Jos varaan nyt ja saan henkilötunnuksellani jonkun FI -domainin, esimerkiksi jambongrilli.fi.
Mitä tapahtuu, jos joku muu perustaa vaikkapa vuoden päästä tästä päivästä yrityksen, jonka nimi on Jambongrilli Oy.
Voiko yritys vaatia viestintävirastolta (ja lähinnä onnistuko vaateissaan) tuota domainia itselleen?
Eli kun silloin tuo Jambongrilli on rekisteröity tavaramerkki.
Vaikka siis domain olisi ollut minulla jo ennen yrityksen perustamista.
Jos näin on ja haluan säilyttää domainin itselläni, niin onko minun rekisteröitävä domainini turvaksi itselleni joku turha yritys tyyliin: Jambongrilli Tmi?
FI domainin säilyvyys minulla
3
239
Vastaukset 3
- Kysy_viestintävirastosta
Täältä et saa tuollaisiin kysymyksiin asiallista vastausta. Jonkunlainen arvaus tuosta löytyisi mutta en ala julkisesti esittämään arvausta "vastauksena" enkä varsinkaan "totuutena" kuten moni muu täällä. Parhaiten saat tuohon vastauksen kysymällä suoraan viestintävirastolta kuinka he tulkitsevat noita, se sääntö ei ole ihan yksiselitteinen tuollaisessa tilanteessa.
- EiMitäänVaikutusta
Se domaini minkä oot ittelles rekannut on sinun eikä vaikuta yhtään mitään se että joku perustaa firman joka on saman niminen ku se sun domaini :D .. ainu konsti millä se sen sulta sais on se et ostaa sen domainin sulta .. vaikka se firma olis ollu jo olemassa kun otit sen domainin
- Tavaramerkki-vahvoilla
Ei ole mitenkään taattua, rekisteröity tavaramerkki tai yrityksen nimi ajaa helposti yksityishenkilön rekisteröinnin ohi tuollaisessa, varsinki .fi domainien kohdalla. Kannattaa oikeasti tutustua niihin sääntöihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881434
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K221155En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o651120- 65928
- 68826
- 62813
- 70768
SuMetKu konkursissa
Asiakastiedon sivulla oli, SuMetKu asetettu konkurssiin. Tulihan se seinä vastaan lopultakin suuruudenhulluudessa.24740- 69702
Suutuin lähinnä itselleni
Kun irl juttujen takia näyttää erittäin epätodennäköiseltä, että olisin millään tavoin toivottu henkilö sulle.39658Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺49647- 133636
- 52606
Miksi meille jäi
Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk36595- 68557
- 19547
Viesti sinulle
Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️33545- 43544
SAHIMÄKI LOPETA
Miksi käyt Tupamäen Pekan kimppuun.?? Hänen asia mitä hän tekee tiloillaan. Oletko omista POTKUISTASI yhä katkera turve42539- 29535