Voi veljet ja vähän siskotkin kun se renun raato ei yhtään anna inspiraatiota elämään, vaikka en sitä ole suuremmin odottanutkaan. Naapurissa Toyota menee ja tulee, sillä pääsee edes takas ja taas takas, toista se on tällä laakerivikaisella invaliidillä, jos jonnekkin pääseekin, niin harmin kanssa saa matkaa tehdä. Itselläni useampi matka mennyt pilalle renun vuoksi ja siintä juurtaakin suuri viha tätä törky-romu kasaa kohtaan, en nimittäisi sitä autoksi, vaan joksikin aivan muuksi tekeleeksi. Uskoisi jo kirkonkin puuttuvan tälläiseen kiroilua synnyttävään kapistukseen, mutta minkäpä he sille mahtaa, renulle ja kiroilulle, mitkä kummatkin yhteen voitaneen liittää hiippakunnan ollessa neuvoton.
Se tässä asiana, että saatteko paljonkin kiksejä renusta? ei ainakaan tällä foorumilla siltä vaikuta, mikä kertonee renun surullisen surkeasta laadusta, ehkä jostain muusta? Voidaan kaiketi todeta, että renu ei inspiroitse, enemänkin masentaa.
Renu ei inspiroi
17
115
Vastaukset
- In_spire
No mikäs sitten inspiroi?
- ruosteellaontekijänsä
no, tojotalla ainakin menee se vähinkin kiinnostus toista sukupuolta kohtaan, on se sen verran mitään sanomaton rupsutin..ja taitaa se naapuri vaan ajella niitä takaisinkutsujen ajoja. kyllähän se vaan niin on että toi ota jos et muuta saa etkä varmasti toyotalla saakkaan hahahahaaaaa....
- Saapisaapi
Ei ole saapia, mutta kuitenkin, onhan se Toyota jonkinlainen Suomeen kuuluva kansallisarvo, vähän niiku Mannerheimin hevonen, mitä olisi ollut Marski ilman hevosta? ja mitä nyt Suomi ilman Toyotaa. Suomalainen mies renun ratissa on kansallinen häpeäpilkku, eikä sovi maisemaan, koska renu on tarkoitettu lillun lallun lei seudulle eikä huh ha hei maisemiin, jossa pakkanen panee ja järvi on jäässä, niin no kyllähän Franskassakin saattaa liukastua viinirypäleisiin, mutta ei ne suuremmin selviytymistä haittaa. Naapurillani on yleensä suuri suku matkassa Toyotassa eli kyllä on saanut ja saa varmasti vieläkin, toista se on minulla poloisella jne. Mikä sitten inspiroitsee niin se on niin henkilökohtainen kysymys, että jätän intimiteettiin vedoten vastaamatta, tietenkin renu inspiroitsee omalla surkeudellaan ihmistä joka osaa kääntää negatiiviset asiat positiivisiksi, esimerkkinä tämä hupailu ja viitseliäisyys renuroskaa kohtaan.
- TojoOnHäpeä
Suurin häpeä mitä voi olla on Toyotan rimpulan omistaminen. Ainoa automerkki joka on ruosteessa jo uutena!
- saapikinparempitojotaa
zekataanpas näitä korjaamo tilastoja...Toyotan mallisto pitää aika reilua kärki sijaa vrt. Renault erilaisten ongelmien takia, on moottoreita, vaihteistoja, airbagejä ym. lähinnä tekniikka osastolta ja keskimääräinen kilometrimäärä 160thkm...eikä nyt puhuta ruostekorjauksista joita Toyotan tuntien on jopa viisi vuotta vanhoissa autoissa. Renaultilla oli etsikkoaikansa 2000-luvun alkutaipaleilla kun laittoivat halvempia saksalais-sähköjä autoihinsa, mutta uudemmissa ei todellakaan ole ollut kummoisempia korjauksia. Ne faktat poju, ne faktat..
- Mr.Toyoda_pyytää_sorry
Mitä korjaamotilastoja? Eipä ole Suomessa tehty ikinä, eikä tehdä.
Renu on tänä päivänä huomattavasti laadukkaampi auto kuin Toyota ja ajonautinto aivan toiselta planeetalta. jokaisella merkillä on ylä- ja alamäkensä ja Renu on menossa ylöspäin ja Toyotan sukellus on jatkunut 90-luvun alusta alkaen ja njatkuu edelleen.
- DGC
Miksi ihmeessä tämä toinen automerkki pitää saada tavalla tai toisella mukaan ihan jokaiseen keskusteluun. Kaikkeen tarjotaan ratkaisuksi Toyotaa muodossa tai toisessa. Okei, se on varmaan hyvä auto, en tiedä kun en ole kokeillut. Mutta ei tarpeeksi hyvä minulle. Minulle ihan ehdottomasti tärkein kriteeri on käytetyn hinta ja pienen aiheeseen tutustumisen ja opiskelun jälkeen päädyn yleensä ostamaan hyljeksityn vikapesän, kunhan saan sen halvalla. Toistaiseksi on tuuri kestänyt ja olen pystynyt pitämään myös Renaultin halvalla liikenteessä. Minua inspiroi sellainen, paljonkin.
Mutta tähän ei Toyota pysty. En usko, että tässä maassa koittaa ihan vähään aikaan sellainen päivä, että käytetyn Toyotan saisi halvemmalla kuin vastaavan muun merkkisen auton. Ostan mielummin uudemman, vähemmän ajetun tai jollain muulla tavalla mielenkiintoisen vehkeen, enkä ole kiinnostunut siitä, että toisen merkkinen auto saattaisi kestää pidempään.
Kolmen tonnin Rellulla 5 vuotta ja 110tkm, paljon 1€ korjauksia, vähän vähemmän 30-50€ korjauksia, jarru- ja jakopääremonttiin meni sitten molempiin melkein 200 ja yksi 200€ korjaus kun omat työkalut loppuivat kesken. Onko tuokaan nyt ihan huono tulos? Kivaa on ainakin ollut. Inspiroivaa. Jos tykkää.- Kylläjärjellä
Näin se on Toyota on vastaus, jos on autossa ollut murhetta. Saa ylivoimaisesti parhaan ja minusta kyllä käytetystä Toyotasta kannattaa maksaa enemmän kuin muista merkeistä. Saa mielenrauhan ja tietää, ettei tarvitse kuin normihuollon, vaikka olisi isot lukemat matkamittarissa.
Tätä järkiostaja arvostaa, tietää ennakolta auton kulut ja säästää tosi paljon.
Jos vaikka ostaa 10 vuotta vanhan aven, niin teknisesti ja pelleiltään se ei vielä paljon uutta häpeä, todennäköisesti edessä on kilometrejä enemmän kuin uudella rellulla. - järki.toihota
Kylläjärjellä kirjoitti:
Näin se on Toyota on vastaus, jos on autossa ollut murhetta. Saa ylivoimaisesti parhaan ja minusta kyllä käytetystä Toyotasta kannattaa maksaa enemmän kuin muista merkeistä. Saa mielenrauhan ja tietää, ettei tarvitse kuin normihuollon, vaikka olisi isot lukemat matkamittarissa.
Tätä järkiostaja arvostaa, tietää ennakolta auton kulut ja säästää tosi paljon.
Jos vaikka ostaa 10 vuotta vanhan aven, niin teknisesti ja pelleiltään se ei vielä paljon uutta häpeä, todennäköisesti edessä on kilometrejä enemmän kuin uudella rellulla.Jos vaikka kannentiiviste menee Toyotasta niin tietää varata 12 000 euroa korjaukseen. Helppoa kun tietää ennakolta kulut.
- DGC
Kylläjärjellä kirjoitti:
Näin se on Toyota on vastaus, jos on autossa ollut murhetta. Saa ylivoimaisesti parhaan ja minusta kyllä käytetystä Toyotasta kannattaa maksaa enemmän kuin muista merkeistä. Saa mielenrauhan ja tietää, ettei tarvitse kuin normihuollon, vaikka olisi isot lukemat matkamittarissa.
Tätä järkiostaja arvostaa, tietää ennakolta auton kulut ja säästää tosi paljon.
Jos vaikka ostaa 10 vuotta vanhan aven, niin teknisesti ja pelleiltään se ei vielä paljon uutta häpeä, todennäköisesti edessä on kilometrejä enemmän kuin uudella rellulla.Järkiostajan järkikin riippuu sitten vähän siitä, mihin käyttöön sen auton ostaa, miten sitä aikoo ylläpitää (rahalla vai itse) ja tietysti siitä, paljonko autoon haluaa sijoitaa ja mitä muuta kivaa sillä rahalla saisi.
Avensis on minulle väärän kokoinen auto joten vähän vaikea suhtautua siihen, mutta kuvitellaan nyt että haluaisin jotain sellaista. Sattumalta siinä kokoluokassa on kyllä toisen merkkisiä autoja, joka vähän kiinnostavat minua. Tuskin koskaan ostan sellaista, mutta noin pikaisesti vilkaistuna 10 vuotta vanhoina nämä autot maksavat tuhansia vähemmän kuin vastaava Avensis. Mitä ne sitten kestävät, se on sen ajan murhe. Jos hajoaa, korjaan tai paalaan. Oli niitä toisen merkkisiäkin 500K ajettuja, jotenkin nekin kilsat on mittariin saatu. Tuohon hintaan ei tarvitse paljoa välittää. Se mitä sillä ei sitten saa on se Toyota.
En viitsi kertoa mitä nämä mainitsemani Avensiksen kokoiset autot ovat, mutta ne taitavat olla sellaista merkkiä mitä ei saisi kenenkään mielestä ostaa. Parempi että olemme eri mieltä sopuisasti. Minä ymmärrän miksi Toyotia ostetaan ja miksi niistä pidetään. Toivon, että arvoisat Toyotan omistajat pyrkisivät samaan. Sen lisäksi myönnän, että minä voisin koska tahansa ostaa Toyotan. Kerran kävin koeajollakin, mutta valitettavasti sen auton edulliseen hintaan oli liian hyvät syyt.
Ja sitten ne epärealistiset odotukset ja yllätykset, joita sattuu paremmissakin piirissä. Ei mikään ole täydellistä. Toyotaankin myydään varaosia, vaikka tämän palstan juttujen mukaan niitä ei pitäisi tarvita lainkaan. Minä luulin, että lähinaapuruston parkkipaikan pahin öljylammikko löytyy minun patonkini alta, kunnes sattumalta kiinnitin huomioni parkkiruutuun josta oli poissa vanha Avensis. Minä korjasin oman vuotajani, naapurin viimeisin reviirimerkki oli ihan tuoreen näköinen.
Lopuksi: Ei, minä en sanonut että Renault olisi hyvä.
- Metallimees
Väitän, että on autoja, tai ennen oli, joihin ei tarvitse vaihtaa, kuten renuun vara-osia, lukuun ottamatta renkaita. Ajoin noin 500.000 km autolla jossa ei koskaan mennyt mitään rikki, särkyi kun käynisti kovalla pakkasella lämmittämättä, koska ei ollut lohkolämmitystä. Sitten oli renu tämä edellisen vastakohta jne,,,,
- DGC
Minun mielipiteeni: Saa se mennä rikki. Saa vaihtaa osia. Autojen varaosathan ovat halpoja kuin peruna ja korjaaminen on helppoa. Mutta: Auton ostaminen ei saa maksaa paljon. Pitää saada puoli-ilmaiseksi käytettynä. Renun saa. Arvostettua automerkkiä ei saa halvalla. Jos minä ostan luotettavaksi tiedetyn ja arvostetun merkkisen auton, joudun maksamaan turhaan ominaisuudesta, jota en tarvitse.
- Josyhtenään
on joku paikka epäkuntoinen, rikki tai matkalla alkaa oireilemaan niin kyllä silloin haittaa, renu on tälläinen murheen kryyni, joutaisi autojen helvettiin eli sulattoon ja sieltä karkaisun jälkeen kokea uudesti syntymisen ihme, vaikka Toyotaksi.
- Tojollatöihin
Toyotaksi pitäisi muuttua, mutta ei muutu Renu eikä muutkaan euromerkit, eivät ikinä saa kiinni japsien teknistä etumatkaa, mikä näkyy myös ylivertaisena kestävyytenä.
Renun pitäminen voi olla jopa kolme kertaa kalliimpaa kuin Toyotan, eikä edes ole otettu arvon alenemista vaan puhutaan vain korjauksista ja pajalla seisomisen tuomista kustannuksista.
Meikäläisen ei ole varaa pitää autoa pajalla kuin normihuolloissa, yksikin ylimääräinen korjaamokäynti on liikaa, siinä menee työpäivä pilalle. Siksi valinta on aina maailman luotettavin auto eli Toyota ja sanomattakin on selvää etten suosittele Renua kenellekään, jolle auto on työssä tärkeä. - DGC
Kukin tavallaan. Minä en vie autoa pajalle vaan korjaan sen itse. Silloin kun toimenkuvana oli ajella asiakkaissa, minulla oli Clio työajossa neljä vuotta. Hyvin se senkin homman hoiti. Ehkäpä ajattelutapojamme erottaa juuri se, että toiset vievät auton korjaamolle ja toiset ruuvaavat sen kuntoon itse. Siksi valitsen mielummin jotain sellaista minkä ostamisesta ei tarvitse maksaa paljoa. Myös työajoon. Myönnetään että se vaatii vähän viitsimistä ja sellaista osaamista, mitä kaikilla ei ole.
- Tarkoitin
sitä, että renun metallin voi käyttää uudestaan johonkin muuhun, uusi harkko, rauta ynm. alkuaine on aina samaa ainetta, vain karkaisu erottaa sopimattoman metallin paremmasta, sekä tietysti sekoitus suhteet. Sitä pidetään normaalina, että renusta menee laakerit mäskiksi, itselläni ei ole koskaan mennyt laakereita rikki muista autoista, tämä kertoo renumetallin laadusta. Ei ole kehumista renun ovenkahvoissakaan muovi lohkeaa ja kahvat jäävät vetäjän käteen, lukot ovat täysin kelvottomia, ihme että joku viitsii kehua tälläistä roskaa, se nostattaa suoranaisen vihan itselläni, olen sen verran taistellut renun kanssa ja kärsinyt, että tiedän.
- kivakivaa
Tää on kivaa, aina kun joku ns. "premium merkki" tai sitte nää VAG-kusetukset saa negatiivista julkisuutta, jakoketjuongelmat tai DSG-vaihteistot, puhumattakaan nyt tästä päästöjutusta. Niin silloin alkaa aina kiihtymään tää Ranskalaisten mollaaminen, kyllähä se tietysti harmittaa kun ranskikset vaan kulkee ja oma merkki saa negatiivista julkisuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384108- 892019
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151941Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi581557Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541452Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1331405VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1001328- 741226
- 981131
- 691063