Pitäis tarkistaa avensiksen (2.0td -99) takajarrujen kunto (kuuluu vikinää). Miten jarrurummun saa irroitettua?
avensiksen jarrurummun irroitus
4
3556
Vastaukset
- ave
Vie Ave Romuttamolle
- MOK
2,0 TD:stä ei ole kokemusta, mutta kai se on samanlainen kuin noissa pienemmissä.
Vedä tussilla viiva jarrurummusta keskiöön (sen vuoksi, että saat laitettua rummun samaan asentoon takaisin). Pyöränpulttien välissä on kaksi reikää, joihin mahtuu tavallinen muistaakseni 8 mm pultti. Eli pultit molempiin reikiin ja sitten ruuvataan pultteja vuorotellen. Jos ei tunnu irtoavan (kierteitä ei kannata väätää pilalle = viimeinen veto kannattaa jättää tekemättä), niin sitten joutuu rumpua varmaan kaasulla lämmittämään....samalla kun ruuveja vääntää lyöt mielummin pehmeällä vasaralla rumpua.
Rumpu ei siis ole muuten kiinni, mutta jarrukengät ovat kuluneet rummun sisään.
Siksi pitää ehdottomasti sorvata tai rälläköidä se kulumaton reunus pois.
Carina II oli mahdollisuus löysätä jarrun säätöä, mutta Avesta en ko. mahdollisuutta löytänyt
Kannattaa varautua rempassa siihen, että vikinän aiheuttaja on vuotavat sylinterit. Näin oli minun autossani, nauhoissa oli vielä puolet jäljellä.- äijä
Tojo-Kölli kirjoitti:
...samalla kun ruuveja vääntää lyöt mielummin pehmeällä vasaralla rumpua.
Rumpu ei siis ole muuten kiinni, mutta jarrukengät ovat kuluneet rummun sisään.
Siksi pitää ehdottomasti sorvata tai rälläköidä se kulumaton reunus pois.
Carina II oli mahdollisuus löysätä jarrun säätöä, mutta Avesta en ko. mahdollisuutta löytänyt
Kannattaa varautua rempassa siihen, että vikinän aiheuttaja on vuotavat sylinterit. Näin oli minun autossani, nauhoissa oli vielä puolet jäljellä.Itselläni lähti ainakin siten että kevyesti "kopsutteli" jarrurumpua vasaralla erikohdista ja toinen veti samanaikaisesti rumpua ulospäin. Hyvin ainakin minulla lähti tällä konstilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302255
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261968Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121509Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121347Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 951066
- 17987
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752