ave 2.4 kulutus

löpö

eihän se litra sinne tai tänne mutta kiinnostaisi tietää paljon noin yleensä olette saaneet bensaa menemään em. ajopelillä? nykyinen vanhan kopan 2litranen farkku on vienyt 8,5l/100km. automaatti olisi nyt alle saatava!

15

10281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2.4 STW

      Aiemmat Tojoni ovat vieneet selkeästi vähemmän kuin ilmoitetut normikulutukset. Esmes 1.8A (laihaseos) luvattiin 8.6 ja meni 7.5 kesät talvet.

      Vastaavassa ajossa tämä 2.4 STW vie sen mitä ilmoitetaan joten kulutus on aikas kova. Kesärenkailla maantieajon ilmoitettu kulutus on myös täysin utopiaa. Pienimmillään phistelemällä 80-90 nopeudella ilma mitään ohituksia tms. hyvä kun pääsi alle 8.4 vaikka luvattiin 7.4.
      Talvirenkailla sama menee helposti ilmoitettuun.
      Kaupungissa palaa sitten kaikki minkä antaa.

      Kulutus on tehoon ja teknologiaan nähden yläkantissa. vrt vaikkapa SonataA tai Maxima V6A.
      Liikkeessä vain levittelevät käsiään kun kulutus keskimäärin kuitenkin on oikeassa haarukassa.
      --------------
      Toyotan huolto tai oikeammin korjauspuoli (takuu) on myös alkanut närästää. Edes nitinöitä ja natinoita joita uudessa AVensiksessa riittää ei saada kuriin. Aina sama virsi "ei me mitään havaittu".
      Olin kerran huoltoneuvojan kanssa natina koeajolla ja hänen mielestään auto ei natissut vaikka itse kuulin jokaisessa töyssyssä nrahduksen kojelaudasta tai keskikonsolista, ovien tiivesteistä puhumattakaan.
      Myöskään sisältä märkiä umpioita ei vaihdeta koska maahantuoja on niin päättänyt. Pitäsiköhän käydä katasastuskonttorilla hakemassa lausunto 8kk ikäiseen autoon...

      Hyvä auto mutta surkea yksilö. Tyokaverin samanlainen yksilö on nimittäin täysin vailla ongelmia mitä omassa on.

      • löpö

        juu, niin olen kuullut että vie vähän enemmän kuin vähäsen... mutta toisaalta kun vertaa accord/V70/mondeo samoilla tehoilla ja automaatilla, niin aika reilassa on kulutus noitten kanssa. kun jaksais odottaa diesel automaattia...taloudelliset seikat kun pakottaa pysymään tojossa.


      • Taavi
        löpö kirjoitti:

        juu, niin olen kuullut että vie vähän enemmän kuin vähäsen... mutta toisaalta kun vertaa accord/V70/mondeo samoilla tehoilla ja automaatilla, niin aika reilassa on kulutus noitten kanssa. kun jaksais odottaa diesel automaattia...taloudelliset seikat kun pakottaa pysymään tojossa.

        Vaan Toyotan 2.4 on teknisesti vuosia edellä noita muita, onhan siinä suorsuihkutus.
        Toyotan kulutus olisi selkeästi pienempi jos koneen alakierrosvääntö olisi parempi. Nyt se on samalla tasolla kuin PSA 2.0 koneessa. Laatikko on viritetty vaihtamaan heikon ala väännön vuoksi helposti pienemmälle joten soppa maistuu kun kierrokset muun liikenteen mukana ajattaessa pyörii 3k kieppeillä. Laatikko ei myöskään tajua, ettei koneessa ole ruutia 5k ylä puolella ja niinpä see antaa kovassa kiihdytyksessä koneen huutaa samoilla kierroksilla (6-6.5k) eikä vaihda kuin vasta piiitkän ajan päästä jolloin meno taas maistuu.

        Toinen ongelma liittyy luistonestoon. Jos painaa kaasua reilusti ja luistonesto tulee mukaan, laatikko ei vaihda vaan kuvittelee, että kuormaa on kovasti kun kerran kaasua on painettuna reilusti (jopa pohjassa) ja kun auto ei silti kiihdy joka tietysti johtuu siitä, että luiston esto himmaa kaasuläppää(ns. sähköinen kaasupoljin).
        Menon saa palautumaan hölläämällä kaasusta ja painamalla hitaasti lisää. Luistonesto on hyvä vain alle 30 vauhdissa jolloin sähköinen vetovoiman tasotus( jarruilla tehty tasauspyörästön lukko) parantaa vetoa.

        Kaiken kaikkiaan Toyotan luistonesto ja ajonvakautus ynnä 2.4 moottori (heikkö alavääntö) on huonosti toteutettu jos yrittää edetä vähänkin _laiskan_ letkeää tyyliä ripeämmin. Ajonvakautuksen ainoa tommintamoodi on tappaa kaikki vauhti ja käytännössä pysäyttää auto. Se ei kuitenkaan osaa hoitaa aina edes takapäänluistoa vaan tulee mukaan vasta kun luistoa ei voi hillitä kuin vastaohjauksella. Jos ei olisi kokemusta ei-ESP Toyotista olisi tuolla ollut metsässä ja pitkällä vaikka oma ajotyyli on leppoisa ja polttoainetta säästävä (yleensä).

        kaikki tämä tietysti pätee muihinkin kuin 2.4 malliin.

        Jos se ei natisisi ja nitisisi joka puolelta kojelautaa (ja etuikkunoita, olisi se silti paras kompromissi.


      • aveman
        Taavi kirjoitti:

        Vaan Toyotan 2.4 on teknisesti vuosia edellä noita muita, onhan siinä suorsuihkutus.
        Toyotan kulutus olisi selkeästi pienempi jos koneen alakierrosvääntö olisi parempi. Nyt se on samalla tasolla kuin PSA 2.0 koneessa. Laatikko on viritetty vaihtamaan heikon ala väännön vuoksi helposti pienemmälle joten soppa maistuu kun kierrokset muun liikenteen mukana ajattaessa pyörii 3k kieppeillä. Laatikko ei myöskään tajua, ettei koneessa ole ruutia 5k ylä puolella ja niinpä see antaa kovassa kiihdytyksessä koneen huutaa samoilla kierroksilla (6-6.5k) eikä vaihda kuin vasta piiitkän ajan päästä jolloin meno taas maistuu.

        Toinen ongelma liittyy luistonestoon. Jos painaa kaasua reilusti ja luistonesto tulee mukaan, laatikko ei vaihda vaan kuvittelee, että kuormaa on kovasti kun kerran kaasua on painettuna reilusti (jopa pohjassa) ja kun auto ei silti kiihdy joka tietysti johtuu siitä, että luiston esto himmaa kaasuläppää(ns. sähköinen kaasupoljin).
        Menon saa palautumaan hölläämällä kaasusta ja painamalla hitaasti lisää. Luistonesto on hyvä vain alle 30 vauhdissa jolloin sähköinen vetovoiman tasotus( jarruilla tehty tasauspyörästön lukko) parantaa vetoa.

        Kaiken kaikkiaan Toyotan luistonesto ja ajonvakautus ynnä 2.4 moottori (heikkö alavääntö) on huonosti toteutettu jos yrittää edetä vähänkin _laiskan_ letkeää tyyliä ripeämmin. Ajonvakautuksen ainoa tommintamoodi on tappaa kaikki vauhti ja käytännössä pysäyttää auto. Se ei kuitenkaan osaa hoitaa aina edes takapäänluistoa vaan tulee mukaan vasta kun luistoa ei voi hillitä kuin vastaohjauksella. Jos ei olisi kokemusta ei-ESP Toyotista olisi tuolla ollut metsässä ja pitkällä vaikka oma ajotyyli on leppoisa ja polttoainetta säästävä (yleensä).

        kaikki tämä tietysti pätee muihinkin kuin 2.4 malliin.

        Jos se ei natisisi ja nitisisi joka puolelta kojelautaa (ja etuikkunoita, olisi se silti paras kompromissi.

        Omituisia kokemuksia sinulla kuoma. Itelläni on 2007 ave 2.4 automaatti. En ole kyllä kuunani huomannut väännössä mitään puutetta. Eihän tuon juurikaan tarvi yli 3000 huutaa, ja ylensä mennään arjessä alle 2000r/min. Myös tuo ESP- juttu tuntuu vieraalta. Oma avensikseni tuntuu edelleen laadukkaalta verrattuna esim tuttujeni eurovehkeisiin (mese c-sarja, volvo v50, ym.). Eikä natinoita pahemmin kuulu. Tosin 2002 corolla(made in japan) Oli tässä suhteessa vieläkin parempi! Se eurooppalainen "laatu"...! Avensis vie omassa ajossani kuitenkin yli 11 litraa/100km.Mutta mitäs tuosta, kunhan kyyti on hyvää ja ilmasto lämpenee. Siinähän sitä lämmitysenergiaa sitten taas säästyy köyhille! T:rather dead,than diesel


      • 2.4 STW
        aveman kirjoitti:

        Omituisia kokemuksia sinulla kuoma. Itelläni on 2007 ave 2.4 automaatti. En ole kyllä kuunani huomannut väännössä mitään puutetta. Eihän tuon juurikaan tarvi yli 3000 huutaa, ja ylensä mennään arjessä alle 2000r/min. Myös tuo ESP- juttu tuntuu vieraalta. Oma avensikseni tuntuu edelleen laadukkaalta verrattuna esim tuttujeni eurovehkeisiin (mese c-sarja, volvo v50, ym.). Eikä natinoita pahemmin kuulu. Tosin 2002 corolla(made in japan) Oli tässä suhteessa vieläkin parempi! Se eurooppalainen "laatu"...! Avensis vie omassa ajossani kuitenkin yli 11 litraa/100km.Mutta mitäs tuosta, kunhan kyyti on hyvää ja ilmasto lämpenee. Siinähän sitä lämmitysenergiaa sitten taas säästyy köyhille! T:rather dead,than diesel

        Vääntöä on mutta vasta jossain 2700rpm kohdalla. Sen alla vääntö on lähinnä nimellistä. Kulutus taas on iso koska turbiini ottaa kiinni vasta tuon 2700rpm tuntumassa.

        Itellä nykyään 20hp tehokkaampi auto joka painaa enemmän mutta kiihtyy pari sekuntia nopeammin ja kuluttaa samassa sekalaisessa ajossa alle 5L/100kkm kuin tuolloin aiemmin, eli elisen litraa vähemmän. Tässä uudessakin on mehumaija-automaatt eikä ole väännöstä pulaa. Niin se kehitys kehittyy.

        H-Camryn tekniikkalle olevaa Avea odotellessa.... :-)


      • veikko1954

        Aika useassa 2,4 on mennyt myös moottoreita rikki mitä pienimmissä koneissa ei ole,kulutus on kovaa samoin päästöt,takapää on autossa sellainen joka kannatta tarkistaa eli onko ruostesuojaust jätetty tekemättä,sähköt on avenciksessa hyvät!


    • aveman

      Esim ilta - sanomien jutussa tuolloin (2004) uudesta avensis 2.4 automaatista kehuttiin NIMENOMAAN hyvää vääntöä ja sen takia loistavasti toimivaa vaihteistoa. Meitä on moneen junaan. Itse olen tässä asiassa median kanssa samassa. Huollatan muuten toyotani AINA merkkihuollossa. Eihän se muuten pian toyota olisikaan. Sitä paitsi tämä käytäntö tulee halvemmaksikin, kun itse kaikki joutuu maksamaan. Laadulla on nimittäin tekijänsä, vielä ostonkin jälkeen...

      • HTGFN

        Itselläni on '06 2,4 farmari Ave. Kulutus on sekalaisessa ajossa ollut 11-12l/100km, mutta maantiellä n. 8,2l/100km talvella keskinopeuden ollessa 90km tienoilla. Kesänopeuksilla maantiellä n. 8,5-8,8l/100km. Olen kyllä päässyt kerran maantiellä 7,8l/100km, mut silloin tosiaan ajelin pintakaasulla(poikkeustapaus). Luvatut kulutukset ovat: kaupunki: 13.5 l/100km, maantie: 7.3 l/100km, yhdistetty: 9.6 l/100km.


      • järkee vai ei
        HTGFN kirjoitti:

        Itselläni on '06 2,4 farmari Ave. Kulutus on sekalaisessa ajossa ollut 11-12l/100km, mutta maantiellä n. 8,2l/100km talvella keskinopeuden ollessa 90km tienoilla. Kesänopeuksilla maantiellä n. 8,5-8,8l/100km. Olen kyllä päässyt kerran maantiellä 7,8l/100km, mut silloin tosiaan ajelin pintakaasulla(poikkeustapaus). Luvatut kulutukset ovat: kaupunki: 13.5 l/100km, maantie: 7.3 l/100km, yhdistetty: 9.6 l/100km.

        Ajaa vanhalla autolla, jolla menee 5000-6000 euroa vuodessa bensaan.


      • järkeähän on
        järkee vai ei kirjoitti:

        Ajaa vanhalla autolla, jolla menee 5000-6000 euroa vuodessa bensaan.

        3000 euroa ekstraa vuodessa on pieni juttu, kun saa ajaa luotettavalla ajokaistaskannerilla.


    • toyta1

      Nykyään tehdään tahallaan,autot huonoista osista varaosilla sitten tienataan,ennen ajoin cämryllä 400th ja osiin oisko mennyt 500euroa

      • luotan laatuun

        Silloin oli vielä niitä aitojapseja, joilla voi ajaa 500.000 km, mutta sitten eurooppalainen laadunvalvonta ja osien laatu on painanut tojon muiden euroopassa tehtyjen tasolle. Onneksi ei kuitenkaan siihen alennustilaan, missä volkkarin laatu nyt jo on.


    • Ucf20jate71akallaave

      05 ave ja sain just painettua kulutuksen 6.8n litraan satasella. Ei se kone sitä syö vaan se oikea jalka.

    • Ucf20jate71akallaave

      2.4 automaatti.

    • Xgjgfyj

      Niin se vain kehitys kehittyy. Itsellä IS 300h 223 hp. Sekalaisen ajon kulutus kesäisin 5,jotain ja talvisin 6,jotain. Tällä hetkellä mittari näyttää: After Reset 4,4 l/100km ja After Refuel 5,6 l/100km mikä tekee todellisuudessa 4,6 ja 5,8 l/100km. Eikä tule mitään Vebastolisiä tuohon päälle niin kuin dieselissäni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      133
      3397
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1341
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1310
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      67
      1156
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1094
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1071
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      999
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      986
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      43
      973
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      47
      877
    Aihe