Alkoholistin sairaslomat

Eipäihmeenpiä

Miten kummassa alkkis onnistuu aina saamaan sairaslomaa. Mitä ihmettä lääkärikäynnillä oikein tapahtuu. Pikkuisen kun on, tai sanoo olevan, kurkkun kipeän ja nenän tukossa niin jo saa viikon saikkua. Ja taas on viikko aikaa ryypätä!

Onko ajat muuttuneet? Itse aikoinani kun kävin vasta tosipaikan tullen lääkärissä ja suunnilleen oli jo pää kainalossa ei mitään sairauslomia kirjoiteltu. Töihin vaan oli mentävä.

Vaik mistäpä minä tosiaankaan voin tietää mitä alkkis sitten lääkärille selittää. Muutenkin on jatkuvasti pois töistä jos jollakin verukkeella ilman lääkärintodistuksiakin.
Kerran tiedän hänen hakeneen saikkua sillä perusteella että tyttöystävä oli jättänyt. Tosiasiassa mitään semmoista ei ollut tapahtunut. Tyttöystävä oli häntä lääkärille kuskaamassa, kun mies ei edellisen illan kännäämisen johdosta uskaltanut itse rattiin. Sitten kun tyttöystävä hänet oikeasti jätti, ei hän voinutkaan taas hakea samalla perusteella sairaslomaa.

10

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyhsrthjutyity

      Ketään yksittäistä "alkkista" ei ole olemassa. Jokainen on erilainen henkilö. Kun saikulla on riittävästi, tulee kenkää, oli syy mikä tahansa. Ja aika moni alkkis pääsee nuorena eläkkeelle. Se on varmaan lähes ainoa peruste nykyään päästä varhaiseläkkeelle. Eli kannattaa. Voihan lääkäri kirjoittaa sairasloman millä perusteella vaan, mutta työnantajan ei ole sitä pakko hyväksyä. Esim. isovanhemman kuolema ei ole riittävä syy sairaslomaan. Silloin poissaolo jää palkattomaksi. Toisaalta jos on unenpuutteen vuoksi (esim.) pää täysin sekaisin, johtuupa unihäiriö sitten mistä tahansa (liikaa viinaa, kuollut omainen, juoppo puoliso räyhää yöt, kumppani jättänyt), niin järkevämpi se saikku on kirjoittaa, että saa levättyä itsensä siihen kuntoon, ettei ihan käsittämättömiä tillosia tee. Aina maailma ei ole oikeudenmukainen paikka.

    • ammattivalehtelijoitahan ne on.

    • Eipäihmeenpiä

      Siellä se nuhanenä nyt vetää alkoholia kitusiinsa oikein olantakaa. Kolmas päivä flunssaa ja jo toinen päivä kännäämistä.

    • yrittäjäälaitetaan

      se on vähä arveluttava paikka ruveta flunssaista vaikka tekosairastakin alkoholistiksi väittämään. Ymmärrrän lääkäriä ja työnantajaa.

    • Hjbjbkhmjhhjk

      Alkoholistiksi teidän mielestänne luokiteltava on usein se kaikkein ammattitaitoisin ja joka hoitaa työnsä. Siksi teille jaetaan lopputilejä vitun ihmisvihaan vajonneet kuivahuikkaajat.

      • 456456456

        Hommat tulee vissiin hyvinkin hoidettua sairaslomilla jatkuvasti ollessa. Ja teräskunnossahan se varmasti on taas viikkoja yhtä putkea ryypänneenä. Nii oikke!


    • alkoholi-sairaus

      Alkoholismi on sairaus. Siksi on aivan oikein, että ryyppyputken ajaksi saa sairaslomaa.

      • lusmu.ryyppymies

        Totta, itse otan aina sairalomaa ryyppäämisen ajaksi. Syyksi toki kerron selkäkivut tms. millä irtoaa aina se pari viikkoa lomaa.


      • AvutonÄiti

        Entäs kun sairaslomia rupeaa olemaan suurin osa vuodesta?
        Lääkärintodistuksilla silloin kun on kaatuillut ja loukannut itsensä kännissä oikein perusteellisesti, katkonut luitaan, saanut turpiinsa ja sitten vielä jokunen yllättäen iskevä mahatauti tms. (=ryyppy tai krapulapäiviä) ja sitten tietysti vielä nämä nuhat ja kuumeet. Eihän nuo nyt niin outoja juttuja ole vaikka ilman viinaakin eläisi. Ei sillä. Mutta kun yksi ja sama tyyppi on jatkuvasti sairaana mitä erilaisimmista syistä ympäri vuoden ja toisen vielä perään.

        Mitä semmoiselle sankarille lopulta tapahtuu????

        Tietysti terveys voi lopulta mennä kohellusten seurauksena siihen jamaan ettei enää ole kykenevä mihinkään töihin ja silloin eläke häämöttää, mutta mitä työnantajan puolelta mahtaa tapahtua sitä ennen? Kuinka pitkään kukaan pitää kirjoissaan ja kansissaan "työntekijää" joka vain käy kääntymässä työpaikallaan silloin tällöin vain päivän, kaksi tai viikon ajan.

        Huolestunut olen!


    • ajatelkaaedes

      Narsismi on mielisairaus . Ei mulla muuta .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe