ave 2.4 kulutus

löpö

eihän se litra sinne tai tänne mutta kiinnostaisi tietää paljon noin yleensä olette saaneet bensaa menemään em. ajopelillä? nykyinen vanhan kopan 2litranen farkku on vienyt 8,5l/100km. automaatti olisi nyt alle saatava!

15

9794

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2.4 STW

      Aiemmat Tojoni ovat vieneet selkeästi vähemmän kuin ilmoitetut normikulutukset. Esmes 1.8A (laihaseos) luvattiin 8.6 ja meni 7.5 kesät talvet.

      Vastaavassa ajossa tämä 2.4 STW vie sen mitä ilmoitetaan joten kulutus on aikas kova. Kesärenkailla maantieajon ilmoitettu kulutus on myös täysin utopiaa. Pienimmillään phistelemällä 80-90 nopeudella ilma mitään ohituksia tms. hyvä kun pääsi alle 8.4 vaikka luvattiin 7.4.
      Talvirenkailla sama menee helposti ilmoitettuun.
      Kaupungissa palaa sitten kaikki minkä antaa.

      Kulutus on tehoon ja teknologiaan nähden yläkantissa. vrt vaikkapa SonataA tai Maxima V6A.
      Liikkeessä vain levittelevät käsiään kun kulutus keskimäärin kuitenkin on oikeassa haarukassa.
      --------------
      Toyotan huolto tai oikeammin korjauspuoli (takuu) on myös alkanut närästää. Edes nitinöitä ja natinoita joita uudessa AVensiksessa riittää ei saada kuriin. Aina sama virsi "ei me mitään havaittu".
      Olin kerran huoltoneuvojan kanssa natina koeajolla ja hänen mielestään auto ei natissut vaikka itse kuulin jokaisessa töyssyssä nrahduksen kojelaudasta tai keskikonsolista, ovien tiivesteistä puhumattakaan.
      Myöskään sisältä märkiä umpioita ei vaihdeta koska maahantuoja on niin päättänyt. Pitäsiköhän käydä katasastuskonttorilla hakemassa lausunto 8kk ikäiseen autoon...

      Hyvä auto mutta surkea yksilö. Tyokaverin samanlainen yksilö on nimittäin täysin vailla ongelmia mitä omassa on.

      • löpö

        juu, niin olen kuullut että vie vähän enemmän kuin vähäsen... mutta toisaalta kun vertaa accord/V70/mondeo samoilla tehoilla ja automaatilla, niin aika reilassa on kulutus noitten kanssa. kun jaksais odottaa diesel automaattia...taloudelliset seikat kun pakottaa pysymään tojossa.


      • Taavi
        löpö kirjoitti:

        juu, niin olen kuullut että vie vähän enemmän kuin vähäsen... mutta toisaalta kun vertaa accord/V70/mondeo samoilla tehoilla ja automaatilla, niin aika reilassa on kulutus noitten kanssa. kun jaksais odottaa diesel automaattia...taloudelliset seikat kun pakottaa pysymään tojossa.

        Vaan Toyotan 2.4 on teknisesti vuosia edellä noita muita, onhan siinä suorsuihkutus.
        Toyotan kulutus olisi selkeästi pienempi jos koneen alakierrosvääntö olisi parempi. Nyt se on samalla tasolla kuin PSA 2.0 koneessa. Laatikko on viritetty vaihtamaan heikon ala väännön vuoksi helposti pienemmälle joten soppa maistuu kun kierrokset muun liikenteen mukana ajattaessa pyörii 3k kieppeillä. Laatikko ei myöskään tajua, ettei koneessa ole ruutia 5k ylä puolella ja niinpä see antaa kovassa kiihdytyksessä koneen huutaa samoilla kierroksilla (6-6.5k) eikä vaihda kuin vasta piiitkän ajan päästä jolloin meno taas maistuu.

        Toinen ongelma liittyy luistonestoon. Jos painaa kaasua reilusti ja luistonesto tulee mukaan, laatikko ei vaihda vaan kuvittelee, että kuormaa on kovasti kun kerran kaasua on painettuna reilusti (jopa pohjassa) ja kun auto ei silti kiihdy joka tietysti johtuu siitä, että luiston esto himmaa kaasuläppää(ns. sähköinen kaasupoljin).
        Menon saa palautumaan hölläämällä kaasusta ja painamalla hitaasti lisää. Luistonesto on hyvä vain alle 30 vauhdissa jolloin sähköinen vetovoiman tasotus( jarruilla tehty tasauspyörästön lukko) parantaa vetoa.

        Kaiken kaikkiaan Toyotan luistonesto ja ajonvakautus ynnä 2.4 moottori (heikkö alavääntö) on huonosti toteutettu jos yrittää edetä vähänkin _laiskan_ letkeää tyyliä ripeämmin. Ajonvakautuksen ainoa tommintamoodi on tappaa kaikki vauhti ja käytännössä pysäyttää auto. Se ei kuitenkaan osaa hoitaa aina edes takapäänluistoa vaan tulee mukaan vasta kun luistoa ei voi hillitä kuin vastaohjauksella. Jos ei olisi kokemusta ei-ESP Toyotista olisi tuolla ollut metsässä ja pitkällä vaikka oma ajotyyli on leppoisa ja polttoainetta säästävä (yleensä).

        kaikki tämä tietysti pätee muihinkin kuin 2.4 malliin.

        Jos se ei natisisi ja nitisisi joka puolelta kojelautaa (ja etuikkunoita, olisi se silti paras kompromissi.


      • aveman
        Taavi kirjoitti:

        Vaan Toyotan 2.4 on teknisesti vuosia edellä noita muita, onhan siinä suorsuihkutus.
        Toyotan kulutus olisi selkeästi pienempi jos koneen alakierrosvääntö olisi parempi. Nyt se on samalla tasolla kuin PSA 2.0 koneessa. Laatikko on viritetty vaihtamaan heikon ala väännön vuoksi helposti pienemmälle joten soppa maistuu kun kierrokset muun liikenteen mukana ajattaessa pyörii 3k kieppeillä. Laatikko ei myöskään tajua, ettei koneessa ole ruutia 5k ylä puolella ja niinpä see antaa kovassa kiihdytyksessä koneen huutaa samoilla kierroksilla (6-6.5k) eikä vaihda kuin vasta piiitkän ajan päästä jolloin meno taas maistuu.

        Toinen ongelma liittyy luistonestoon. Jos painaa kaasua reilusti ja luistonesto tulee mukaan, laatikko ei vaihda vaan kuvittelee, että kuormaa on kovasti kun kerran kaasua on painettuna reilusti (jopa pohjassa) ja kun auto ei silti kiihdy joka tietysti johtuu siitä, että luiston esto himmaa kaasuläppää(ns. sähköinen kaasupoljin).
        Menon saa palautumaan hölläämällä kaasusta ja painamalla hitaasti lisää. Luistonesto on hyvä vain alle 30 vauhdissa jolloin sähköinen vetovoiman tasotus( jarruilla tehty tasauspyörästön lukko) parantaa vetoa.

        Kaiken kaikkiaan Toyotan luistonesto ja ajonvakautus ynnä 2.4 moottori (heikkö alavääntö) on huonosti toteutettu jos yrittää edetä vähänkin _laiskan_ letkeää tyyliä ripeämmin. Ajonvakautuksen ainoa tommintamoodi on tappaa kaikki vauhti ja käytännössä pysäyttää auto. Se ei kuitenkaan osaa hoitaa aina edes takapäänluistoa vaan tulee mukaan vasta kun luistoa ei voi hillitä kuin vastaohjauksella. Jos ei olisi kokemusta ei-ESP Toyotista olisi tuolla ollut metsässä ja pitkällä vaikka oma ajotyyli on leppoisa ja polttoainetta säästävä (yleensä).

        kaikki tämä tietysti pätee muihinkin kuin 2.4 malliin.

        Jos se ei natisisi ja nitisisi joka puolelta kojelautaa (ja etuikkunoita, olisi se silti paras kompromissi.

        Omituisia kokemuksia sinulla kuoma. Itelläni on 2007 ave 2.4 automaatti. En ole kyllä kuunani huomannut väännössä mitään puutetta. Eihän tuon juurikaan tarvi yli 3000 huutaa, ja ylensä mennään arjessä alle 2000r/min. Myös tuo ESP- juttu tuntuu vieraalta. Oma avensikseni tuntuu edelleen laadukkaalta verrattuna esim tuttujeni eurovehkeisiin (mese c-sarja, volvo v50, ym.). Eikä natinoita pahemmin kuulu. Tosin 2002 corolla(made in japan) Oli tässä suhteessa vieläkin parempi! Se eurooppalainen "laatu"...! Avensis vie omassa ajossani kuitenkin yli 11 litraa/100km.Mutta mitäs tuosta, kunhan kyyti on hyvää ja ilmasto lämpenee. Siinähän sitä lämmitysenergiaa sitten taas säästyy köyhille! T:rather dead,than diesel


      • 2.4 STW
        aveman kirjoitti:

        Omituisia kokemuksia sinulla kuoma. Itelläni on 2007 ave 2.4 automaatti. En ole kyllä kuunani huomannut väännössä mitään puutetta. Eihän tuon juurikaan tarvi yli 3000 huutaa, ja ylensä mennään arjessä alle 2000r/min. Myös tuo ESP- juttu tuntuu vieraalta. Oma avensikseni tuntuu edelleen laadukkaalta verrattuna esim tuttujeni eurovehkeisiin (mese c-sarja, volvo v50, ym.). Eikä natinoita pahemmin kuulu. Tosin 2002 corolla(made in japan) Oli tässä suhteessa vieläkin parempi! Se eurooppalainen "laatu"...! Avensis vie omassa ajossani kuitenkin yli 11 litraa/100km.Mutta mitäs tuosta, kunhan kyyti on hyvää ja ilmasto lämpenee. Siinähän sitä lämmitysenergiaa sitten taas säästyy köyhille! T:rather dead,than diesel

        Vääntöä on mutta vasta jossain 2700rpm kohdalla. Sen alla vääntö on lähinnä nimellistä. Kulutus taas on iso koska turbiini ottaa kiinni vasta tuon 2700rpm tuntumassa.

        Itellä nykyään 20hp tehokkaampi auto joka painaa enemmän mutta kiihtyy pari sekuntia nopeammin ja kuluttaa samassa sekalaisessa ajossa alle 5L/100kkm kuin tuolloin aiemmin, eli elisen litraa vähemmän. Tässä uudessakin on mehumaija-automaatt eikä ole väännöstä pulaa. Niin se kehitys kehittyy.

        H-Camryn tekniikkalle olevaa Avea odotellessa.... :-)


      • veikko1954

        Aika useassa 2,4 on mennyt myös moottoreita rikki mitä pienimmissä koneissa ei ole,kulutus on kovaa samoin päästöt,takapää on autossa sellainen joka kannatta tarkistaa eli onko ruostesuojaust jätetty tekemättä,sähköt on avenciksessa hyvät!


    • aveman

      Esim ilta - sanomien jutussa tuolloin (2004) uudesta avensis 2.4 automaatista kehuttiin NIMENOMAAN hyvää vääntöä ja sen takia loistavasti toimivaa vaihteistoa. Meitä on moneen junaan. Itse olen tässä asiassa median kanssa samassa. Huollatan muuten toyotani AINA merkkihuollossa. Eihän se muuten pian toyota olisikaan. Sitä paitsi tämä käytäntö tulee halvemmaksikin, kun itse kaikki joutuu maksamaan. Laadulla on nimittäin tekijänsä, vielä ostonkin jälkeen...

      • HTGFN

        Itselläni on '06 2,4 farmari Ave. Kulutus on sekalaisessa ajossa ollut 11-12l/100km, mutta maantiellä n. 8,2l/100km talvella keskinopeuden ollessa 90km tienoilla. Kesänopeuksilla maantiellä n. 8,5-8,8l/100km. Olen kyllä päässyt kerran maantiellä 7,8l/100km, mut silloin tosiaan ajelin pintakaasulla(poikkeustapaus). Luvatut kulutukset ovat: kaupunki: 13.5 l/100km, maantie: 7.3 l/100km, yhdistetty: 9.6 l/100km.


      • järkee vai ei
        HTGFN kirjoitti:

        Itselläni on '06 2,4 farmari Ave. Kulutus on sekalaisessa ajossa ollut 11-12l/100km, mutta maantiellä n. 8,2l/100km talvella keskinopeuden ollessa 90km tienoilla. Kesänopeuksilla maantiellä n. 8,5-8,8l/100km. Olen kyllä päässyt kerran maantiellä 7,8l/100km, mut silloin tosiaan ajelin pintakaasulla(poikkeustapaus). Luvatut kulutukset ovat: kaupunki: 13.5 l/100km, maantie: 7.3 l/100km, yhdistetty: 9.6 l/100km.

        Ajaa vanhalla autolla, jolla menee 5000-6000 euroa vuodessa bensaan.


      • järkeähän on
        järkee vai ei kirjoitti:

        Ajaa vanhalla autolla, jolla menee 5000-6000 euroa vuodessa bensaan.

        3000 euroa ekstraa vuodessa on pieni juttu, kun saa ajaa luotettavalla ajokaistaskannerilla.


    • toyta1

      Nykyään tehdään tahallaan,autot huonoista osista varaosilla sitten tienataan,ennen ajoin cämryllä 400th ja osiin oisko mennyt 500euroa

      • luotan laatuun

        Silloin oli vielä niitä aitojapseja, joilla voi ajaa 500.000 km, mutta sitten eurooppalainen laadunvalvonta ja osien laatu on painanut tojon muiden euroopassa tehtyjen tasolle. Onneksi ei kuitenkaan siihen alennustilaan, missä volkkarin laatu nyt jo on.


    • Ucf20jate71akallaave

      05 ave ja sain just painettua kulutuksen 6.8n litraan satasella. Ei se kone sitä syö vaan se oikea jalka.

    • Ucf20jate71akallaave

      2.4 automaatti.

    • Xgjgfyj

      Niin se vain kehitys kehittyy. Itsellä IS 300h 223 hp. Sekalaisen ajon kulutus kesäisin 5,jotain ja talvisin 6,jotain. Tällä hetkellä mittari näyttää: After Reset 4,4 l/100km ja After Refuel 5,6 l/100km mikä tekee todellisuudessa 4,6 ja 5,8 l/100km. Eikä tule mitään Vebastolisiä tuohon päälle niin kuin dieselissäni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1831
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1358
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1164
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1115
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1012
    Aihe