on lumet poissa ja lehdet lakastu, käytävät ovat siistit.
pitää tietysti tehdä tarkka sopimus ja kiinteä kk-palkka.- jhygtrfedw
Ja muistakaa että huoltomies/talonmies sitten huolehtii muustakin kuin pelkästään lumien ja lehtien poistosta ym. tuollaisesta.
Tarkoitan että mm. kaikki vesiputkistot, katot ym. tarkastetaan tietyin väliajoin ettei kohta ole talo kosteusvaurioiden kourissa. - malliesimerkki
Mutta eikös, jos on se luottohenkilö/talonmies joka tekee säännölliset tarkastukset ja vähän ylimääräistä tarkastusta. ja korjaa ennenkun tulee joku asukkaista joutuu soittamaan asiasta.
Aina talonmies on parempi vaihtoehto kun talonhuolto firma. aina talohuollossa väki muuttuu ja asiat jää hoitamatta, kun luullaan että asia on jo hoidettu, tai "tehdään kun on on muutakin asiaa" ja saa odotta ikuisuuden.
- Asukas11
Meilöä karsikon talohuolto..toiminta aika surkeaa. Paras olisi todellakin se perinteinen talonmies systeemi.
- protalonmies
Talonmies tulee toki kalliimmaksi, kuin huoltofirma! Lueskellu noita nettisivuja ja voinut todeta, että hienoja korulauseita laiteltu sivuille :)
Fakta on, että n.15 taloa/huoltomies on maksimi! Miksi nämä muutamat ottaa monia satoja taloja, kun eivät niitä kerkeä hoitaa? Eikö hallituksia kiinnosta seurata? Onko raha vain pääasia... halvinta, halvinta?
Olen myös huolissani siitä, ettei hallituksia/isännöitsijää kiinnosta kysellä edes sitä, onko huoltoyhtiön työntekijät käyneet alan kouluja(kiinteistönhjoitajan tutkionto)
Elämäm_talonmieskoulu antaa toki valmiudet lumitöihin, mutta kun siellä kiinteistössä on paljon muutakin huollettavaa ja huomioitavaa!- Aiheellinen_kysymys
Kiinteistöissä tosiaankin on paljon erilaista huollettavaa ja se vaatii erilaista tietoa monilta osin. Kun koulutus kiinteistönhoitajaksi kestää nykyisin 3 vuotta, niin sopii epäillä kuinka moni työntekijä on sen suorittanut.
- rahaloinen
kirkkokadun läskipää on patalaiska pelle.
- talonmiehentöitä
Toivottavasti ei enää tehdä näitä tasakattoisia rakennuksen paskoja. Kukahan kahjo senkin rakennustyypin Suomeen toi. Syksyisin jos kukaan ei käy katolla vedenpoistoaukkoja puhdistamassa esim. puiden lehdistä,niin satojen tonnien vesikuorma rupeaa kertymään katoille ja tunkeutumaan rakennuksen eristeisiin,sekä alkaa valumaan pitkin seiniä.
- aabinalle
Perseen pyyhkiminen ei kuulu talonmiehelle. Tietäkää se abinat.
- Anonyymi
Siisti suus,kertoo älykkyys osamäärästä talonhuollon työntekijöillä...
- näinonkin
Talonmiehet takaisin,niin purettavia rakennuksia kosteus ym vahinkojen vuoksi tulee vähemmän paremman seurannan vuoksi.
- surakka
Talohuolto K Tahvanainen kyllä on palvelu ollut erinomaista ehdottomasti joensuun talohuoltoalan eliittiä.
- rantakylä
Liian kiireellä tehty. Tuossa firmassa työntekijällä ei ole aikaa pysähtyä edes siksi aikaa että kertoisin taloyhtiössä olevasta viasta.
- Anonyymi
Eliittiäpä joo.... 👎
- Anonyymi
Vitsi mikä vitsi.... 🤓
- proffainallareas
Suoli 24
Vajakit hei. Lukekaa kysymys ja vastatkaa siihen.
Jos on lusikalla annettu, lääkkeet naamaan ja tietokoneet kiinni!
Vastaus kysymykseen:
Isoilla firmoilla on liikaa kohteita. Nyrkkisääntönä voi pitää sen, että15- 16 kohdetta voi yksi huoltomies hoitaa(tutkittu)
Eli jos on 250 kohdetta, pitäisi olla 17 huoltomiestä firmassa. Joensuun kahdella isolla näin ei ole! - insinööri123
Tosiaan lumisateen sattuessa voi pihoilta huomata mikä firma asiansa hoitaa! Nähtiin taas 13/14.12 :)
Aika retuperällä huoltohommat kaupungissa noin yleisellä tasolla! - jormakkalantauno
tietääkseni tuolloin ei satanut ees lunta
- eleellä
turhasta valitetaan.kun on vaikeeta mielenterveysongelmia ym.on talohuollon vika.
- erttt
Sullako?
Kannattais mennä juttelemaan jollekkin. - Anonyymi
Taitaa olla itselläni,mielenterveys potilaita töissä,tositylyjä työntekijöitä..
- Huolto
Kun kerran talohuollosta puhutaan , vältä ISS -huoltoa , se OLI meillä. Kokemuksia : Patalaiskat tekijän , kolmen päivän lumetkin rappusilla , ainakin kaksi kertaa oli lippu tangossa YÖN yli , vaikka ei ollut Juhannus. Isännöitsijä sanoi kokouksessa kun siitä puhuttiin "olen sopinut asian " Mikä hemmetin sopija hän on , kun Suomenlippua häväistään . Muuten, onneksi molemmat saivat potkut talostamme .Ei koskaan ISS-huoltoa !
- siivotontatouhua
Lassila&Tikanojalla ei huolto pelaa.
Lumet oven edessä vieläkin vaikka lumisateesta on jo muutama päivä.
Rappujen siivous tökkii usein, ei ole ihmistä joka kävisi siivoamassa.....mitä eikö sopimukseen ole kirjattu milloin siivotaan ja sopimuksen pitäisi pitää.
Olemme joutuneet soittelemaan yhtenään epäkohdista ja alkaa jo tympimään.
Liian paljon kohteita, liian vähän työntekijöitä tai laiskoja sellaisia!!!! - riskm
pitää ymmärtää kun sataa paljon lunta ei hetkessä kerkiä.monet asukkaat laiskoja.rahat tiukoilla perhe elämässä ongelmia ym.pitää aina valittaa talohuollon vika kun menee akan kanssa huonosti
- ghyjbu
Kyse ei ole laiskuudesta vaan siitä että palvelusta maksetaan niin palvelu pitää toimia.
Kyllä ne ongelmat selvitellään muulla tavalla kuin huoltoyhtiötä moittimalla. (näinkö sulla?)
Ja tottakai kiire on lumisateen aikaan mutta nytkin pakkasta jo monta päivää eikä vieläkään ole pihalta lumia kolattu....luulisi tähän mennessä jo ehtineen.
- raake
itse pääsen liikkumaan oli lunta vaikka 30cm tai enemmän voi teitä avuttomia.
- eiavuton
Kyse onkon siitä että kun palvelusta maksaa niin sitä pitäis saada.
Et sinäkään esim. kaupassa käydessäsi maksaisi ylimääräistä ostoksistasi.
Ei kyse avuttomuudesta!
- laiskx
talohuollon kavereilla kissanpäivät tänä talvena parikertaa tullut lunta.teboil kirkkokatu suvantokadun kahvio kiva olla töissä katees käy.
- Anonyymi
Paras on kun yhdellä miellä on 100 kiinteistöä mitä pitäisi hoitaa.
- Anonyymi
Paska .... talohuolto,helvetin tylyjä työntekijöitä,siivoojista lähtien,huoltomiehet.....en suosittele...johtaja tosiTYLY.....Rappukäytävät monesti tekemättä,pihat siivoomatta.Raha kelpaa,mut homma ei toimi.
- Anonyymi
Karsikon talohuolto ,kierrän kaukaa tosi itylyjä ukkoja ja akkoja töissä,johtaja ihan helvetin tyly.Kokemusta on.
- Anonyymi
Vaihdat siis vuokratalosta toiseen
- Anonyymi
Minä soitin 28.12.2022 , että ulko-oven lamppu on paöanut, lupasivat tulla korjaamaan. Ei ole näkynyt ? Soitin uudelleen, siellä vastasi joku että ei tiedä asiasta mitään. Sanoi vaan että pitää oottaa arkipäiviä ,että tulee pelottavan kalliiksi, minä sanoin että ei pelota. Olen itse vaihtanut, mutta ei ollut lamppuja tal.rakenuksessa. Nyt on 30.12 olisi ollut arkipäivi 3 ?? Ei toimi !!
- Anonyymi
Tee itse ja jos ei toimi niin valita peilille😄
- Anonyymi
Eilen soitin huoltoon ja perseeni on edelleen pyyhkimättä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851354Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221158- 48874
- 70870
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53722
- 33692
- 60689
- 47670