että hurrit ovat pilalle hemmoteltu vähemmistö, joka pitää kauhean älämölön jos joku kehtaa heitä kritisoida. Ovat heti verisesti loukkaantumassa, jos heidän etuoikeuksiin halutaan puuttua.
Miksi ulkomaillakin tiedetään
18
101
Vastaukset
- öökkkk
Minun ulkomaalaiset tuttuni eivät ole kuulleetkaan. Asia ei sitä paitsi ole niin merkittävä, että se jäisi mieeleenkään.
- Suomi-Hölmölä
Ainakin jos kertoo ulkomaalaiselle Suomen kielipolitiikasta, niin hän ei ole uskoa korviaan. Pitävät Suomea Hölmölänä. Minulla on kokemusta aiheesta.
- suomi88_
Vaikea kuvitella, että joku pitäisi hölmölänä maata, joka on menestynyt niin hyvin kuin Suomi. Taitavat olla nämä tuttavasi itse vähän hölmöjä (ja kenties kateellisia).
- Suomi-Hölmölä
suomi88_ kirjoitti:
Vaikea kuvitella, että joku pitäisi hölmölänä maata, joka on menestynyt niin hyvin kuin Suomi. Taitavat olla nämä tuttavasi itse vähän hölmöjä (ja kenties kateellisia).
Meneekö Suomella mielestäsi hyvin!? Verrattuna muihin Pohjoismaihin, joissa on järkevä kielipolitiikka?
Ulkomaalaiset usein ihailevat Suomea, MUTTA ihmettelevät järjetöntä kielipolitiikkaa. Siinä ei ole mitään ristiriitaa.
Suomella on aiemmin mennyt hyvin HUOLIMATTA kielipolitiikastamme, joka hyödyttää vain Ruotsia.
"Miksi ulkomaillakin tiedetään että hurrit ovat pilalle hemmoteltu vähemmistö?"
No ei tasan tiedetä! Tuo kommentti on erään yhdysvaltalaisen toimittajan matkakertomuskolumnissaan, kymmenen vuotta sitten kirjoittama väite.
Kyseiseen päätelmään kolumnin kirjoittanut toimittaja päätyi haastateltuaan....
ette ikinä arvaa ketä!!
Syltfabriken = Heikki Talaa!!
Eli ei ulkomailla edellenkään tiedetä että me surut olemme maailman hemmotelluin vähemmistö, ellei siis ole sattunut lukemaan Talan mielipiteitä New Your timesin jutusta kymmenen vuotta sitten.
Tala tyypilliseen tapaansa aina myös tarjoaa tuota juttua että NYT'kin on sitä mieltä että.. Ei ole! Tala on!
Joten se siitä!- p0p0p0p0
Ruotsissa monet svedut kyllä tiesivät hurreista ja Suomen oudosta kielipolitiikasta, silloin kun siellä vielä asuin ja näistä tuli juttua.
He pitivät pakkoruotsia järjettömänä asiana. - 57675767576
p0p0p0p0 kirjoitti:
Ruotsissa monet svedut kyllä tiesivät hurreista ja Suomen oudosta kielipolitiikasta, silloin kun siellä vielä asuin ja näistä tuli juttua.
He pitivät pakkoruotsia järjettömänä asiana.Hyvä hyvä!
p0p0p0p0 kirjoitti:
He pitivät pakkoruotsia järjettömänä asiana.Toivottavasti kerroit heille meistä suruista ja kuinka me olemme tasa-arvoisia suomalaisia kanssasi ja että Suomi on virallisesti kaksikielinen maa.
Monet riikinruotsalaiset nimittäin ovat täysin pihalla Suomen asioista, eikä vähiten kaksikielisyydestämme.
Kuvittelevat osaavansa suomea kuullessaan suomenruotsia.- tuttujaon
Asia on hyvin yksinkertainen, Suomen kansalaisten on syytä osata Suomenkieli, oli kyse sitten minkämaalaisesta tahansa alunperin.
Sama sääntö on tietääkseni Ruotsissa, Ruotsin kansalaiset osaa Ruotsia,, nekin jotka on Suomesta ja muualta muuttaneet. - ei.eroa
Ankdam kirjoitti:
Toivottavasti kerroit heille meistä suruista ja kuinka me olemme tasa-arvoisia suomalaisia kanssasi ja että Suomi on virallisesti kaksikielinen maa.
Monet riikinruotsalaiset nimittäin ovat täysin pihalla Suomen asioista, eikä vähiten kaksikielisyydestämme.
Kuvittelevat osaavansa suomea kuullessaan suomenruotsia.Te olette vaan finnejä heille.
- savulihat
Kaikista hauskinta oli miten te paskat ehdotitte Kosovoon Ahvenanmasn-mallia, mutta sellainenhan siellä jo on serbiääliöiden takia. Kosovossa sentään on nikkeliä, ahneidenmaa pn pelkkä pahansuopa punkki.
ei.eroa kirjoitti:
Te olette vaan finnejä heille.
Vai niin, no mitäs te sit olette?
Kaikkee sinäkin viitsit pohtia. Minulle aivan sama, tärkeintä on että itse tiedän kuka olen. En minä peilaa itseäni muiden mielipiteisiin.
Hyvin olen ainakin tähän mennessä pärjännyt Ruotsissa, ei kukaan ole tullut nenän eteen vähättelemään tai nimittelemään.- iiiiikkkkkkk
Ankdam kirjoitti:
Vai niin, no mitäs te sit olette?
Kaikkee sinäkin viitsit pohtia. Minulle aivan sama, tärkeintä on että itse tiedän kuka olen. En minä peilaa itseäni muiden mielipiteisiin.
Hyvin olen ainakin tähän mennessä pärjännyt Ruotsissa, ei kukaan ole tullut nenän eteen vähättelemään tai nimittelemään.Voi vielä tulla kun puhut muumiruotsia.
iiiiikkkkkkk kirjoitti:
Voi vielä tulla kun puhut muumiruotsia.
Itse asiassa moni riikinruotsalainen tykkää muumiruotsista!! Sitä kuulee yllättävän usein riikin suusta että "Jag älskar finlandssvenskan!" Itsekin hämmästyksekseni törmännyt kommenttiin monta kertaa.
Ikinä kuullut kenenkään riikin pilkkaavan tai edes arvostelevan suomenruotsia, päin vastoin!- karmeaa
ei.eroa kirjoitti:
Te olette vaan finnejä heille.
Karmeaa...........
- käytöstavat_unohtui
Nettifennolla on hyvin aggressiivinen suhtautuminen ruotsin kieleen ja suomenruotsalaisiin, katsokaa nyt tätäkin ketjua! Opetetaanko teille kotona, että ihmisiä, joilla on eri äidinkieli, pitää mollata? Eikö teille ole opetettu käytöstapoja ollenkaan?
- yyyyööökkkkk
Teille hurreille ei tosiaan ole opetettu käytöstapoja lainkaan, sen huomasi mm. siitä minkälaista kieltä käytitte Talasta täällä. Se oli todella törkeää ja loukkaavaa, Tala olisi helposti voinut tehdä ilmoituksen poliisille. Mutta vähemmän herkkähipiäisenä ei viitsinyt, hurri olisi tehnyt.
Ni finnar är roliga med eran okunskap och avundsjuka, läs en historiebok! :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733684Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k92011Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261333- 1351226
- 1071108
- 1091075
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701020Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6975- 60974
- 35886