Nainen lähdössä yksin Dubaihin Joulu-reissulle

Nainen_lomantarpeessa

Takana paskamainen vuosi avioeroineen ja nyt lapset Jouluviikon isällään niin ajattelin lähteä "huilaamaan" ja nauttimaan auringosta jonnekin ettei tarvitse Joulunpyhiä itkestellä ikävää lapsiin yksin kotona...

Thaimaassa olen käynyt monta kertaa ja tiedän että säät siellä paremmat Jouluna mutta vain viikon lomaan on nyt mahdollisuus joten se vähän kaukana. Arabiemiraateissa en ole koskaan käynyt mutta onko siellä nyt sitten kuitenkaan tarpeeksi lämmin auringon ja lämpimän ystävälle Jouluna?

Ja hotellisuosituksia, meinaan varata lennot erikseen ja hotellin erikseen? Uima-allas ja kuntosali olis hyvä löytyä, mikään järkky bilemekka ei tarvitse 35v:lle olla eikä nyt ihan se halvin ja yksikertaisin perushotellikaan, sellaisiin pääsemme sitten lasten kanssa joskus myöhemmin.

Epämukavuusalueelle menemistähän tämä yksin lähtö olisi, koska en edes leffassa ole koskaan vielä yksin käynyt, mutta kaverit viettää Joulua perheidensä kanssa ja omat vanhemmat on myös reissussa joten vaihtoehdot vähän vähissä. Toivottavasti kukaan ei tuolla katsele säälien yksin matkustelevaa ja illallista syövää naista...

5

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dubaissayksin

      Dubai on ihan loistava paikka sinulle! Ei muuta kuin matkaa varaamaan! Ollaan oltu monena eri kuukautena ja sää vaihtelee ihan vuosittain.. Ollaan myös pari joulua vietetty siellä ja säät oli meille suomalaisille ok. Rannalla oltiin molemmilla kerroilla aattona ja lämmintä oli noin 25 molemmilla kerroilla. Illat alkaa tuolloin olemaan jo viileitä, joten ota pitkää vaatetta myös mukaan (tai osta sieltä:)) Ilmasto on erilainen kuin esim. Thaimaassa; ilma Dubaissa on "kuivaa" ei sellaista kosteaa kuin Thaimaassa.

      Dubai on ainakin omasta mielestä tosi turvallinen kohde, joten yksin matkustavana naisena ei ainakaan omasta näkökulmasta ole ongelmaa, kunhan muistat maata kunnioittavan pukeutumisen (olen myös kerran yhden reissun sinne yksin ennen omia lapsia tehnyt eikä ollut mitään ongelmia, tosin yöelämässä en silloin liikkunut..)

      Itse tykästyttiin kovasti sellaiseen kuin JA Ocean View hotelliin (saa myös pakettimatkana) tai edullisemmasta vaihtoehdosta esim. Savoy Suites Bur Dubaissa on ihan hyväksi havaittu. Kannattaa toki alkaa varailemaan matkaa pikaisesti, sillä joulun aikaan hotellit on siellä aika buukattuja ja hintavia, voi olla että saat jopa pakettimatkan edullisemmin!

      Ei muuta kuin sinne shoppailuterapiaa harrastamaan ja nauttimaan elämästä!

    • dd----

      Dubai, monipuolinen paikka... Hotelli paikkoja; Burj Dubai, Marina ehkä parhaimmat jos hakee elämääkin. lämpötila 20-30 joulun aikaan... Tutustuminen kaupunkiiin mm. hop on hop of bussilla... noilla tiedoilla mitä kerroit, suositukseni hotelli Four Points by Sheraton Bur Dubai, lähellä Burjumanin ostaria, ja metroasemaa (ho-ho bussi menee vierestä). Have to visit; Dubai Marina, Burj Khalifa ja Dubai Mall... jne... Dubai turvallinen paikka, muslimit eivät käy kimppuun... Toki takseissa on jo huijareita liikkeellä, mutta ilmeisesti vielä kuitenkin vähäsen... metrolla pääsee joka paikkaan ja on halpa siisti. ladattava kortti kannattaa ostaa... toki taksit ovat halpoja...
      Olemme olleet monta kertaa tuossa hotellissa, ihan jees ja siisti , melkein 4*, ainakin meille riittänyt. Meillä ei kuitenkaan biletysmatkoja, joten niistä en tiedä mitään.

    • sininenenkel

      Olen ollut Dubaissa kerran yksin 1998 ja kaverin kans 1999....yksin liikkuessa ei ollut mitään ongelmia,kukaan ei häirinnyt ym.Menin iltaisin yksin kauppakeskuksiin n 2.5 km kävellen yhteen suuntaan.Kävin retkillä Abu Dabissa ym. retkillä.kerran eksyin ja rahat tuhlattu shoppailuun....paikallinen mies otti kyytiin ja vei kiltisti hotellille,ei yrittänyt mitään...puhuttiin formuloista ja nokiasta...tiesi paljon suomesta,kiitin kyydistä ja menin hotellille.No kaupunkihan on paljon muuttunut,kun minä siellä olin.Minun mielestä ruoka oli maailman parasta...lämmintä oli marraskuun ja joulukuun alussa.

    • mirkku10

      olen käynyt dubaissa kahdeksan kertaa ja paikka on hieno,mutta ilman miestä naisen arvo putoaa jonkun verran,itse kävin esim yksin joskus syömässä ja ravintolanpitäjä kysyi missä mieheni on.Osassa paikoista on kyltti pöydällä johon ei saa mennä nainen yksin syömään.Mutta tämäkään ongelma ei ole ylitsepääsemätön,sinne vaan :)

    • IirisKuhmosta

      Itse olen yksin matkustaessa huomannut, että meisseliseuraa saa parhaiten Gambiasta tai Turkista

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      248
      2188
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      82
      1856
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      75
      1545
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      110
      1270
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1160
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1125
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1054
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      980
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      891
    Aihe