Oletteko bipot menettäneet

juttahelsinkiihmettelee

ystävän ihan noin vaan ja olisitte halunneet pitää yhteyttä. Ja miksiköhän ystävyys sitten ei- bipolaariseen ihmiseen säilynytkään, olisko teillä itsellä bipoilla jokin käsitys asioista ja miten näette tällaisen, jos joku ei- bipo hylkää teidän ystävyytenne ja ei enää ilmaannukkaan. Jokin syyhän ystävyyden loppumiseen täytyy olla. Monesti se on niin ettei bipon kanssa jaksa olla ystävää, kun se sairaus on niin rankka toiselle ihmiselle.

7

313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä_kato_vinnoon

      Sellaista sairautta kuin bipolaarinen häiriö/kaksisuuntainen mielialahäiriö ei ole olemassa, joten sellaisen piikkiin on turha laittaa mitään. Jotkut ihmiset ovat luonteeltaan äkkinäisempiä, fiilikset vaihtelee enemmän. Erikseen ovat sitten henkilöt, jotka ovat päänsä sotkeneet 'psyykenlääkkein' tai muin huumein ja tai saaneet käytöstään aivovaurion.

      Aivovaurion oireistahan tunnetuimpia ovat edestakaisin menevät käytös ja fiilikset, impulsiivisuus ja niin edelleen, mutta tällöin oikea diagnoosi on aivovaurio, jonka yhtenä oireena voidaan tavata käytöstä, ajatuksia ja tai tunteita, joita psykiatrian uskossa kutsutaan aivosairaudeksi nimeltä kaksisuuntainen mielialahäiriö/bipo. SSRI-ainein aivovaurioitetut henkilöt ("bipot") tunnistaa suurella varmuudella siitä, että ovat saaneet "diagnoosin" bipo tyyppi II.

      Syyt miksi ystäväsi on siis ottanut etäisyyttä voivat olla joko, että hänellä on jotain hampaankolossa sinua kohtaan tai hänellä on aivovaurio, joka tekee hänestä helpommin ärsyyntyvän ja omaa rauhaa enemmän tarvitsevan. Aivovaurioinen väsyy seurassa nopeammin, koska ei pysty ottamaan osaa samalla tavalla, mikä rasittaa siis myös psyykkisesti. Jotta pystyt ymmärtämään tilannetta on sinun ensin ymmärrettävä psykiatrian perusasiat, joista edellä ydinasiat lyhkäisesti liittyen tähän bipo-ilmiöön.

      • eijaksaedeskuunnella

        Tyypillinen paranoidista skitsofreniaa sairastavan kommentti.


      • skitsovaikoei764

        Juuri näin on.


      • geeneissäkulkevasairaus

        Kaksisuuntainen mielisairaus on vakava sairaus ja monet ovat eläkkeellä sen takia. Lääkitys sitten päällä, mutta oireet saattavat pahimmassa tapauksessa olla voimakkaita ja mieliala menee kuitenkin ylös ja alas. Kaikki tämän tietävät. Tiedetään myös , tasapainoinen ihminen ei pysy bipon mielialojen vaihteluiden mukana.
        Bipolaarisuus on perinnöllinen sairaus.
        Ei ole aivovaurio vai onko, niin lääkärit tietää paremmin. Eiköhän aivovaurio kuitenkin ole eri juttu.
        Bipohan on ihan tai melko normaali ennen sairastumistaan mutta monella koko iän oireisto, joka pahenee vanhemmiten.


      • Älä_kato_vinnoon
        geeneissäkulkevasairaus kirjoitti:

        Kaksisuuntainen mielisairaus on vakava sairaus ja monet ovat eläkkeellä sen takia. Lääkitys sitten päällä, mutta oireet saattavat pahimmassa tapauksessa olla voimakkaita ja mieliala menee kuitenkin ylös ja alas. Kaikki tämän tietävät. Tiedetään myös , tasapainoinen ihminen ei pysy bipon mielialojen vaihteluiden mukana.
        Bipolaarisuus on perinnöllinen sairaus.
        Ei ole aivovaurio vai onko, niin lääkärit tietää paremmin. Eiköhän aivovaurio kuitenkin ole eri juttu.
        Bipohan on ihan tai melko normaali ennen sairastumistaan mutta monella koko iän oireisto, joka pahenee vanhemmiten.

        En tunne termiä "kaksisuuntainen mielisairaus". Tarkoitit varmaankin kaksisuuntaista mielialahäiriötä? Kuten edellä jo kerroin kaksisuuntainen mielialahäiriö ei ole sairaus. Se on kuvaus tietynlaiselle käytöksen, ajatusten ja tunteiden kombinaatiolle. Käytös, ajatukset tai tunteet eivät voi olla sairauksia. Sellainen ei täytä lääketieteessä sairauden määritelmää.

        Eläkkeellä ovat lukuisat ihmiset syynä "kaksisuuntainen mielialahäiriö", mutta se ei ole todiste siitä, että kyseessä olisi oikea sairaus. Toisekseen, kuten jo aikaisemmalla viestilläni sivusin, monet "bipo II"-henkilöt ovat aineista saamiensa aivovaurioiden takia toimintakyvyttömiä. Ja sitä kautta päätyneet eläkkeellä. Toisin sanoen he ovat ansaitusti eläkkeellä, mutta papereiden puolesta väärästä syystä. (Psykiatrian on kauniimpaa kirjoittaa, että henkilö on mielisairauden takia elääkkeellä kuin iatrogeenisen aivovaurion takia.)

        Kaksisuuntainen mielialahäiriö/bipolaarisuus ei ole perinnöllinen, paitsi toki samassa merkityksessä kuin köyhyys, rakkaus tai poliittinen ideologia.


      • nsjadfaö
        Älä_kato_vinnoon kirjoitti:

        En tunne termiä "kaksisuuntainen mielisairaus". Tarkoitit varmaankin kaksisuuntaista mielialahäiriötä? Kuten edellä jo kerroin kaksisuuntainen mielialahäiriö ei ole sairaus. Se on kuvaus tietynlaiselle käytöksen, ajatusten ja tunteiden kombinaatiolle. Käytös, ajatukset tai tunteet eivät voi olla sairauksia. Sellainen ei täytä lääketieteessä sairauden määritelmää.

        Eläkkeellä ovat lukuisat ihmiset syynä "kaksisuuntainen mielialahäiriö", mutta se ei ole todiste siitä, että kyseessä olisi oikea sairaus. Toisekseen, kuten jo aikaisemmalla viestilläni sivusin, monet "bipo II"-henkilöt ovat aineista saamiensa aivovaurioiden takia toimintakyvyttömiä. Ja sitä kautta päätyneet eläkkeellä. Toisin sanoen he ovat ansaitusti eläkkeellä, mutta papereiden puolesta väärästä syystä. (Psykiatrian on kauniimpaa kirjoittaa, että henkilö on mielisairauden takia elääkkeellä kuin iatrogeenisen aivovaurion takia.)

        Kaksisuuntainen mielialahäiriö/bipolaarisuus ei ole perinnöllinen, paitsi toki samassa merkityksessä kuin köyhyys, rakkaus tai poliittinen ideologia.

        "(Psykiatrian on kauniimpaa kirjoittaa, että henkilö on mielisairauden takia elääkkeellä kuin iatrogeenisen aivovaurion takia.)" Yritä nyt päättää onko kyseessä sairaus vai ei.
        Joskus kannattaa miettiä mitä kirjoittaa, vai kirjoittaako ensinkään, varsinkaan vertaistukipalstoille.
        Perehdy asioihin ennen kun niistä kirjoitat. Älä sano perehtyneesi, kirjoituksistasi käy selkeästi ilmi, että asia ei ole näin.


      • tohtorisanoisinäin
        Älä_kato_vinnoon kirjoitti:

        En tunne termiä "kaksisuuntainen mielisairaus". Tarkoitit varmaankin kaksisuuntaista mielialahäiriötä? Kuten edellä jo kerroin kaksisuuntainen mielialahäiriö ei ole sairaus. Se on kuvaus tietynlaiselle käytöksen, ajatusten ja tunteiden kombinaatiolle. Käytös, ajatukset tai tunteet eivät voi olla sairauksia. Sellainen ei täytä lääketieteessä sairauden määritelmää.

        Eläkkeellä ovat lukuisat ihmiset syynä "kaksisuuntainen mielialahäiriö", mutta se ei ole todiste siitä, että kyseessä olisi oikea sairaus. Toisekseen, kuten jo aikaisemmalla viestilläni sivusin, monet "bipo II"-henkilöt ovat aineista saamiensa aivovaurioiden takia toimintakyvyttömiä. Ja sitä kautta päätyneet eläkkeellä. Toisin sanoen he ovat ansaitusti eläkkeellä, mutta papereiden puolesta väärästä syystä. (Psykiatrian on kauniimpaa kirjoittaa, että henkilö on mielisairauden takia elääkkeellä kuin iatrogeenisen aivovaurion takia.)

        Kaksisuuntainen mielialahäiriö/bipolaarisuus ei ole perinnöllinen, paitsi toki samassa merkityksessä kuin köyhyys, rakkaus tai poliittinen ideologia.

        Taidat olla vähän sekaisin tai muissa maailmoissa. Ota lääkkeesi. Eivät ne lääkkeet mitään aivovaurioita aiheuta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1586
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      187
      426
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe