Onko kellään antaa faktaa tietoa paljonko kuluttaa sähköä auton lämmitystolpan ajastin?
Meidän taloyhtiössä laittavat kiinni ajastimia, jos auto ei ole piuhassa. Ajastetaan sitten joka helv... päivä uudelleen.
Paljonko vie sähköä.
4
4420
Vastaukset
- Kustannuslaskija
Ajastin kuluttaa 1/100 osan 100W hehkulampun kuluttamasta sähköstä. Miksi sitä pitäisi joka päivä säätää uudelleen?
Stand-by consumption ~0,9 W
http://www.theben.de/en/Products/Time-and-light-control/Analogue-time-switches/Plug-in/Daily-program/theben-timer-26 - Laskettuna
Eli yksi kello nielee euroja vuodessa:
0,9Wx24hx365d=7,88kWh/y
7,88kWh/y x 0,12€/kWh= ~1€/y
Eli yksi kello maksaa euron vuodessa jos raksuttaa läpi vuoden.
Luultavasti taloyhtiön maksama sähkö on kilpailutettu tms ja on hieman halvempaa, kuin keskiarvoilla laskettu 0,12€/kWh (siirtoineen)...- 10_prossaa_pois
On se auto siina narussa kiinni muutaman tunnin / talvi vrk, joten voit laskea 10% tuosta pois, koska silloin sen ajastimen pitää olla käytössä. Kesäksi vois olla ihan järkevää katkaista.
- tuskinpa.vaan
Kuka sitä laittaa "kiinni" ja mistä ja miten? Kiertääkö siellä siis joku pitkin päivää päivystämässä, missä tolpissa ei ole autoa kiinni milloinkin ja kytkee tolpista sulakkeet pois päältä ja takaisin kun huomaa, että tolppaan on taas kytketty auto? Vai miten se homma niin kuin siellä toimii?
Vai onko asiassa sittenkin kenties jotain, mitä kysyjä ei ole oikein ymmärtänyt, kuten esimerkiksi tolpan kellon käyttöohjetta, tai sitä, että kello voi olla myös rikki?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89934- 95932
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25887Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat293770- 95748
- 109656
- 34648
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet134579