Mistä voisi olla kysymys:
Formatoidulle C asemalle (Fat32) asennettu WinMe jumittuu kun IE:lla menee update sivustoon tai avaa windowsin ohjeen. Samoin esin flash päivityksen lataaminen IE:lla jumittaa koneen. Järjestelmätiedot sovelluksen avaaminen kaataa koneen välittömästi. Firefox taas pelaa ilman em. oireita. Koneessa on palomuuri & virustorjunta jotka aiemmissa asennuksissa eivät ole ongelmia aiheuttaneet. Viruksia ei pitäisi olla.
Samalla kovalevyllä on Linuxin boot ja swap osiot ja mbr:llä oli grub ennen formatointia ja paria winMe uudelleenasennusta. Sama vika toistuu vaan... Memtest ei sano mitään poikkeavaa ja linuxitkin pelittivät.
Mitäs nyt??
WinMe kaatuu tai jumittuu...
5
589
Vastaukset
- tietoepäinen
Sama ongelma ollut. Ei ole enää ilmennyt, kun en käytä Easycleaneria uusissa asennuksissa...
Muitakin jänniä "ominaisuuksia" tullut vastaan, syyt mystisiä...
Linuxilla ei mitään vaikutusta.
Cacheman.- epätietoinen
Em vaiva esiintyy puhtaalla asennuksella: Formatoinnin jälkeen käyttiksen asennus. Ei valittele mitään asennuksen aikana ja sama kokoonpano on aiemmin pelannut. Verkkokortti on vaihdettu pci-väyläiseen ja linux osiot tehty partition magic:lla.
Voisiko olla häikkää bios-asetuksissa tahi vioittunut käyttis-cd? Luulisi vain WinMe asennusohjelman huomaavan jos joku tiedostoista on korruptoitunut.
Scandisk ei sano kiintolevyistä mitään pahaa eikä järjestelmänhallinnassa ole ristiriitoja. Alkaa pikkuhiljaa kyrsimään kun ei saa tuohon toimivaa asennusta aikaiseksi. - duha
epätietoinen kirjoitti:
Em vaiva esiintyy puhtaalla asennuksella: Formatoinnin jälkeen käyttiksen asennus. Ei valittele mitään asennuksen aikana ja sama kokoonpano on aiemmin pelannut. Verkkokortti on vaihdettu pci-väyläiseen ja linux osiot tehty partition magic:lla.
Voisiko olla häikkää bios-asetuksissa tahi vioittunut käyttis-cd? Luulisi vain WinMe asennusohjelman huomaavan jos joku tiedostoista on korruptoitunut.
Scandisk ei sano kiintolevyistä mitään pahaa eikä järjestelmänhallinnassa ole ristiriitoja. Alkaa pikkuhiljaa kyrsimään kun ei saa tuohon toimivaa asennusta aikaiseksi.se pelkkä IE, jos sattuis löytymään joltain
CD:ltä ja yritä sitten. ME:n mukana tuleva
IE on joku 5.x sarjalainen, joka täytys saada
6.x versioksi. Syytä ongelmaan en tiedä, mutta
tuo on auttanut.
IE:n käyttö on muutenkin kaikkea muuta kuin suotavaa, mutta M$ on lukinnut ne automaatti-
päivityssivut toimimaan vain IE:llä. - epätietoinen
duha kirjoitti:
se pelkkä IE, jos sattuis löytymään joltain
CD:ltä ja yritä sitten. ME:n mukana tuleva
IE on joku 5.x sarjalainen, joka täytys saada
6.x versioksi. Syytä ongelmaan en tiedä, mutta
tuo on auttanut.
IE:n käyttö on muutenkin kaikkea muuta kuin suotavaa, mutta M$ on lukinnut ne automaatti-
päivityssivut toimimaan vain IE:llä.Ei auta Ie6:ksi päivitys. Täysin samalla tavalla jumii. Luulisi ettei vika ole rautapuolella tai biosissa kun linux pelittää. Olisiko joku korruptoitunut järjestelmätiedosto, mutta mikä? ja millä sen voisi paikallistaa?
Jos kovolla on ollut eri käyttiksiä niin mbr saattaa olla sekaisin eli sinne on jäänyt erlaisten käyttiksien tiedosto rippeitä.
Ei auta vaikka osioi ja formatoi vaan käytä fdiskiä mbr valitsimella niin se kirjoittaa mbr:n uusiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251238
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89904- 90845
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20769- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109636
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet116519