WinMe kaatuu tai jumittuu...

epätietoinen

Mistä voisi olla kysymys:
Formatoidulle C asemalle (Fat32) asennettu WinMe jumittuu kun IE:lla menee update sivustoon tai avaa windowsin ohjeen. Samoin esin flash päivityksen lataaminen IE:lla jumittaa koneen. Järjestelmätiedot sovelluksen avaaminen kaataa koneen välittömästi. Firefox taas pelaa ilman em. oireita. Koneessa on palomuuri & virustorjunta jotka aiemmissa asennuksissa eivät ole ongelmia aiheuttaneet. Viruksia ei pitäisi olla.
Samalla kovalevyllä on Linuxin boot ja swap osiot ja mbr:llä oli grub ennen formatointia ja paria winMe uudelleenasennusta. Sama vika toistuu vaan... Memtest ei sano mitään poikkeavaa ja linuxitkin pelittivät.
Mitäs nyt??

5

589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietoepäinen

      Sama ongelma ollut. Ei ole enää ilmennyt, kun en käytä Easycleaneria uusissa asennuksissa...

      Muitakin jänniä "ominaisuuksia" tullut vastaan, syyt mystisiä...

      Linuxilla ei mitään vaikutusta.

      Cacheman.

      • epätietoinen

        Em vaiva esiintyy puhtaalla asennuksella: Formatoinnin jälkeen käyttiksen asennus. Ei valittele mitään asennuksen aikana ja sama kokoonpano on aiemmin pelannut. Verkkokortti on vaihdettu pci-väyläiseen ja linux osiot tehty partition magic:lla.
        Voisiko olla häikkää bios-asetuksissa tahi vioittunut käyttis-cd? Luulisi vain WinMe asennusohjelman huomaavan jos joku tiedostoista on korruptoitunut.
        Scandisk ei sano kiintolevyistä mitään pahaa eikä järjestelmänhallinnassa ole ristiriitoja. Alkaa pikkuhiljaa kyrsimään kun ei saa tuohon toimivaa asennusta aikaiseksi.


      • duha
        epätietoinen kirjoitti:

        Em vaiva esiintyy puhtaalla asennuksella: Formatoinnin jälkeen käyttiksen asennus. Ei valittele mitään asennuksen aikana ja sama kokoonpano on aiemmin pelannut. Verkkokortti on vaihdettu pci-väyläiseen ja linux osiot tehty partition magic:lla.
        Voisiko olla häikkää bios-asetuksissa tahi vioittunut käyttis-cd? Luulisi vain WinMe asennusohjelman huomaavan jos joku tiedostoista on korruptoitunut.
        Scandisk ei sano kiintolevyistä mitään pahaa eikä järjestelmänhallinnassa ole ristiriitoja. Alkaa pikkuhiljaa kyrsimään kun ei saa tuohon toimivaa asennusta aikaiseksi.

        se pelkkä IE, jos sattuis löytymään joltain
        CD:ltä ja yritä sitten. ME:n mukana tuleva
        IE on joku 5.x sarjalainen, joka täytys saada
        6.x versioksi. Syytä ongelmaan en tiedä, mutta
        tuo on auttanut.
        IE:n käyttö on muutenkin kaikkea muuta kuin suotavaa, mutta M$ on lukinnut ne automaatti-
        päivityssivut toimimaan vain IE:llä.


      • epätietoinen
        duha kirjoitti:

        se pelkkä IE, jos sattuis löytymään joltain
        CD:ltä ja yritä sitten. ME:n mukana tuleva
        IE on joku 5.x sarjalainen, joka täytys saada
        6.x versioksi. Syytä ongelmaan en tiedä, mutta
        tuo on auttanut.
        IE:n käyttö on muutenkin kaikkea muuta kuin suotavaa, mutta M$ on lukinnut ne automaatti-
        päivityssivut toimimaan vain IE:llä.

        Ei auta Ie6:ksi päivitys. Täysin samalla tavalla jumii. Luulisi ettei vika ole rautapuolella tai biosissa kun linux pelittää. Olisiko joku korruptoitunut järjestelmätiedosto, mutta mikä? ja millä sen voisi paikallistaa?


    • Jos kovolla on ollut eri käyttiksiä niin mbr saattaa olla sekaisin eli sinne on jäänyt erlaisten käyttiksien tiedosto rippeitä.
      Ei auta vaikka osioi ja formatoi vaan käytä fdiskiä mbr valitsimella niin se kirjoittaa mbr:n uusiksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe