Olen lukenut, että Aspergerin oireyhtymään kuuluisi ekolalia eli kaikupuhe eli se, että toistaa aiemmin kuulemiaan lauseita. Itsellänikin jatkuvasti ajatuksissa kuuluu joitain lauseita tai pätkiä lauluista, joita olen viime aikoina tai joskus aikaakin sitten kuunnellut. En voi sille mitään, mutta joskus vain tuntuu, että haluaisin siitä eroon. Joskus ajattelin sen olevan ihan normaalia, mutta sittemmin olen lukenut, että liittyisi Aspergeriin. Muistan, että lapsena kyllä toistelin ääneenkin paljon enkä aina ymmärtänyt lauseiden merkitystä, mutta se lienee tavallista myös muillekin kuin Asperger-lapsille. Jotenkin tuntuu siltä, että minun on pakko aina ajatella jotakin, ja jos ei mitään ajankohtaisia asioita tule mieleen, niin sitten mietin joitakin vanhoja asioita tai vaikka laulan mielessäni jotain laulua.
Ekolaliaa?
huolestunut___
1
283
Vastaukset
- skinnybob
laulun sanat toistuvat aamulla herättyä on normaalia toistot kyllä kyllä epämääräsissä yhteyksissä ei
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713518
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851536Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251269- 1581222
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit192988- 35971
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16953Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?57832Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk92794- 62745