Vikariaatteja (täkillä) tehdessäni olen huomannut, että laivasta riippumatta olen yleensä kaikkein vanhin ja mulla on ikää 41 vuotta. Olen entinen kilpaurheilija ja mielestäni superhyvässä kunnossa edelleen. Siltikin, kun tekee 6vkon törnin, tuntuu ettei jaksa enää laukkua kotiin kantaa :-( Onko kellään kokemuksia vastaavasta? ) Ja missä on kaikki yli 50-vuotiaat merimiehet? Eläkkeellä. Mitenhän käy meidän? Eläkkeelle 75-vuotiaana???
Merimiehen jaksaminen
13
233
Vastaukset
- nytjoohi
Kyllä vika on sinussa itsessäsi. Ei kuuden viikon reissulla voi väsyä. Puolen vuodenkaan laivatyö ei tappanut ennen eikä tapa tänäänkään muita kuin degeneroituneita suomalaisia.
Maailmalla seilaa vieläkin ihmisiä useiden kuukausien törneillä. Itsekin tunnen pari yli kuusikymppistä, jotka tekevät nurisematta pitkiä törnejä vielä vuonna 2015.- Seawoman
Nojoo, ehkä vaikuttaa väsymykseen kun on alkanut toi kuppi maistumaan aika rankasti.
- aikakultaamuistot
Silloin kun tehtiin 6kk törnejä oli porukkaa paljon enemmän. Täkillä saattoi olla 12 ukkoa, pari junkkia tai puolikasta ajoi vahtia,muut päivämiehiä. Nykyisin täkillä on 2 jotka ajaa 6:6 vahtia.
- täkkipäällä
Sain rikki kuusikymmentä ikävuotta ja jäin muutama vuosi sitten eläkkeelle. Ei silloin vielä ollut (kaikille ) laivatyö raskasta. Vapaallekin pääsi olemattoman muutaman viikon välein.
Onkohan viimeisen noin viiden vuoden aikana hommat muuttuneet yhtäkkiä raskaiksi??
Taitaa olla niin, että suomalaisista ei ole nykyään merimiehiksi. Ehkä ei juuri muihinkaan töihin, koska joka alalla ihmiset valittavat työn raskautta. Vaatimukset ovat kaikilla korkealla ja työtehot melko vaatimattomia. Monessa Euroopan maassa menee paremmin. Johtuisikohan se siitä, että siellä muualla työ vielä maistuu eikä ole aina äärettömän raskasta?????
- Seawoman
Minäpä ajankin 6:6:6 vahtia!
- HarIeyman
Minä ajan Harley Davidsonilla 24:7 eikä väsytä yhtään.
- ohooiii
42 vuotta merillä 4-6kk törnejä joskus 1-2 kk lomalla ja kuppi maistui aina, laivalla ja lomalla hyvin jaksoi.
- Ammattiseilori
Olet surkea tapaus, mene muualle piipittämään.
- täkkipäällä
Äläs mopopoika uhittele tai saat täältä levanginvarren peräreikääsi, poikittain!
- täkkipäällä
On ikävää, että toinenkin käyttää samaa nimimerkkiä, "täkkipäällä". Jälkimmäinen on toisekseen näitä ihmeellisiä peräreittelijöitä, joiden tarkoitusperiä tai edes huumorintajuaan en ymmärrä.
- SulzerMan
Täkkipäällä on joku pasiseerin tarjoilijahintti millä pyörii
peräreijät mielessä 24/7.
- täkkipäällä
Ennenvanhaan oli aina kippari tai försti päällä.
- kolmekymmentsdä
en tiiä mutta edellisessä laivassa kippari aina kirvasi yli viiskymppistä täkkäriä kun ei ollut kovin ripeä, kertoi että ei kannata ikinä ottaa täkille yli viiskymppisiä. hehh heh
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1181756
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill381475Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221408Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1671299- 1461250
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521241- 521188
- 591127
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.481014