Taisi tulla taas Aprillipila etukäteen?
Suomessa kaavaillaan uutta tupakkalakia, jonka mukaan vuoden 2000 jälkeen syntyneet eivät saa ikinä tupakoida!
Uudistus on tarkoitus toteuttaa 2018 ja sitten loppuu kotimaassa kessun sauhuttelu.
Kuka tätä pystyy valvomaan, sillä kieltohan koskee ainoastaan tupakan myymisestä.
Nyt jos koskaan on ammatinvaihdoksen aika.
Trokareilla menee pian paremmin kuin aikoihin ja tupakkaan kannattaa sijoittaa.
Näin tehdään Suomesta savuton ja tietenkin myös verotus kevenee:
Ei enää tupakasta aiheutuvia kustannuksia sairaalahoidon vuoksi ja työntekijät elävät 30 vuotta kauemmin, mikä tuo valtion kassaan rahaa.
Seuraavana on varmasti koko autoilun kieltäminen Suomessa, sillä se vaatii joka vuonna kuolleita ja loukkaantuneita, mikä myös maksaa.
Ja maksasta tulikin mieleen sianliha!
Terveydelle vaarallinen nautintoaine, joka poistetaan käytöstä.
Kun sitten on saatu kansa varpailleen ja alkaa yleinen vitutus, lyödään viinahanat kiinni ja postitetaan kaikille lisäverolappu Valtion odottamattomista sivukuluista terveyteen kohdistuvista haittavaikutuksista.
Ennen kuin niitataan myöskin Postilaitos liian suurten lähetyskulujen takia.
Mutta eihän se enää tavallista kansalaista mitenkään koske:
Kaikki ovat jo aikoja sitten muuttaneet ulkomaille ja viettävät terveellistä ja nautinnollista elämää ilman mitään typeriä rajoituksia!
Elinikäinen tupakkakielto 2000 jälkeen syntyneille
38
246
Vastaukset
- Salapoltto.poliisiksi
Ai että valvomaan?
Eläkeläiset valjastetaan valvomaan, eläkkeen menettämisen uhalla, etteivät 2000 ja sitä myöhemmin syntyneet osta saati polta tupakkia. Rollaattoripartiot koulujen kulmille ja lähistöille. Kyllä kuri on saatava ja lakia noudatettava priikulleen.Kun tupakinpoltto kielletään tulee kuvioihin muut huumeet kuten pohjanmaalla Pietarsaaressa kannabis nuorisolle alkanut maistua.
siilimuori2 kirjoitti:
Kun tupakinpoltto kielletään tulee kuvioihin muut huumeet kuten pohjanmaalla Pietarsaaressa kannabis nuorisolle alkanut maistua.
Toisaalta on tuo porttiteoria... kouluissa totullaan polttamaan tupakkaa, jonka jälkeen on helpompaa siirtyä kannabikseen. Ehkä kaikenlainen polttaminen vähentyisi jos tupakka saisi loppunsa.
Meilläpäin niinkin nuoret kuin vitosluokkalaiset myy nuuskaa ja tupakkaa :/ Ja kun kerran rupeat ostamaan koulukaverilta tupakkaa, sulle annetaan händyyn kannabista ja sanotaan että myy eteenpäin jos et käytä ite. Ei palautusoikeutta. Tämän jälkeen olet nalkissa, kiristetään että ilmiannan sut jos et maksa... ja lapset uskoo. Bisnes tuokin, huhhuijaa.
Pois vaan se tupakka. Tai reseptinvaraiseksi :)hmp.f kirjoitti:
Toisaalta on tuo porttiteoria... kouluissa totullaan polttamaan tupakkaa, jonka jälkeen on helpompaa siirtyä kannabikseen. Ehkä kaikenlainen polttaminen vähentyisi jos tupakka saisi loppunsa.
Meilläpäin niinkin nuoret kuin vitosluokkalaiset myy nuuskaa ja tupakkaa :/ Ja kun kerran rupeat ostamaan koulukaverilta tupakkaa, sulle annetaan händyyn kannabista ja sanotaan että myy eteenpäin jos et käytä ite. Ei palautusoikeutta. Tämän jälkeen olet nalkissa, kiristetään että ilmiannan sut jos et maksa... ja lapset uskoo. Bisnes tuokin, huhhuijaa.
Pois vaan se tupakka. Tai reseptinvaraiseksi :)Kyllä minustakin tupakki joutaisi pois mutta kuka valvoo ja alkaako kaikenlainen muu kauppa rehottaa. Ihminen on kekseliäs.
Olisi hyvä kielto teoriassa, mutta käytännössä ei tule koskaan onnistumaan. Onhan jo Suomessa kokeiltu alkoholi kieltoa, siis tämä surullisen kuuluisa kieltolaki ja mitä siitä seurasi?
hmp.f oivalsi oikein, että sitten tulee nuuska ja huumeet, tai tulee ja tulee, koska on jo tullut.
Mainiota mainosta tarjoaa TV-ohjelmat, joissa drinksut kuuluu ottaa työpäivän päätteeksi, mutta niin palaa savukkeetkin niin luontevasti, joten minunkin on pakko mennä vetäisemään silloin se tupakan mittainen tauko..
"Salkkarit", joka on tarkoitettu aika nuorille (ei siis minulle, vaikka katselenkin sitä), luo sellaisen kuvan, että saunassa on pakko juoda oluet, kotona ja ravintolassa aina vähintäin viiniä, jopa pullotolkulla! Onneksi itse en koskaan juo olutta saunassa, enkä saunan jälkeen janojuomaksi, koska silloin on vesi parasta.
Kuka teistä uskoo, että tupakan poltto loppuisi ikikuunakullanvalkeana maailmasta, saati sitten Suomesta? Samoin on alkoholin ja huumeiden käyttö. Se lisääntyy vain jatkuvasti, eikä siihen auta mitkään kiellot. Nämä paheet ei vähene kieltoja lisäämällä, sillä aina joku lukee Raamattua ja muistaa, että Jeesuskin muutti veden viiniksi.siilimuori2 kirjoitti:
Kun tupakinpoltto kielletään tulee kuvioihin muut huumeet kuten pohjanmaalla Pietarsaaressa kannabis nuorisolle alkanut maistua.
Tupakka on voimakkaasti riippuvuutta aiheuttava. Olen lukenut että siitä vieroittuminen on yhtä vaikeaa kuin heroiiniriippuvaisilla.
En tarkoita että kannabis tai muut huumeet olisivat hyväksyttävämpiä.
Jos tupakka keksittäisiin nyt se olisi kiellettyjen listalla kuten muutkin huumeet.- kultamokkaa
mielikki.neito kirjoitti:
Tupakka on voimakkaasti riippuvuutta aiheuttava. Olen lukenut että siitä vieroittuminen on yhtä vaikeaa kuin heroiiniriippuvaisilla.
Jos tupakka keksittäisiin nyt se olisi kiellettyjen listalla kuten muutkin huumeet.''Jos tupakka keksittäisiin nyt se olisi kiellettyjen listalla kuten muutkin huumeet.''
Samaa on sanottu kahvista;) mielikki.neito kirjoitti:
Jos tupakka keksittäisiin nyt se olisi kiellettyjen listalla kuten muutkin huumeet."mielikki.neito"
Et viittis laittaa noita vanhoja fraaseja.
Koko ajan.
H.hunksz kirjoitti:
"mielikki.neito"
Et viittis laittaa noita vanhoja fraaseja.
Koko ajan.
H.Hunksi, jotenkin nyt naurattaa, kukas tässä noita samoja vanhoja....? Häh?
Nimim.: "tikkuja kynsien alla"kultamokkaa kirjoitti:
''Jos tupakka keksittäisiin nyt se olisi kiellettyjen listalla kuten muutkin huumeet.''
Samaa on sanottu kahvista;)Näin on, kyllä kahvikin koukuttaa, aamulla on todella äreä jos ei saa kahvi-annostaan.
Kahvia on aina saatavilla ja se kuuluu tiiviinä osana elämänmenoon joten harvoin sitä ajattelee tuolta kannalta. Sama saattaa olla tupakoitsijoilla, ei sitä pidä minään jos se on osa elämänmenoa. Lapsena näin kuinka eräs äiti imetti lastaan tupakkaa käryyttäen. Erästä naista miehensä vei synnytyslaitokselle sadan kilometrin päähän, kehui polttaneensa lähes askin tupakkaa matkalla.
Ajat on muuttuneet. Olen maistellut tupakkaa, ei ollut minun juttuni.
Ihan hyvä jos tulevat sukupolvet unohtaisivat tupakan olemassaolon.
- lonkero5
länsimaissa on se hyvä puoli että täällä saa elää vapaasti ja noudattaa unelmiaan täällä on sanavapaus täällä sinua ei valvota niin kuin idässä kaikki nämä puheet ovat ahterissa juuri länsimaissa olet tarkassa seulonnassa olet valvonnan vanki se siitä länsimaiden ihanuudesta pysähdy miettimään niin huomaat että olet kaukana vapaudesta
- RealistiN
Tämän päivän nuoret tietävät tupakoinnin riskit, nykyään ainoastaan tyhmät aloittavat tupakoinnin.
Tupakan tilalle tuskin tulee poltettavaa huumetta jos ei ole ensin tupakalla harjoitellut.
Kieltolaki koski kaikkia, myös niitä jotka olivat totuttaneet itsensä jo vuosia alkoholinkäyttöön, tässä laissa on kysymys untuvikoista.
Eipä sitä kukaan silloin kasarilla uskonut mahdolliseksi julkisten tilojen tupakoimattomuutta ja savuttomia ravintoloita.
Asunnoissasisällä tupruttelevat enää vanhukset, ainakaan itse en tiedä yhtään nuorten ihmisten kotia missä sisätiloissa tupakoitaisiin.
Kannattaa ainakin kokeilla, jos vaikka onnistuisi ainakin kantaväestön kesken.Tämä tietolähde väittää kyllä ihan muuta:
"Huumeiden käyttö ja kokeilut lisääntyivät
Kannabiksen käyttö on yleistynyt. Kun vuonna 1995 viisi prosenttia koululaisista oli käyttänyt kannabista, vuonna 2011 heitä oli 11 prosenttia. Muita huumeita kokeilleiden osuus oli myös hieman kasvanut. Nuorista neljä prosenttia oli kokeillut jotain muuta huumetta. Vastaava osuus vuonna 1995 oli yksi prosentti.
Vuoden 2007 jälkeen kokeilut ovat yleistyneet niin pojilla kuin tytöilläkin. Vaikka huumeiden käyttö on hieman lisääntynyt, se on Suomessa vähäistä moniin muihin maihin verrattuna.
Pojista 6 prosenttia ja tytöistä 14 prosenttia oli käyttänyt alkoholia ja pillereitä yhdessä. Rauhoittavien tai unilääkkeiden käyttö ilman lääkärin määräystä on hieman lisääntynyt poikien keskuudessa edellisestä mittauskerrasta, tytöillä muutosta ei ole tapahtunut. Vuonna 2011 pojista viisi prosenttia ja tytöistä yhdeksän prosenttia oli käyttänyt näitä lääkkeitä.
Liimojen, liuottimien yms. käyttö päihtymistarkoituksessa on myös yleistynyt, erityisesti tyttöjen parissa. Vuonna 2011 joka kymmenes nuori oli kokeillut näitä aineita, vuonna 1995 vastaava osuus oli neljä prosenttia."
http://www.minedu.fi/OPM/Verkkouutiset/2012/10/paihdetutkimus.html?lang=fiTämän päivän varhaisteinit seuraavat ryhmäpaineita ehkä enemmän kuin me joskus aikoinaan. Ei ne tyhmiä silti ole.
- RealistiN
siilimuori2 kirjoitti:
Tämä tietolähde väittää kyllä ihan muuta:
"Huumeiden käyttö ja kokeilut lisääntyivät
Kannabiksen käyttö on yleistynyt. Kun vuonna 1995 viisi prosenttia koululaisista oli käyttänyt kannabista, vuonna 2011 heitä oli 11 prosenttia. Muita huumeita kokeilleiden osuus oli myös hieman kasvanut. Nuorista neljä prosenttia oli kokeillut jotain muuta huumetta. Vastaava osuus vuonna 1995 oli yksi prosentti.
Vuoden 2007 jälkeen kokeilut ovat yleistyneet niin pojilla kuin tytöilläkin. Vaikka huumeiden käyttö on hieman lisääntynyt, se on Suomessa vähäistä moniin muihin maihin verrattuna.
Pojista 6 prosenttia ja tytöistä 14 prosenttia oli käyttänyt alkoholia ja pillereitä yhdessä. Rauhoittavien tai unilääkkeiden käyttö ilman lääkärin määräystä on hieman lisääntynyt poikien keskuudessa edellisestä mittauskerrasta, tytöillä muutosta ei ole tapahtunut. Vuonna 2011 pojista viisi prosenttia ja tytöistä yhdeksän prosenttia oli käyttänyt näitä lääkkeitä.
Liimojen, liuottimien yms. käyttö päihtymistarkoituksessa on myös yleistynyt, erityisesti tyttöjen parissa. Vuonna 2011 joka kymmenes nuori oli kokeillut näitä aineita, vuonna 1995 vastaava osuus oli neljä prosenttia."
http://www.minedu.fi/OPM/Verkkouutiset/2012/10/paihdetutkimus.html?lang=fiNämä luvuthan ovat ajalta jolloin on saanut tupakoida.
Pitäisi olla tilasto kuinka moni nuori tupakoimaton polttelee jotain marisätkiä. RealistiN kirjoitti:
Nämä luvuthan ovat ajalta jolloin on saanut tupakoida.
Pitäisi olla tilasto kuinka moni nuori tupakoimaton polttelee jotain marisätkiä.Kyllä marisätkän polttaminen olisi vaikeaa tupakoimattomalle, vaatisi kovasti harjoittelua.
Helpompaa on aloittaa jos ennestään käryyttää.mielikki.neito kirjoitti:
Kyllä marisätkän polttaminen olisi vaikeaa tupakoimattomalle, vaatisi kovasti harjoittelua.
Helpompaa on aloittaa jos ennestään käryyttää."mielikki.neito"
Höpö, höpö
Olen 65v. hippi
Joten menehän kirjoittamaan lasten osastoille.
Alle 12v.
Lapsille joiden isän autossa on Diesel.
H.hunksz kirjoitti:
"mielikki.neito"
Höpö, höpö
Olen 65v. hippi
Joten menehän kirjoittamaan lasten osastoille.
Alle 12v.
Lapsille joiden isän autossa on Diesel.
H.Ja joidenka isi maksaa kiltisti veroa valtion huippu-virka-miesten älyn
tasolla.
H.hunksz kirjoitti:
Ja joidenka isi maksaa kiltisti veroa valtion huippu-virka-miesten älyn
tasolla.
H.Joiden asian-tuntemuksella kohta nostetaan auto-veroja.
"Päästöt kun ovat nousseet"
Tupakassa laskeneet.
H.hunksz kirjoitti:
Joiden asian-tuntemuksella kohta nostetaan auto-veroja.
"Päästöt kun ovat nousseet"
Tupakassa laskeneet.
H.Ja niin on maalla taas mukavaa.
H.
- savunailmaan
Tämä on linjassa EU:n suunnitelmiin kieltää tupakan myynti,tuonti,valmistus,yms. EU-alueella 10-15 vuoden päästä.
Joo ja varmaankin leikkauksia on tulossa silläkin saralla et hoidetaanko jatkossa tupakoivat julkisella sektorilla vaan vastuutetaanko ihmiset itse enemmän pitämään huolta terveydestään.
siilimuori2 kirjoitti:
Joo ja varmaankin leikkauksia on tulossa silläkin saralla et hoidetaanko jatkossa tupakoivat julkisella sektorilla vaan vastuutetaanko ihmiset itse enemmän pitämään huolta terveydestään.
Vaikeaa uskoa tuohon... sittenhän ei hoidettais lihaviakaan, juoppoja, eikä itseaiheutettua onnettomuuksia.
Oispa kiva mennä hammaslääkäriin kun on syönyt karkkia ;) "Eeeei paikata! Täällä haisee tikkarille!"hmp.f kirjoitti:
Vaikeaa uskoa tuohon... sittenhän ei hoidettais lihaviakaan, juoppoja, eikä itseaiheutettua onnettomuuksia.
Oispa kiva mennä hammaslääkäriin kun on syönyt karkkia ;) "Eeeei paikata! Täällä haisee tikkarille!"Saksassa kuulemma jo toistakymmentä vuotta sitten ei enää hoidettu tupakoivia, sanoi kerran eräs saksalaissyntyinen lääkäri. Kertoi että hoitoon pääsyn edellytyksenä oli tupakoimattomuus. Jos osastohoitojakson aikan esimerkiksi jäi kiinni tupakoinnista, kirjoitettiin välittömästä ulos sairaalasta. Samoin lihavuusleikkauksiin pääsemiseksi vaaditaan että laihdutat itse ensin osan ja näin osotat motivaatiosi. Sisaren anoppi ei päässyt SUOMESSA polvileikkaukseenennen kuin tietty määrä kiloja oli karissit vaikka ei ollut lähtöjänkään mikään hirveän ylipaineoinen, joten ei taida olla tämäkään enää pelkkä uskonasia.
siilimuori2 kirjoitti:
Joo ja varmaankin leikkauksia on tulossa silläkin saralla et hoidetaanko jatkossa tupakoivia???
Voihan niitä tulla, mutta silloin ei tupakkaveroa saisi olla, joka kuitenkin nykyisin kattaa aikamoisen valtiontalouden kassavirran.
Mites on tuo makeisvero, Hampurilaiset, sun muut nakarin mössöt ja yli-lihavat kansalaiset, jotka eivät pääse ylös liikkumaan ja sitten onkin sokeri- ja verenpainetauti, joita yhteiskunta tukee vielä hyvillä korvauksilla?
Minun ratkaisuni, siis ehdotus, on tämä. Kaikille, meille 60 70 - eläkkeelle jääneille, järjestetään kuntoutus, kuten sotaveteraaneille.
Parin`viikon täys`hoito jossain laadukkaassa Hotellissa. Päivisin luennot terveyden ylläpidosta ja kuntojumppaa kukin kykyjensä mukaan, josta ei saa laistaa.Kristiina23 kirjoitti:
Joo ja varmaankin leikkauksia on tulossa silläkin saralla et hoidetaanko jatkossa tupakoivia???
Voihan niitä tulla, mutta silloin ei tupakkaveroa saisi olla, joka kuitenkin nykyisin kattaa aikamoisen valtiontalouden kassavirran.
Mites on tuo makeisvero, Hampurilaiset, sun muut nakarin mössöt ja yli-lihavat kansalaiset, jotka eivät pääse ylös liikkumaan ja sitten onkin sokeri- ja verenpainetauti, joita yhteiskunta tukee vielä hyvillä korvauksilla?
Minun ratkaisuni, siis ehdotus, on tämä. Kaikille, meille 60 70 - eläkkeelle jääneille, järjestetään kuntoutus, kuten sotaveteraaneille.
Parin`viikon täys`hoito jossain laadukkaassa Hotellissa. Päivisin luennot terveyden ylläpidosta ja kuntojumppaa kukin kykyjensä mukaan, josta ei saa laistaa.Nämä "kuntiutukset" oin todettu kannatamattomiksi, siis ei mitään vaikutusta ihmisten terveyskäyttäytymiseen. Vastahan lopetettiin aslakit ja tykyt, puhumattakaan siitä mikäsenytoli jonka piti tulla niiden tilalle.
- Kristiina23.ek-nohitto
siilimuori2 kirjoitti:
Nämä "kuntiutukset" oin todettu kannatamattomiksi, siis ei mitään vaikutusta ihmisten terveyskäyttäytymiseen. Vastahan lopetettiin aslakit ja tykyt, puhumattakaan siitä mikäsenytoli jonka piti tulla niiden tilalle.
Kuinkahan minä nyt tuon muotoilisin noista "aslakeista ja tykyistä", koska mielestäni on porukka, joka ei niitä vain omaksu itselleen sopivaksi. En minäkään kaikkea ole omaksunut, vaikka useita kuntouksia olen saanut elämäni aikana.
Jotenkin on jäänyt mieleeni se Turun Ruisluodon Hotellissa järjestetty loma, jossa oli paljon näitä sotavammaisia veteraaneja majoitettu.
Monella kuitenkin unohtui jopa kainalokeppi, kun tanssiin mentiin ja mikä huvittavinta, kun "Turuttaret" tulivat bussilla "pokaamaan" näitä veteraaneja ja huomasivat, että täällähän on nuoria naisiakin, mukamas "kuntoutuksessa"?
Minulle parasta siinä oli, että vastakkaisessa rakennuksessa oli kudonta -asema ja opastus siihen. Loimet oli valmiina, joten kutomaan vain, ja minulle tuli kaksi ihanaa villaista shaalia.
Jotain tuollaista toimintaa haluaisin kaikkien saataville.
Ai, jazzoo? Liian kauan kirjoitin, joten laskemaan taas! Kristiina23 Kristiina23.ek-nohitto kirjoitti:
Kuinkahan minä nyt tuon muotoilisin noista "aslakeista ja tykyistä", koska mielestäni on porukka, joka ei niitä vain omaksu itselleen sopivaksi. En minäkään kaikkea ole omaksunut, vaikka useita kuntouksia olen saanut elämäni aikana.
Jotenkin on jäänyt mieleeni se Turun Ruisluodon Hotellissa järjestetty loma, jossa oli paljon näitä sotavammaisia veteraaneja majoitettu.
Monella kuitenkin unohtui jopa kainalokeppi, kun tanssiin mentiin ja mikä huvittavinta, kun "Turuttaret" tulivat bussilla "pokaamaan" näitä veteraaneja ja huomasivat, että täällähän on nuoria naisiakin, mukamas "kuntoutuksessa"?
Minulle parasta siinä oli, että vastakkaisessa rakennuksessa oli kudonta -asema ja opastus siihen. Loimet oli valmiina, joten kutomaan vain, ja minulle tuli kaksi ihanaa villaista shaalia.
Jotain tuollaista toimintaa haluaisin kaikkien saataville.
Ai, jazzoo? Liian kauan kirjoitin, joten laskemaan taas! Kristiina23Ei ole enää "varaa" tuollaisiin kuntoutuksiin. Sotaorvotkaan eivät saa minkäänlaista kuntoutusta, joskin jonkinlainen rintarossi heille on myönnetty.
- Kasvihuoneetkäyntiin
Ohjeita tupakan kasvatukseen kaivataan! Onko tupakka vaikeammin kasvatettava kuin kannabis ja onko saatavilla missään?
- RealistiN
Miksi nuorille pitäisi kasvattaa tupakkaa, kysymyksessähän on tällä vuosituhannella syntyneiden tupakoimattomuus.
Jokainen vastuullinen vanhempi varmasti yrittää tehdä töitä sen eteen etteivät lapset ryhtyisi tupakoimaan, siis jos yhtään välittävät lapsistaan.
Omat ovat jo kaikki paljon yli kolmenkympin, yksikään ei tupakoi, eivätkä heidän puolisonsa, ystäväpiiritkin ovat lähes savuttomat. Huolimatta siitä, että tyhmyriäiti tuprutteli silloin aikanaan kun he olivat vielä vaikutuksille alttiita.
Tämä ei ole lapsille.
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13879146/kuoleman-kurvi
H.- olet-varsinainen-iljetys
Eikä typeryksille, jotka torppaavat toisten kirjoitukset.
Minä voin pahoin, kun aamulla yritän vastailla joillekin "tuttavilleni" ja sinä olet siellä "säheltämässä" näitä omituisia viritelmiäsi?
Kukaan ei osaa kirjoittaa oikein, kaikki jankuttaa, tai kirjoittaa blogia, joka ei sinulle sovi! Miksi?? Joku niitäkin haluaa lukea.
Mielen piristystä on ainakin minulle suonut kahden rouvan keskinäinen kilpailu, kumpi on kumpi ja kumpi kampittaa toisen? Siihen vielä lisäksi himo stalkkaaja naapuri (ei, vaan samasta) maasta toiselle ja siilin piikkejä jokaiselle, niin...paitsi 1eerolle!
Surkein kirjoittelu on sinulta, kun kirjoitat 1eeron "lieroksi"? Miksi? olet-varsinainen-iljetys kirjoitti:
Minä voin pahoin, kun aamulla yritän vastailla joillekin "tuttavilleni" ja sinä olet siellä "säheltämässä" näitä omituisia viritelmiäsi?
Kukaan ei osaa kirjoittaa oikein, kaikki jankuttaa, tai kirjoittaa blogia, joka ei sinulle sovi! Miksi?? Joku niitäkin haluaa lukea.
Mielen piristystä on ainakin minulle suonut kahden rouvan keskinäinen kilpailu, kumpi on kumpi ja kumpi kampittaa toisen? Siihen vielä lisäksi himo stalkkaaja naapuri (ei, vaan samasta) maasta toiselle ja siilin piikkejä jokaiselle, niin...paitsi 1eerolle!
Surkein kirjoittelu on sinulta, kun kirjoitat 1eeron "lieroksi"? Miksi?"olet-varsinainen-iljetys"
Enkämitäätorpannu.
Minä ohjasin vain aikuisten puolelle.
Puolestani saat myös piristyä rouvilla.
Minäkin aina.
liero on usein oikein hyvin ansaittu arvostus-nimi.
Niinku iljetys.
H.hunksz kirjoitti:
"olet-varsinainen-iljetys"
Enkämitäätorpannu.
Minäkin aina.
Niinku iljetys.
H.Toi koulukiusaaja ei ole koskaan sinusta lähtenyt pois. Sulle pitäis tuoda joku taitava pappi joka ajaisi sen pirun sinusta ulos.
https://www.youtube.com/watch?v=9GkdV5GJqSMhunksz kirjoitti:
"olet-varsinainen-iljetys"
Enkämitäätorpannu.
Minäkin aina.
Niinku iljetys.
H.Toi koulukiusaaja ei ole koskaan sinusta lähtenyt pois. Sulle pitäis tuoda joku taitava pappi joka ajaisi sen pirun sinusta ulos.
https://www.youtube.com/watch?v=9GkdV5GJqSMOikeesti mun piti kirjoittaa tupakanpoltosta.
Okay, ihan hieno asia jos tupakka kiellettäisiin kokonaan tai siis sen myynti. Varmasti alentasi terveydenhoitokuluja ja parantaisi ihmisten työkykyä ja ympäristöäkin (vaikka uskon että ympäristön kannalta sillä on tosi vähän merkitystä) mutta koko maapalloa ajatellen....Aasiassa missä väkiluku vieläkin lisääntyy räjähdysmäisesti poltetaan yhä enemmän ja enemmän. Jos jossain jäämeren perukoilla 5 miljoonaa suomalaista lopettaa tupruttelun niin se on kuin hyttysen pieraisu saharassa jos ajattelee ympäristön kannnalta ja globaalisesti. Valitettavasti ja kuten olemme saaneet nyt lähiaikoina karvaasti todeta, Suomi on osa maailmaa.Paloma.se.co kirjoitti:
Toi koulukiusaaja ei ole koskaan sinusta lähtenyt pois. Sulle pitäis tuoda joku taitava pappi joka ajaisi sen pirun sinusta ulos.
https://www.youtube.com/watch?v=9GkdV5GJqSM"Paloma.se.co"
"Sanonta kuuluu: Ei Korppi Korpin nokkaa noki, pusii toki" tms. :)
Kyllä minusta oikealta polulta horjahtajaa saa tönäistä.
Hänhän vaan yltyy siitä enemmän horjumaan ja paljastamaan todellisia
karvojaan.
Ja minähän olen aina valmis ottamaan kanaloon lohduttaen:
No niin, olehan siinä hetken aikaa ja rauhoitu.
Kyllä minä kohta taas.
luv
H.olet-varsinainen-iljetys kirjoitti:
Surkein kirjoittelu on sinulta, kun kirjoitat 1eeron "lieroksi"? Miksi?"siilin piikkejä jokaiselle, niin...paitsi 1eerolle!"
No koitappa tajuta että niin metsä vastaa kuin sinne huudat.
Hunksihan mollaa kaikkia vuorollaan, jopa niitäkin joita "ystävikseen" tituleeraa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4653998Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181692- 1161516
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891464Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991408Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n601375- 521306
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi981229- 441079
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331067