Palvelin Vekaralla 3/90 saapumiserässä.Alokasajan tupakavereista Pitkänen oli ko.vaunussa.Hiljainen ja perheellinen mies.Itse olin AUKssa ja pelaamassa jalkapalloa,kuten myös aikaisempi kommentoija.Aamulla aikainen herätys ja koko päivän shokki niin varusmiehille kuin kapiaisille!Hiljaisin päivä armyssä....
Taipalsaari 1991
8
270
Vastaukset
- Panhidat
14. kesäkuuta vuonna 1991 seitsemän varusmiestä hukkui Taipalsaarella heidän kuljettamansa BTR-60:n upottua. Onnettomuuden syynä oli vaunun väärä lastaustapa. Onnettomuuteen liittyi lastauksen yläpainotteisuus, sillä osa miehistöstä ja varusteista oli kannella. Tämä tosin pelasti heidät. Vaunussa oli moottorien jäähdytyksen venttiilit, joiden kuului olla vesiajossa siirtämässä hukkalämpöä suoraan veteen. Ne olivat kuitenkin "talviasennossa", jolloin jäähdytys toimi vajaasti ja moottorien lämmöt nousivat. Vaununjohtaja oli komentanut avaamaan kansiluukkuja jäähdytyksen parantamiseksi, mikä oli vesiajossa kiellettyä. Jonossa vaunun vauhti hidastui, ja peräaalto tuli sisään avoimista jäähdytysluukuista. Lastauksen vuoksi kiikkerä vaunu upposi heti. Kannella olleet pelastuivat muihin vaunuihin.
- Anonyymi
Muista myös, että osaamaton yliluutnantti oli lastauttanut vaunun väärin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muista myös, että osaamaton yliluutnantti oli lastauttanut vaunun väärin.
Kuinka tuollaista voi edes käydä että on osaamaton yliluti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne on kaikki osaamattomia kun tarkemmin tarkastellaan!
Ei mitään uutta auringon alla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja kun kysymys ryssän vehkeistä niin aina sattuu ja tapahtuu. Olin itse parolannummella ja nämä nuljupyörät oli aina rikki?
- Anonyymi
Syyllisten pitäisi istua linnassa edelleenkin jos oltaisiin oikeusvaltiossa!
- Anonyymi
Mutta ollaankin suomessa!
- Anonyymi
Yleensä onneton älynväläys että vesistön ylityksessä miehet on rautalootassa sisällä. Kun muistaa miten onnettomat oli poistumisluukut jo kuivalla ja maalla ja rauhallisessa tilanteessa pujotella läpi tetsarit ja rensselit päällä. Pitäis jopa kapiaisen ymmärtää että kannella seilataan ellei ole ehdoton pakko olla sisällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin578427Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123279Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r262450Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142000Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht801950Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3501648Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2411392FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01181Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101075Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu661010