Bipon elämä kärsimystä

taistelija406

Maniaa/hypomaniaa ei ole ollut enää aikoihin, silloin kun oli niin se oli elämän parasta aikaa! Oma biponi näyttää masennusvoittoiselta. Tunnistan nyt (heh, sopivasti syksyn pimeydessä kohti armotonta talvea) alkavan masennusjakson, sitä ei voi tietää kauanko se kestää, pari viikkoa vai pari kuukautta. Aamuherätys ei onnistu ollenkaan, tajuton väsymys päällä. Eristäydyn ja synkistelen. Onko täällä bipoja, jotka on kokonaan toiselta planeetalta? Et siis sovi tähän yhteiskuntaan/et ole löytänyt vieläkään paikkaasi elämässä? Olet kuin muukalainen kaikkialla? Itse en osaa olla oma itseni kenenkään seurassa, jokaista läheistä varten on tietty rooli jota esitän, ellei voimat lopu kesken. Yksin on parasta olla, silloin ei aiheuta ihmissuhteille hankaluuksia. Silloin kun oon sosiaalinen, ei kukaan ymmärrä mua ihmisenä tai ei edes halua ymmärtää mua kaverina. Kaikki katsoo pahalla silmällä ja pitää vinksahtaneena. Sitten kun yrittää olla järkevä oman tilanteensa/sairautensa puolesta eikä juo alkoholia, se on valtava kauhistus kaveripiirissä. (suomalainen huono itsetunto=paha ryyppäyskulttuuri)

Kukaan ei siis tajua kuka todellisuudessa oon, kukaan ei tunne mua kunnolla (ei ystävä eikä oma äiti, sisaruksista tai isovanhemmista puhumattakaan) Suhteissakin haetaan seksiä, ei nykyään haluta tuntea toista perinpohjin ja rakastaa. Se, joka ei kaksisuuntaista sairasta, ei yksinkertaisesti voi ymmärtää tätä pään sisältöö. Silloin kun teeskentelen arjessa normaalia niin kaverit ei oo samalla aaltopituudella kanssani. Kauanko tällaista jaksaa katsella, kun yrittää pysyä mukana arjessa mutta mikään ei riitä koska olen vääränlainen annettuun ihmiskäsitykseen nähden? Onko täällä muita samassa tilanteessa olevia väärinymmärrettyjä? Eksyksissä olevia, jotka tietävät oman upean ihmisarvonsa mutta elämä on paskaa, kun muut on niin pinnallisia kusipäitä?

6

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taistelija406

      Pointtini on se, että onko täällä muita "toiselta planeetalta", jatkuva fiilis sellainen?

    • siipipieru

      On, mutta toisinaan sitä on itsekin pinnallinen. Ihmisille kannattaa olla armollinen ja itselleen. T. ikuisuus jo yksin ja sillai kai ;) :D

    • hypomania68

      Hei taistelija406 , tunnistin itseni kirjoituksessasi .Minulla on samanlaisia tuntemuksia,ajatuksia ...en tiedä kauan tälläistä jaksaa minulla on todettu Bibo 2 ,6vuotta sitten jolloin alkoi lääkitys olen tämän koko ajan ollut enemmän masentunut aloitekyvytön ,väsynyt , mikään ei oikein huvita ei edes elämä välillä jolloin yritinkin lääkkeillä päästä täältä pois siinä onnistumatta sitten kuitenkaan.Lopetin itse lääkityksen noin 9kk olin ilman, minusta tuntui että ELÄN mutta se taisikin olla sitä vaihetta mikä tähän sairauteen kuuluu en tiedä ..nyt uuden lääkkeen aloitus seroquel prolong en tiedä mitään kyseisestä lääkkeestä ..väsyttää ihan kauheesti haluisi olla vaan peiton alla illalla viideltä herää huomaa että päivä on mennyt nukkuessa ei tämä tunnu oikealta näinkään ...mietin mikä olisi oikea ratkaisu ..olen todella yksinäinen elämäni kanssa .

    • Kiertokulkua_N86

      On hetkiä kun olen väsynyt enkä tunne kuuluvani minnekään muualle kuin vain peiton alle pakoon kaikkea, ihmisiä ja maailmaa. En tunne että minulla olisi mitään vaikutusta mihinkään, tai jos on niin se on vain negatiivistä. Maailma musertaa minut kaikella pahallaan, olen paha, arvoton enkä ansaitse elää. Ne ihmiset jotka ovat kanssani tekemisissä tekevät sen vain itsekkäistä syistä ja haluavat minulta jotain.

      Sitten on taas niitä hetkiä jolloin koen hyvin suurta kuuluvuuden tunnetta niin kaveripiiriini, työyhteisööni kuin universumiinkin. Olen osa kaikkea ja minulla on suuri merkitys kaikkeen. Ystäviä riittää, kaikki on hyvää ja ihanaa. Menen minne vain ja teen mitä vain niin se on aina uutta ja ihanaa ja tuo minut lähemmäksi universumia. Olen onnellinen, mutta sitten hiljalleen voimat alkavat loppua ja väsymys saapuu...

    • Vtunväsynyt

      Vei että oikein elämän parasta aikaa. Kysypä läheisiltäsi, ovatko sinun hyposi olleet heille elämän parasta aikaa? Vakavasti puheenollen, olet pelkästään itsekäs ja narsistinen luonne. Itse olen samalla tavalla ajattelevan äidin jo aikuinen tytär ja oma elämäni on mennyt täysin ohitse lapsuudestani alkaen bipoäitini toilailuiden vuoksi. Hän oli myös sitä mieltä, että maaniset jaksot olivat mukavaa aikaa ja ihmiset ympärillä vain täysiä persläpiä, kun eivät ymmärtäneen niin fiksun ja filmaattisen äitini hienoa persoonaa! Tuolla toisaalla jo kerroin, miten olen nyt jo ties monennenko kerran saanut lopulta toimitettua äitini hoitoon hänen lopetettuaan lääkityksen omin päin ja kustua paitsi omansa, myös meidän, eli hänen lastensa asiat. Tämä kerta oli viimeinen. Minun puolesta äitini eläkööt ihanissa manioissaan vaikka hevon vtuun asti, aivan sama, vaikka kuolisi. Tiedän jometukäteen, että tämän osastojakson jälkeen mennään normaalimoodissa ehkä pari kuukautta, jonka jälkeen äiti tulee taas siihen tulokseen, että lääkitys on turha ja taas mennään. Toivottavasti hänen loppunsa on nopea ja kivuton.

    • pitkäntienrääkki

      Onhan se väsyttävää tää bibous. Ei tätä ole kukaan diagnosoinut. Suurin osa vanhoista biboista elää ilman diagnoosia.
      Kun joutuu tekemään raskasta, henkisesti ja fyysisesti raskasta työtä, romahduksia sattuu monta samalla viikolle.
      Tällä viikolla jo kolmas, eli joka toinen päivä tää ukko romahtaa. Viinaryyppy hetkeksi auttoi, tänään mutta pian se vaatii uutta hörppyä.

      En suostu menemään tästä lääkäriin. Alkaisi se lääkekokeiluhelvetti. Vihaan lääkekemiallista mieltä.
      Uskon että bibous on kohtalo. Ei sitä saa yrittää lääkkeillä lievittää. Kun raataa itsensä puolikuoliaaksi, on ansainnut edes muutaman tunnin pienempää kärsimystä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5208
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3387
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1522
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1373
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      749
    Aihe