Merimiehen jaksaminen

Seawoman

Vikariaatteja (täkillä) tehdessäni olen huomannut, että laivasta riippumatta olen yleensä kaikkein vanhin ja mulla on ikää 41 vuotta. Olen entinen kilpaurheilija ja mielestäni superhyvässä kunnossa edelleen. Siltikin, kun tekee 6vkon törnin, tuntuu ettei jaksa enää laukkua kotiin kantaa :-( Onko kellään kokemuksia vastaavasta? ) Ja missä on kaikki yli 50-vuotiaat merimiehet? Eläkkeellä. Mitenhän käy meidän? Eläkkeelle 75-vuotiaana???

13

251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nytjoohi

Kyllä vika on sinussa itsessäsi. Ei kuuden viikon reissulla voi väsyä. Puolen vuodenkaan laivatyö ei tappanut ennen eikä tapa tänäänkään muita kuin degeneroituneita suomalaisia.
      Maailmalla seilaa vieläkin ihmisiä useiden kuukausien törneillä. Itsekin tunnen pari yli kuusikymppistä, jotka tekevät nurisematta pitkiä törnejä vielä vuonna 2015.

• Seawoman

Nojoo, ehkä vaikuttaa väsymykseen kun on alkanut toi kuppi maistumaan aika rankasti.

• aikakultaamuistot

Silloin kun tehtiin 6kk törnejä oli porukkaa paljon enemmän. Täkillä saattoi olla 12 ukkoa, pari junkkia tai puolikasta ajoi vahtia,muut päivämiehiä. Nykyisin täkillä on 2 jotka ajaa 6:6 vahtia.

• täkkipäällä

Sain rikki kuusikymmentä ikävuotta ja jäin muutama vuosi sitten eläkkeelle. Ei silloin vielä ollut (kaikille ) laivatyö raskasta. Vapaallekin pääsi olemattoman muutaman viikon välein.

Onkohan viimeisen noin viiden vuoden aikana hommat muuttuneet yhtäkkiä raskaiksi??

Taitaa olla niin, että suomalaisista ei ole nykyään merimiehiksi. Ehkä ei juuri muihinkaan töihin, koska joka alalla ihmiset valittavat työn raskautta. Vaatimukset ovat kaikilla korkealla ja työtehot melko vaatimattomia. Monessa Euroopan maassa menee paremmin. Johtuisikohan se siitä, että siellä muualla työ vielä maistuu eikä ole aina äärettömän raskasta?????

• Seawoman

Minäpä ajankin 6:6:6 vahtia!

• HarIeyman

Minä ajan Harley Davidsonilla 24:7 eikä väsytä yhtään.

• ohooiii

42 vuotta merillä 4-6kk törnejä joskus 1-2 kk lomalla ja kuppi maistui aina, laivalla ja lomalla hyvin jaksoi.

• Ammattiseilori

Olet surkea tapaus, mene muualle piipittämään.

• täkkipäällä

Äläs mopopoika uhittele tai saat täältä levanginvarren peräreikääsi, poikittain!

• täkkipäällä

On ikävää, että toinenkin käyttää samaa nimimerkkiä, "täkkipäällä". Jälkimmäinen on toisekseen näitä ihmeellisiä peräreittelijöitä, joiden tarkoitusperiä tai edes huumorintajuaan en ymmärrä.

• SulzerMan

Täkkipäällä on joku pasiseerin tarjoilijahintti millä pyörii
        peräreijät mielessä 24/7.

• täkkipäällä

Ennenvanhaan oli aina kippari tai försti päällä.

• kolmekymmentsdä

en tiiä mutta edellisessä laivassa kippari aina kirvasi yli viiskymppistä täkkäriä kun ei ollut kovin ripeä, kertoi että ei kannata ikinä ottaa täkille yli viiskymppisiä. hehh heh

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      49
      3311
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      543
      2037
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1950
    4. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      82
      1917
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      20
      1578
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1508
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1386
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1349
    9. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1287
    10. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      113
      1195
    Aihe