Lattioiden tasoero oviaukossa / jalkalista

Kompastelija

Lattiamateriaali vaihtuu isossa oviaukossa, jossa ei ole ovea. Kynnyksenä pieni eritasolista. Aukon reunoihin ei tule kuin seinän paksuiset (~20 cm) lattialistan pätkät, mutta olisiko jollain hyvää ideaa miten ne saisi järkevästi istumaan edeltäviin listankappaleisiin?

Jos vetää ylemmän mukaan niin alemman puolella osuu seuraavaan listanpätkään 4 mm liian ylhäällä, ja jos hioo pohjasta poies tasoeron verran korkeamman puolelta niin jää siltä puolelta yläreunastaan 4 mm vajaaksi.. Vinoon taas on aika turha yrittää hioa, sillä kyseessä on alaspäin levenevä lista, ja jiirit on muutenkin ihan **lvetin vaikea saada osumaan edes sinnepäin kohdalleen. Valkoista listaa vielä niin kaikki raot näkyvät komeasti.

5

3186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • listoitustalistoitusta

Jiiraat niin että lista kääntyy korkeammalta tasolta kohti lattiaa ja siitä alemmasta pinnasta taas jiiri niin että kääntyy normaaliin suuntaan.

Eli noin voi tehdä tai sitten alempaan tasoon listan alle sopiva soiro, että lista nousee samaan tasoon kuin se korkeampi taso.

Pitäis nähdä tuo niin osais kertoo kunnolla.

• aukonteko

Kierrä aukko jollain niin että materiaali menee lattia materiaalin päällä. Sitten lista vaan normisti aukon ympärille ja jalkalista pökkää siihen pystylistaan. Itse kiersin aukot petsatulla höylälaudalla.. mutta löytyykö noin leveää. No 200mm ainakin löytyy.

http://www.lauta.fi/tuotteet.html?id=82/219

• aukonteko

Ohos.. tais olla "karvalautaa" :D no 145mm löytyy tai sitten melamiinia sahattuna ja nauhoitettuna saa omilla mitoilla.. Tietysti voi tehdä panelistakin jos kärsii sen pontin olla siinä keskellä..

• askarteluhommia

Jospa piirrät sabluunan tarvittavasta kappaleesta ja muokkaat leveemmästä listasta? Jäykästä muovikalvosta on helppo tehä ja mitat pysyy tarkkana. Jiirit voi piirtää kappaleeseen sovittamalla. Jos ei tuu ihan tarkka, niin pikkusen akryylimassaa ja tarvittaessa tippa maalia, yleensä ei tarvi sitäkään, jos listat tehdasvalkosia.

• ettänäinon

Turhaa sitä o jalkalistaa viedä huoneesta toiseen, saa tuon siistiksi muutenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1710
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1350
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      76
      1298
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      850
    10. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      72