kolesteroli koetta ennen

nununu

Eli vaikuttaako edellisen päivän syömiset kolesteroliarvoon?
Jos vetäisen iltapalaksi maggaraa ja maissia voilla valeltuna, näyttääkö kolesteroli aamulla korkeampaa kuin jos söisin kaurapuuroa? Pohdiskelen vain ☺

7

346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fymm

      Kolesteroli ei nouse hetkessä, et voi huijata koetta

    • nununu

      Tästäkin asiasta vähän ristiriitaista tietoa joka paikka täynnä.

      • Samalaboratorio

        Kokonaiskolestrolini oli 3.9.2015 Kol 6.7 ,siis hdl 2.07 ,LDL 4.0 ja trig 1.40..Nooh,18 päivän kuluttua, (otinkerran päivässä atorvastatiinia 10mg,jätin pois oliviiöljyn ja kerran päivässä nauttimani valkosipulikynnen ,eikä tippaakaa alkoholia) (muutenkin olen erittäin kohtuukäyttäjä),,,JA KATSO,KOKONAISKOSTROLI OLI 3.9. Siis muuttui todella lyhyessä ajassa. Revi siitä sitten?


      • Heureka4yourself

        Tossa on Nopelin arvonen tulos.
        Kiirjoota kirja ja/tai julkaise ruokavalio/elämäntaparemonttisi, varma bestselleri.
        Nopeeli tulee myös oitis.

        Taikka valehtelijoiden kerhon kiertopalkinto ;)


    • Samalaboratorio

      Kiitos,mutta olipa kirjoituksesi täysin aiheeton.

    • labrakoe

      Eikös tuo kolesterooli koe ole ns. paastokoe labroissa ? Eli sun täytyy olla edelliset 12 tuntia syömättä ja juomatta joten tätä taustaa vasten ajatellen ei pitäisi olla vaikutusta juuri edellisen päivän syömisillä ?
      Ottamasi atorvastatiini on juuri kolesterolia alentava lääke jota olet ottanut lähes 3 viikkoa niin se tuohon tulokseen nähdäkseni eniten vaikuttaa.
      Kokonaiskolesterolisi on 3,9 (on hyvä) mut puhutaan noista hyvistä ja huonoista kolesteroleista eli hdl ja ldl arvoista jotka tuntuvat aika korkeilta eli tulos ei välttämättä olekaan niin hyvä jos katsot netistä vaikka viitearvoja missä noiden lukujen pitäisi kohdallasi (nainen/mies) - olla löytyy ihan googlaamalla.
      Itselläni tuo hdl (hyvä kolesteroli) on 1,2 mmol/l ja se paha kolesteroli ldl 2,4 mmol kokonaiskolesteroli 3,8. Trigly 0,86.
      Kyllähän noita saa ruokailutottumuksilla muutettua helpostikin ylöspäin niin kait sama pätee myös alaskin päin mutten usko et ihan yhdessä yössä. Atorvastatiini auttaa saavuttamaan nopeastikin tuloksia.

    • Samalaboratorio

      Kyllä,,,Hdl on ollut 45 vuotiaasta saakka( ,-nyt olen65v), aina 2.05-2.4 välillä,mitattu on vuosittain,kiitos hyvän työterveyshuollon (olen sydäntautisukua)., ja trig olleet 0.4-1.2. Nyt vaan pomppas tuossa kesän jälkeisessä tuloksessa.
      Geenit ,ne geniit,ei muutako lenkille ja salille,se on kivaa.Pari pallolajennukset tehty viime vuosina.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3604
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3288
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2418
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe