Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Käheä ääni

äänetön

Ääneni on ollut käheä muutaman päivän, välillä ääntä ei lähde ollenkaan. Häiritsee todella paljon,kun en voi puhua normaalilla äänelläni,vaan pitää puhua tosi matalalta ja aika kovaa, että jotain ääntä lähtisi! Minulla ei ole ikinä ennen lähtenyt ääni tällätavalla... olen ehkä saattanut vilustua, vähän välillä yskittää,mutta muuten on ihan normaali olo. Mutta mikä auttaa saamaan äänen takaisin? Paraneeko se vain itsestään ja kuinka äkkiä? Vai pitääkö minun olla puhumatta? Voiko käydä niin että ääni ei tulekkaan enää takaisin?

3

2181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saman kokenut

      Mulla alkoi pitkä flunssakausi juuri sillä tavalla, että ensin tuli pientä kurkkukipua ja lähes samantien meni ääni aivan käheäksi ja yskitti vähän väliä. Nyt olen ollut tässä taudissa lähes kaksi kuukautta ja toinen lääkekuuri on menossa, eikä tunnu vieläkään auttavan. Ääni oli käheänä noin viikon verran ja senkin jälkeen yskänpuuskien jälkeen se käheytyi hetkellisesti uudelleen. Nuha tuli vasta myöhemmin ja nyt onkin poskiontelotulehdus, ensimmäinen. Todennäköisesti sulla on alkava flunssa, mutta kannattaa käydä näyttäytymässä lääkärille joulunpyhien jälkeen, jos vointi pahenee tai tulee kuumetta, joka kestää kauemmin kuin kolme päivää. Lämmin mustaviinimarjamehu helpotti kurkkua, mutta ihan vesikin käy. Pääasia on, että juot paljon. Kokeile C-vitamiinia ja Echinaforcea ja Vickiä voit sivellä rintaan ja kaulan alueelle ja mieluimmin villainen kaulaliina kaulaan ja pidä itsesi lämpimänä, ehkei saat flunssan tokenemaan tuohon pisteeseen. Hyvää joulua ja pikaista paranemista!

    • äänetön

      sama juttu ollut jo 3 päivää, joulu mennyt siis hiljaisesti. taitaa olla liikkeellä tätä tälläistä. kova ärsyttävä yskä ja ääni pois.

    • jeeksldks

      Tiedän että tämä on vanha teksti, mutta jos joku etsii vastausta kyseisiin oireisiin, niin tuo on melko varmasti kurkunpään tulehdus, joten lääkäriin mars!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      92
      2421
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2133
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1780
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1575
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1505
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1468
    8. 54
      1340
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe