Saako MIntillä kopioitua kovalevyn sisällön toiselle kovalevylle siten että kaikki säilyy entisellään, kuten keskeneräiset työt?
Tarkoitus olisi vaihtaa HDD-levy SSD-levyksi.
Vai laittaako vain kaikki tärkeä pilveen ja asentaa kylmästi järjetelmä uudelleen sille SSD:lle?
Saako kovaleyn kopioitua
12
92
Vastaukset
- VieläLisäkysymyksiä
RAM:a asennetaan lisää täydet mitä emo tukee ja tulee myös ssd-levy, niin kai kannattaa asentaa järjestelmä uudelleen.
Eikös tuo asennettaessa tajua kokoonpanon ja asentuu sen mukaan mikä tarve on? - dd-auttaa
Käynnissä olevalla järjestelmällä sen järjestelmän käyttämästä levystä on hankala saada kunnolla täydellistä kopiota, pitäisi kopioinni ajaksi estää kaikki kirjoitusoperaatiot ettei kopioitavan levyn sisältö muutu kesken kopioinnin.
Käynnistä kone asennuslevyllä (tai millä tahansa Live-DVD:llä) niin saat kopioitua. Jos kopioitava levy on /dev/hda ja kohdelevy /dev/hdb niin komento dd if=/dev/hda of=/dev/hdb tekee täydellisen kopion levyosioineen kaikkineen, tuossa kohdelevyn on syytä olla vähintään kopioitavan levyn kokoinen jos et halua ongelmia. Komentotulkkiin "man dd" kertoo parametreja.
Tuohon kloonaukseen on myös useita ohjelmia, en ole Minttiin tutustunut niinpaljoa että muistaisin oliko Mintissä mukana tuollainen. - rsync
Kaikken helpoiten Grsync ohjelmalla, tai sitten cp -ax komennolla.
http://www.linux.fi/wiki/Rsync - carboncopy
Näin se on ehkä wintööt käyttäjälle helpoin.
https://www.youtube.com/watch?v=4xMsHnHaEbA
Toki linux ja dd oikeilla parametreilla toimii myös. - KokeilinMintissä
Oli kopioitava levy kiinni ulkoisena asemana ja yritin tehdä siitä levykuvaa, ei suostu tekemään vaan ilmoittaa virheestä.
Jos se onnistuisi niin kait sen sitten voisi siirtää minne haluaa.- Tar_
Linux-jakelut tarjoavat jo oletuksena lukuisan määrän varmuuskopiointiin soveltuvia ohjelmia. Näistä kopioista saat suht' helposti kopioitua järjestelmäsi uudelleen. dd taas ohjelmana on usein tykki varpusten ampumiseksi, sillä se lähinnä kloonaa levyn/levyosion, joka ei useinkaan ole edes tarjoituksen mukaista.
- On_se_niin_vaikeata
Tietysti ihan mahdotonta kertoa että mitä virhettä se ilmoittaa ? Jokuhan voisi vaikka kertoa syyn virheeseen ja ratkaisun kuinka homma onnistuu.
- JooSorry
On_se_niin_vaikeata kirjoitti:
Tietysti ihan mahdotonta kertoa että mitä virhettä se ilmoittaa ? Jokuhan voisi vaikka kertoa syyn virheeseen ja ratkaisun kuinka homma onnistuu.
En vaan nyt enää muista ja on tässä muita hommia jo menossa, taisi olla jotain että levyn liittäminen ei onnistu ja levykuvan kirjoittaminen ei onnistu.
- JaLisään
Käytössä oli ulkoinen levy usbeissa kiinni.
- TarkoitusSiisOli
Ulkoiselta HDD:ä siirtää levykuva esim latauksiin ja sieltä sitten ulkoiselle SSD:lle.
Sitten SDD siihen koneeseen josta HDD oli irroitettu, se vaan että mahtaiskos silti skulata ihan noin? - Tar_
JooSorry kirjoitti:
En vaan nyt enää muista ja on tässä muita hommia jo menossa, taisi olla jotain että levyn liittäminen ei onnistu ja levykuvan kirjoittaminen ei onnistu.
Kuten jo aiemmista viesteistä kerrottu, ei esim. dd sovellu kopiointiin, jos käyttöjärjestelmä on käytössä. Eikä dd edes vaadi levyn/levyosion liittämistä, sillä se tekee kloonin ko. osiosta/levystä. Ei siis kuitenkaan useimmiten se _järkevin tapa_ kopioida järjestelmää.
- sepe.t.eus
Käytä clonezillaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569