Juotteko vanhaa teetä?

Säästäri

Elikkäs jon esim. kamomillatee tai jonkin rooibosteepaketin ym. kyljessä on parasta ennen 2012, 2013 tai 2014, niin uskallatteko juoda sitä. Entäs voiko vuoden vanhaa hunajaa käyttää? Mulla on kasaantunut teepaketteja kaappiin ja tarkastelin parasta ennen päivämääriä, niin monet ovat ohittaneet jo sen. Harmittaisi heittää roskiin.

Voiko ne muuttaa koostumustaan ja muuttua haitallisiksi terveydelle, vai ovatko vain vähän väljähtyneitä? Kuinka vanhoja mausteita uskallatte käyttää? Aina puhutaan miten ruokatarvikkeet säilyvät käyttökelpoisina paljon pitempään kuin mitä viimeinen käyttöpäiväys kertoo, ja että ruokaa tuhlataan heittämällä suotta menemään.

18

4378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sibulipuli

      Syön ja juon kaikkea mukamas vanhaa eikä henki lähde millään!

      • k-kk

        Entäs tuoksu,haiseeks pahalle?


      • sibulipuli

        Henki vai?
        Ei haise!


      • k-kk
        sibulipuli kirjoitti:

        Henki vai?
        Ei haise!

        Hyvä juttu,kuhan tarkistin ,ihan vaan siltä varalta et sit pitää itte alkaa päivämääriä kattelemaan


    • Hapan-maidonkin-juon

      Kyllä minäkin juon kaiken mitä käsiini saan. Vanhoja saunavihtojakaan en heitä pois vaan haudutan niistä ruskis-roiskis-teetä. Sitä kun on teräs-sisuskalut niin sinne menee kaikki rautanaulaa pienemmät. Hitsauspuikot pitää pilkkoa, ovat liian pitkiä niellä.

    • enikinä

      Emmääjuoteetä

    • eppu2

      Teestä en katso mitään päiväyksiä. Juon vaan.
      Hunaja säilyy vuosikausia. Laatu voi vähän laskea.

      • mimmimum-mi

        Kuiva-aine ja säilykepurkeista tulee joskus ylläreitä....päiväyksen suhteen...mannasuurimoita ajattelin käyttää vispipuuron tekoon....neljävuotta "liian vanhaa"....ei niissä kyllä mitään näkynyt eikä maistunut....Siinäkin taas huomasi ajankulun ...kuinka se hurahtaa ....


    • Juon teetä niin kauan kuin pussissa on, joskus riittää kauankin. Juon itse hauduttamaani teetä. En tiedä kuinka vanhaa milloinkin on kun laitan avatun pakkauksen sisällön tiiviiseen purkkiin.
      Maitotuotteet ja jugurtit säilyvät yli parasta ennen päiväyksen mikäli kylmäketju ei ole pettänyt välillä.

    • öloiiu

      Kuhan on sotien jälkeen pakattu.

    • Tässä toistoni edelliseen Tee-aloitukseen.
      Toukokuulta.

      Tämä aloitus ei tee minua onnelliseksi.
      Nimmariani ei ystävällisesti mainita.
      Alku-peräinen onni-aloitus on parempi.
      Tosin, onhan siinäkin pyrkimystä blogaamiseen :)
      Ai niin olen tehnyt aamu-toimet.
      Kakkakin tuli.
      Samoin lämmin vesi.
      Viilentävä after-shave tuntui jumalaisen ihanalta ihollani.
      Käynyt kaupassa ja Hagiksen hallissa.
      Hakalan Suomea kilo ja 600gr. Vuohen-maito-juusto-leipää.
      100gr. Earl Gray-teetä Bergamotilla.
      Irto-Teetä, alkuperäisestä tuonti-pakkauksesta.
      Laitoin sen kotona ilma-tiiviiseen pelti-purkkiin.
      Kaikki laitteeni toimivat hyvin.
      Minulla ei ole tarvetta selittää käytöstäni niiden puutteilla.

      Markku Parhiala
      Hagiksen halli.

      Earl Gray-Kaverin muistoksi.
      Ei oma-kehuksi.
      Olen asiakas, en tee-seuralainen.


      http://www.hs.fi/muistot/a1364354739354

      H.

    • purtavaa

      Kuiva-aineet säilyvät ties miten pitkään muuttumatta terveydelle vaaralliseksi. Jauhot, makaronit, näkkileipä.... Oleellista on että pysyvät kuivina, eikä ötökät pääse iskemään. Maku ja ominaisuudet kyllä saattavat muuttua. Ketsuppikin on ihan ihme myrkkyä, kun siihen ei pieneliöt iske.

    • Anonyymi

      Ainakin hedelmäteet voivat homehtua jos ne ovat vanhoja. Kannattaa ostaa 1 uusi paketti sitä samaa teetä ja verrata makua siihen. Vanha tee on yleensä kyllä vähän laimeamman makuista mutta se ei välttämättä ole pilaantunutta. Mutta sitä ei tiedä varmuudella. Ainakin joitakin kuukausia (sanotaan max 6kk) vanhaa teetä kyllä voi juoda mutta tarkista ettei se ole homeessa. Yleensä pelkkä maustamaton tee ei homehdu.

      • Anonyymi

        Tavarasta oleva viimeinen käyttöpäivä on siihen laitetun asian kanssa siis valmistajat tietävät mitä haitta vaikutuksia in jos menee yli päivämäärän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavarasta oleva viimeinen käyttöpäivä on siihen laitetun asian kanssa siis valmistajat tietävät mitä haitta vaikutuksia in jos menee yli päivämäärän

        Viimeinen käyttöpäivä ja parasta ennen päivä on kaksi eri asiaa. Viimeinen käyttöpäivä on yleensä tuoretavaroissa ja tee ei kuulu niihin. Tuo viimeinen käyttöpäiväkään ei ole ehdoton esim lihoissa, hyvin voi laittaa ruuaksi tuon päivän jälkeenkin jos ei haju, ulkonäkö ym kerro muuta.


    • Anonyymi

      Juon vanhaa teetä. Ei mitään makueroa uudempaan. Muitakin, jos nenä tai silmä ei muuta kerro. Kelvottomaksi menneen ruokatavaran havaitsee.

    • Anonyymi

      Kun säilytät teesi kuivassa paikassa,eikä saa kosteutta säilyy yli päivämäärt vuosia. Itse juon vihreää teetä,niin paljon ettei vanhene. Irto tee musta on lasipurkissa,Päiväysmennyt ajat sitten.Silti maistuva kun vaivaudun sitä laittaa.Lasipurkki jossa iso tee pussi on.On kaapissa ketiön,johon ei kosteus pääse. ei ilma.

    • Anonyymi

      Luulisi että aromit haihtuu teestä vuosien kuluessa. Sitten ei tiedetä oikeastaan jos vanheneminen tekee joitakin juomia toxisiksi,
      Voitbaoitta puhelin numeroon mikä on useissa tee paketeissa ja kysyä asiaa he tietävät.m
      Itse en käytä mitään kun päivämäärä on ummessa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1458
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1002
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      751
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      725
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      670
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      67
      623
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe