Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

kohta lähtee järki

¤¤argh¤¤¤

mä en jaksa näitä päiviä!!!heti kun muksu herää niin alkaa se sama perässä hiihtäminen ja ikuinen kitinä..ruoka ei maistu ja sitten kun sen saa alas tulee paska housuun,,eli eka kitinä siitä että on nälkä,sitten valtapeliä siitä että saan pojan syömään,sitten kakkaa sen ruuan heti pois ja taas maristaan kun vaippa olis vaihdettava.eikä kitinä lopu tähän.poika on jatkuvasti jaloissani kiinni ja itkee.sylis pitäis vaan olla eikä siinäkään oo hyvä välillä.kun poika on lattialla ja olen hänen seurassaan siinä ja yritän leikkiä niin ei..työntää vaan päätänsä syliini ja kitisee.ei kiinnosta lelut.vessaan kun menen poika oven takana kitisemäs.tätä jatkunu nyt noin kuukauden verran.poika 10kk.kenekään muun seura ei pojalle kelpaa..mä tuun hulluksi.pakko vielä kysyä neuvolasta onko jokin hätä..kertokaa te onko teillä ollut tällaista?onko tämä jokin ikäjuttu?tuota mä ihmettelen että heti ruuan jälkeen on kakattava.liharuoka ei kelpaa.vain puuro..päiväunia nukkuu klo:14 noin puoltoista tuntia ja seuraavan kerran klo:19 puol tuntia ja yöunille menee klo24 ja nukkuu 10 tuntia..

10

1892

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laura

      Lapsi vaistoaa sinun argh.. mielentilasi ja kitisee menettämisenpelkoaan.
      Ole kiitollinen, kun sinulla on lapsi, joka nukkuu 10 tunnin yöunien lisäksi kaksi päiväunta.

    • Dr Tina

      ensimmäinen separaatiovaihe? Lapsi alkaa tajuta oman erillisyytensä, eli että ei ole enää yhtä sinun kanssa. Eli syntymästä lähtien vallinut symbioosivaihe väistyy. Erokokemukset ovat nyt stressaavia. Vierastaminen alkaa. Lapsi saattaa tutkia äidin kasvoja ja kehoa, konttaa pois ja tulee kiiruusti takaisin. On levoton ja epävarma.

      Seuraava separaatiovaihe tulee siinä puolitoistavuotiaana. Jos jaksat, tutustu kirjallisuuteen, tai hae vaikka netistä hakusanalla separaatiovaihe. Liisa Keltikangas-Järvisellä hyviä kirjoja.

      Kestä kiukuttelua parhaasi mukaan, lapsesi alkaa ymmärtää ensimmäisiä kertoja pettymyksen tunteita. Hän oppii itsessään hyviä ja huonoja tunteita. Ja myös sinussa. Erittäin tärkä seikka kehittyvän itsetunnon kannalta. Eli positiivisia tunteita ja negatiivisia tunteita on olemassa ja se on hyväksyttävää. Muuten mitään erikoisia tarpeiden tyydyttämisiä ei tarvitse toteuttaa. Koeta vain elää normaalisti ja ottaa vastaan kitinät rauhallisesti. (tiedän että kysyy pinnaa!)

      Tuo "ruokahaluttomuus" voisi olla stressioire, menee ohi kyllä, koittakaa tehdä jotain kivaa yhdessä välillä.

    • ¤¤¤argh¤¤¤

      teiltä joilla on ruoka-allergisia lapsia..onko ollut oireina että kieltäytyy tietyntyyppisestä ruuasta ja kakkii ne heti pois kun on syöty..vai olisko ruokahaluttomuuteen sellanen syy että pojan kakka on ollut sellaista pientä"pipanaa"jo usean kuukauden ajan.vai olisko se jokin stressi..

      • vastata

        tähän kakkajuttuun;

        Siis ei vauvasi kakkaa sitä ruokaa minkä on juuri syönyt. Eli ei, ei kakkaa sellista ruokaa mille voisi olla allerginen "heti pois". Myös vauvan ruuansulatuselmistö kaikessa pieneydessään käsittelee ruokaa hyvin paljon pidempään kuin 5 minuuttia. Kun ihminen, myös vauva, syö, niin vatsalaukku ja suolisto käynnistyvät. Tämä on luonnollista, ja luonnollinen seuraus on usein että tulee kakka hetken päästä syömisestä. Toimii myös aikuisilla, esim aamupalan jälkeen.

        Mutta jos kakka on ollut pipanamaista jo jonkun aikaa, niin todennäköisesti vatsa on kovalla, josta syystä suoliston liikkeet ja orastava kakkahätä voivat pelottaa, koska kakkaaminen sattuu. Eli siinä tosiaan voi olla perää, jos lapsi kieltäytyy syömästä. Enemmän nestettä ja löysempää puuroa.


      • ¤¤¤argh¤¤¤
        vastata kirjoitti:

        tähän kakkajuttuun;

        Siis ei vauvasi kakkaa sitä ruokaa minkä on juuri syönyt. Eli ei, ei kakkaa sellista ruokaa mille voisi olla allerginen "heti pois". Myös vauvan ruuansulatuselmistö kaikessa pieneydessään käsittelee ruokaa hyvin paljon pidempään kuin 5 minuuttia. Kun ihminen, myös vauva, syö, niin vatsalaukku ja suolisto käynnistyvät. Tämä on luonnollista, ja luonnollinen seuraus on usein että tulee kakka hetken päästä syömisestä. Toimii myös aikuisilla, esim aamupalan jälkeen.

        Mutta jos kakka on ollut pipanamaista jo jonkun aikaa, niin todennäköisesti vatsa on kovalla, josta syystä suoliston liikkeet ja orastava kakkahätä voivat pelottaa, koska kakkaaminen sattuu. Eli siinä tosiaan voi olla perää, jos lapsi kieltäytyy syömästä. Enemmän nestettä ja löysempää puuroa.

        nämä voi olla todella tyhmiä kysymyksiä,mutta olen ihan neitsytmatkalla tässä äitiydessä..anteeksi kaikille joita nämä kysymykset häiritsevät..niin ja asiaan..liharuuasta kakka on kovaa..nyt en ole pariin päivään antanut lihaa,vain muita ruokia,kakka muuttunut löysäksi..siis ei liian löysää vaan sellaista sopivaa,joka ei tipu lahkeista..olisko sen takia kieltäytynyt syömästä lihaa..kun masu menee kovaksi..se todellakin punnas sitä kakkaa aivan naama punaisena..ja tuloksena oli pari hassua papanaa..


      • 3:n äiti
        ¤¤¤argh¤¤¤ kirjoitti:

        nämä voi olla todella tyhmiä kysymyksiä,mutta olen ihan neitsytmatkalla tässä äitiydessä..anteeksi kaikille joita nämä kysymykset häiritsevät..niin ja asiaan..liharuuasta kakka on kovaa..nyt en ole pariin päivään antanut lihaa,vain muita ruokia,kakka muuttunut löysäksi..siis ei liian löysää vaan sellaista sopivaa,joka ei tipu lahkeista..olisko sen takia kieltäytynyt syömästä lihaa..kun masu menee kovaksi..se todellakin punnas sitä kakkaa aivan naama punaisena..ja tuloksena oli pari hassua papanaa..

        Kyllä voi olla, että kieltäytyy syömästä lihaa, josta maha menee kovalle.

        Oletko kokeillut eri eläinten lihoja? Jos esim. naudanliha laittaa mahan kovalle, voi sika, broileri, kalkkuna tai vaikka kala sopia ihan hyvin. Eli ihan vegeksi ei tarvitse välttämättä ryhtyä, voikka joku liha ei sopisikaan.


      • arina
        3:n äiti kirjoitti:

        Kyllä voi olla, että kieltäytyy syömästä lihaa, josta maha menee kovalle.

        Oletko kokeillut eri eläinten lihoja? Jos esim. naudanliha laittaa mahan kovalle, voi sika, broileri, kalkkuna tai vaikka kala sopia ihan hyvin. Eli ihan vegeksi ei tarvitse välttämättä ryhtyä, voikka joku liha ei sopisikaan.

        voi olla liha, mulla nauta ja possu kovettaa vatsan ihan kiveksi. Kana, kalkkuna ja kala käy ja esim. nakit. Älä anna punaista lihaa ollenkaan. Possusta mulle tule karsee olo, onkuin tekisin kuolemaa, paha olla ja oksettaa. en voi edes paistaa possua kun meinaa tulla laatta. Kai meitä punaisen lihan allergikkojakin on olemassa.
        ps. peruna saattaa tehdä saman, vatsa on kovalla ja sit ku tulee, haisee kuin raatokuoriainen, katoppa myös se.


    • äiti

      Minä olen ottanut jokaisen kymppikuisen kanssa kantoliinan uudelleen käyttöön, vaikka se muuten on pölyttynyt kaapissa jo monta kuukautta.

      Eroahdistus ja oman erillisyyden tajuaminen on saanut jokaisen lapsistani muuttumaan takaisin sylivauvoiksi ja nukkumaan yönsä huonosti. Kun hetken kestää tätä vaihetta, on perheessä taas kohta iloinen ja onnellinen lapsi, jolla on terve perusturvallisuuden tunne kohdallaan.

      Pitkää pinnaa se itseltä kysyy, mutta toisaalta tässä vaiheessa on ollut hyvä alkaa opettaa lapselle esimerkiksi kotitöihin osallistumista, kun hän kuitenkin haluaa olla koko ajan äidin lähellä. Pottu käteen ja viereen seisomaan, kun laitetaan ruokaa tai lapsi kantoliinaan ja lattioita imuroimaan ja hän saa sekä seuraa että virikkeitä samaalla kertaa.

    • ä86p5kki83

      mä sanon että lekuriin. ennen ku tuut hulluks ei tollasta jaksa. mutta ajattele niitä lapses vaivoja, sil on varmaa vielä huonompi olla ku sulla. neuvolat on vähä kyseenalasii. minä sanon että lääkärii. ne tietää paljo enemmä ku neuvolat.

    • Anonyymi

      Terve lapsi! meillä kaikki 5 laputti mun peäs vessaa.Pottakokous,kuka tirauttaa ensin potan pohjaan saa kopsauttaa muovinuijal kokouksen päättyneeks. jos tulostus on jumis,kehotin molemmilla näsillä painamaa päästä, kaverit väitti luonnostaa. Naurettii makeasti. lapsi pyrkii sylii. niihä mei isäukkokii tekee.Rani

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2184
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2023
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1632
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1460
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      77
      1438
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1347
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 51
      1222
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe