Painokysymys

Oon 14v poika. Pituutta 178cm, painoa 54kg, enkä oo mitenkää harteikas. En oletettavasti oo ylipainone? Vai oonko? Mikä on raja ylipainolle? En oikee ymmärrä aiheesta mitään nii tulin tänne kyselemään.

13

195

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terveysontärkeä

Kuulostaa reilusti alipainoisen mitoilta, ei ainakaan ylipainoa missään nimessä. Kouluterveydenhoitaja osaa kertoa paremmin, suosittelen hänen kanssa juttelemista.

• kalle15

ite oon 15 vuotias poika ja pituus on 174cm ja paino 82.1kg (aamuisin) omasta mielestä mulla on vähä ylipainoo..

• lihaspainaenemänkuläski

Jos olet lihaksikas niin se kertoo paljon. Mutta uskon että ikäisesi käyvät jo innokkaasti punttisalilla ja lihakset kasvavat. Kasvat kyllä varmaan vielä pidemmäksi.

• Raitis-Jorsku

Voi vitun anorektikko

• 65ujn

haha

• PoekaJokaVetääLeukaa

Olen 14v poeka ja oon 183cm ja 70kg. Vuosi sitten olin vähän vajaa 180cm ja painoa 60kg ja olin kait alipainoinen tai jotain vastaavaa. Ainakin laiha. Sain leuanvetotangon ja sen jälkeen olen vetänyt leukaa kotona aika paljon. Nyt saan 20 leukaa ja painoakin tuli 10kg vuoden sisällä lisää, kun hartiat kasvoi.

• etoleläski

Jos miinustat Pituudestasi painosi niin jos kyseinen tulos menee alle 100 Olet todella lihaksikas tai hieman ylipainoinen. Jos tulos menee Yli 120 Olet alipainoinen.
      178-54=124 eli olet selkeästi alipainoinen et todellakaan lihava/pullea tai mitään

• Hyvä, kiitokset kaikille vastauksista. Täytyy varmaan alkaa kasvattaa lihaksia. Ei nimittäin oo alipaino ainakaa ruuanpuutteesta kiinni :D

• SyöEnemmä

...jos sä nyt alat kasvattaan lihaksia etkä syö enemmän, nii sähän kuihut olemattomiin :/

• SyöEnemmä kirjoitti:

...jos sä nyt alat kasvattaan lihaksia etkä syö enemmän, nii sähän kuihut olemattomiin :/

Juu... En kyl aio muuttaa mitää jos alan treenaamaa. Oon aina syöny nii paljo ku oon halunnu, enkä oo koskaa taistellu ruokahaluu vastaan. Ja eiköhä ruokahalu kasva tarpeen kasvaessa, jos nyt alan lihaksia kasvattamaan.

• SyöEnemmä
        Poika-01 kirjoitti:

Juu... En kyl aio muuttaa mitää jos alan treenaamaa. Oon aina syöny nii paljo ku oon halunnu, enkä oo koskaa taistellu ruokahaluu vastaan. Ja eiköhä ruokahalu kasva tarpeen kasvaessa, jos nyt alan lihaksia kasvattamaan.

Mut mistä se meinaat ne lihakset sitte repästä? Juttele vaikka terkalle tai jolleki miten sun kanttis syyä...

• SyöEnemmä kirjoitti:

Mut mistä se meinaat ne lihakset sitte repästä? Juttele vaikka terkalle tai jolleki miten sun kanttis syyä...

Ei ne sekunnissa kasva. Eiköhä ruokailutottumuksii ehdi muuttaa tarpeen mukaan. Ja mulla ne on aina muuttunu käytännös itsestää.

• Marttamummo

SYÖ!!
      Muuten sust tulee alipainonen sanoo Marttamummo ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      93
      2168
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      45
      2132
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1855
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1370
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      86
      1271
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1151
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1100
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      58
      1048
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      68
      969
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      285
      910
    Aihe