Kertokaahan minulle

utelias

... mitä ovat labyrinttikalat?

9

670

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aka

Niillä on sellainen labyrinttielin johon käyvät pinnalta ottamassa happea.

• Hay Hay

Hei utelias!
      Labyrinttikalat ovat enimmäkseen rihmakaloja joiden sisällä on niinsanottu labyritti.
      Esim. jos niiden vesi on liian likaista hengitettäväksi kiduksilla, ne voivat ottaa happea ilmasta. Siksi ne eivät tarvitse niin puhdasta vettä, mutta onhan se niille hyväksi.

Ps.Meillä on labyrinttikaloja

• aka

Luulisin että ne labyrinttikalat käyvät joka tapauksessa ottamassa ilmaa pinnalta, oli vesi puhdasta tai likaista!

• kääpiörihma

kyllähän labyrintti kalat tarvii ihan yhtä puhdasta vettä akvaarioonsa ku joku muukin kala!Labyrintti elin on niillä sitä varten, että ne pystyy oikeessa kotiympäristössään hengissä kuivakauden aikaan kun vedenpinta laskee matalalle.Ei akvaarion myrkkykaasuja varten.

• Hay Hay
        kääpiörihma kirjoitti:

kyllähän labyrintti kalat tarvii ihan yhtä puhdasta vettä akvaarioonsa ku joku muukin kala!Labyrintti elin on niillä sitä varten, että ne pystyy oikeessa kotiympäristössään hengissä kuivakauden aikaan kun vedenpinta laskee matalalle.Ei akvaarion myrkkykaasuja varten.

Enhän mä nyt tarkottanutkaan että labyrinttikalojen akvaariota ei tarvi pestä, vaan että jos niiden vesi on liian likasta niin ne voi ottaa pinnalta happea.

• susu
        Hay Hay kirjoitti:

Enhän mä nyt tarkottanutkaan että labyrinttikalojen akvaariota ei tarvi pestä, vaan että jos niiden vesi on liian likasta niin ne voi ottaa pinnalta happea.

labyrinttikalat (esim. rihmakalat,taistelukalat) ottaa happensa aina pinnalta. oli vesi millaista tahansa. kyse on siitä että ne selviävät VÄHÄHAPPISESSA vedessä. eivät siis ole mitenkään kestävämpiä vedenlaadun suhteen labyrinttielimensä ansioista. esim kääpiörihmakalat on varsin herkkiä vedenarvon heittelyille ja ovat muutenkin tarkkoja oloistaan.
        ja muuten; AKVAARIOTA EI PESTÄ KOSKAAN NORMAALIOLOISSA.

• Hay Hay
        susu kirjoitti:

labyrinttikalat (esim. rihmakalat,taistelukalat) ottaa happensa aina pinnalta. oli vesi millaista tahansa. kyse on siitä että ne selviävät VÄHÄHAPPISESSA vedessä. eivät siis ole mitenkään kestävämpiä vedenlaadun suhteen labyrinttielimensä ansioista. esim kääpiörihmakalat on varsin herkkiä vedenarvon heittelyille ja ovat muutenkin tarkkoja oloistaan.
        ja muuten; AKVAARIOTA EI PESTÄ KOSKAAN NORMAALIOLOISSA.

Joo.Mun mielestä toi sun teksti oli aika hyökkäävää niin ettei siitä tullu kovin hyvä mieli. Ja sä oot väärässä jos sä väität että kalojen akvaariota ei tarvi puhdistaa.

• susu
        Hay Hay kirjoitti:

Joo.Mun mielestä toi sun teksti oli aika hyökkäävää niin ettei siitä tullu kovin hyvä mieli. Ja sä oot väärässä jos sä väität että kalojen akvaariota ei tarvi puhdistaa.

en kyllä tarkoittanut mitenkään olla epäkohtelias. ja kyllä, akvaarioita ei pestä kuten sanoit. vai oliko se joku muu joka niin sanoi. vettä vaihdetaan säännöllisesti ja tarvittaessa puhdistellaan suodattimia ja esim kiviä, mutta ei akvaariota koskaan pestä... (siis kuten tuollainen ilmaus yleensä ymmärretään: akvaario tyhjennetään esim kerran vuodessa, hiekat pestään jne...)

• Hay Hay
        susu kirjoitti:

en kyllä tarkoittanut mitenkään olla epäkohtelias. ja kyllä, akvaarioita ei pestä kuten sanoit. vai oliko se joku muu joka niin sanoi. vettä vaihdetaan säännöllisesti ja tarvittaessa puhdistellaan suodattimia ja esim kiviä, mutta ei akvaariota koskaan pestä... (siis kuten tuollainen ilmaus yleensä ymmärretään: akvaario tyhjennetään esim kerran vuodessa, hiekat pestään jne...)

Joo... Mä myönnän... : )

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      6336
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      39
      4062
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3373
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      13
      3044
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2332
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2317
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      162