Kohtaus Lyricasta vai ei?

ykskohtaus

En ole moniin vuosiin saanut kohtauksia. Lääkityksenä on Trileptal ja Keppra.
Pari viikkoa sitten aloitettiin Lyrica leikkausten jälkeisiin kipuihin.
Tänään sitten sain kouristuskohtauksen. Voisiko johtua Lyricasta?
Olen jättänyt neuron hoitajalle soittopyynnön ja yritän päästä lääkärille mutta kyselen mielipiteitä?

8

1548

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaunismieli3333kfkf

      Sain lyricasta kohtauksen parin viikon käytön jälkeen tosin en kouristellut mutta nyin rymisesti istualleen ja olin poissa pari min. Se sit ajettiin alas. Jossain epi muodoissa se voi nostattaa kohtaukdia

    • ykskohtaus

      Hei ja kiitos vastauksesta. Minä sain työterveydestä lähetteen neurolle mutta en päivystykseen ja nyt odottelen aikaa. Soitin neurolle ja ihmettelivät miksei lääkäri sinne soittanut.
      Minä olen syönyt Lyricaa yhden aamulla ja yhden illalla. Olisin saanut annostusta reippaasti nostaa mutta ei ole ollut tarvetta. Voisinkohan itse ajaa Lyrican alas, kun se ei ole epilääke minulle vaan kipu?
      Tänäänkin silmissä vilisi ja piti istua kivelle kesken lenkin, onneksi ei tullut kohtausta kuitenkaan.

    • Joidenkinmielestamyrkkya

      Vastaan vielä.Minulle määrättiin unilääkkeeksi stressin takia että olisi epileptikolle läöke joka sopisi muka automaattisesti koska indikaationa monen muun tarkoituksen lisöksi epi vaan eipä sopinut, itseasiassa taisin saada parimuutakin epin kaltaista kohtausta ja sanoin apteekissakin asiasta. Autolla ajaminen oli kuin laivaa ohjaisi myrskyssä. Voihan ne itsekin ajaa alas, sinulla on itsemääräämisoikeus

    • kokeillut

      Itselleni määrättiin kiputilojen ko. lääke ja se minut täysin sekaisin ja monelle muulle on käynyt samoin.
      Kävin pari päivää , sitten lääkärillä ja näin siellä Lyrican mainoksen ja kerroin hänelle kuinka te kehtaatte määrätä tuota lääkettä asikkaille. Lääkäri myönsi, että aiheuttaa paljon sivuvaikutuksia mutta ilmeisesti provika on , niin suuri heille, että ottavat riskin.
      Usealle aiheuttanut sellaisen riippuvuuden, että ollut vaikea päästä siitä eroon. Itse onnistuin ilman mitään oireita.

      • Epinä

        Mieluummin kohtauksia kuin lyrica ? Ensisijainen tavoite on saada kohtaukset pois tietenkin ettei sivuvaikutukset ole liian suuria. Lyrica sopii monelle sivuvu vaikutuksia riippuvuutta on kaikissa epilääkkeissä.


    • ykskohtaus

      Mullehan ei siis ole määrätty Lyricaa epilepsiaan vaan kipuihin jotka tulivat leikkauksen jälkeen. Epilepsiaan syön Trileptal ja Keppra.
      Kyllä pääni on aivan sekaisin, tänään kesken lenkin löysin itseni istumasta maasta. Lisäksi koko lyrican syömisen ajan jalkani ovat olleet kuin puupökkelöt ja päätä särkee ja en tiedä johtuuko jatkuva nuha lyricasta vai mistä.
      Mutta tosiasia on että ennen Lyrican aloittamista voin paljon paremmin vaikka oli kipuja.
      Mulla on 75mg lyrica joten pitäisi päästä lääkärille, että saisin pienemmän annoksen ja aloittaa lopetuksen. Tuotahan ei voi puolittaa siksi tarvitsen eri vahvuisen lääkkeen.

    • vaikeetapuuhaa

      Mä söin kans 75mg ja äkkiä huomasin et ois pitäny nostaa jo 150mg ja tiedän joitakin jotka syö ihan todella paljon vanhevamapa lääkettä ja sitä pitäisi jo alkaa vierottumaan pois.Mulla oli aivan kaameat sivarit kans, sellanen känninen olo joka ei sitten millään tasoittunut ja lopulta sain nuo kohtaukset.Olen ylempi kirjoittaja

    • ykskohtaus

      Nyt sain reseptin 25mg ja syön sitä pari viikkoa ja sitten lopetan kokonaan.
      Enkä tähän lääkkeeseen enää koske.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      140
      1395
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1205
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      164
      880
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      26
      866
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      154
      762
    6. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      756
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      738
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      28
      614
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      585
    Aihe