Kitulias pioni

Parannusta

Tuli joskus laitettua pionin juurakoita maahan raparperipuskien jatkeeksi. Maa on melkos savista. Ei ole pionit pahemmin rehoittaneet. Hyvin pientä, harvaa ja matalaa on lehdetkin. Yleensä pioni on tehnyt vain yhden kukan kesässä, mutta on ollut sellaisiakin kesiä, että nuppu on kuivahtanut, ennen aukeamistaan. Joka vuosi siinä nupussa kulkee pieniä mustia sokerimuurahaisia, joita joskus puhaltelen ja ravistelen alas.
Tämä vuosi olikin yltäkylläisyyden aikaa, johtuen varmaan runsaista sateista siinä parhaaseen aikaan. Ja nyt, todellakin, pionimme jaksoi kasvattaa ja avata peräti kaksi kukkaa. :-D Olen tästä kyllä ollut niin iloinen.
Olisiko mitään vinkkiä, millä saisi kolmannenkin kukan tulemaan? Ei meillä mitään lannokkeita ole, mutta jos joku menetelmä olisi? Miten on tuhkan laita?

2

1121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sarah.B

Taitaa vika olla siinä savisessa maassa. Kannattaisiko etsiä toinen paikka pionille? Tai sitten muokata muhevampaa multaa alustaksi.
      Muurahaiset nousevat pioniin, koska sen nuput ovat makeita, ei muurahaisista ole haittaa. Ainahan kasveissa ötököitä liikkuu.

• Anonyymi

Kiitos vastauksesta. Onhan tässä mennyt jo tovi, mutta vastailen silti.
        Olet varmaan oikeassa siitä savisesesta maasta, eihän se kyllä mikään ideaali kasvualusta ole.
        Mutta olen siihen päälle hieman laitellut uutta puutarhamultaa ja se, sekä varmaan niiden parhaiden puutarhan ystävien, eli onkimatojen työskentely, on parantanut maaperää niin, että tänä kesänä pioni rehotti jo aika mukavasti. Teki nyt ensimmäistä kertaa peräti kolme iiisoa kauniin punaista kukkaa 😁
        Varmaan aikakin on auttanut, koska tuossa keskusteluissa kerrotaan, että pioni vaatii aikansa siirron jälkeen, että sopeutuu. Ja saihan pioni tänä kesänä vettäkin aivan kiitettävästi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      28
      2668
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      503
      1774
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      16
      1764
    4. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      17
      1384
    5. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      68
      1199
    6. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      23
      1198
    7. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1088
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      75
      1075
    9. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      988
    10. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      90
      952
    Aihe