Hyväveli verkosto Kiinteistö Tahkola

JiiPeeTee123

Taloyhtiön hallituksille tiedoksi ja varoitukseksi jos teetätte tarjouksen Kiinteistö Tahkolalan isännöitsijällä taloyhtiön pihaurakasta tai maankaivuu- / rakennustöistä niin todennäköisesti tarjouskilpailun voittaja on Veljekset Toivanen. Pihateiden "sorien" vaihto voi kaapelinveto firmalta onnistua, mutta jo maan vaihto työt rakennusten läheisyydestä voi tuottaa yllätyksiä työn laadussa. Laskutus on kyllä kaiken huippu ja todennäköisesti ei ole oikeasti kilpailutettu, kun kyseltiin itse urakoitsijoilta hintoja kun kuultiin hinta millä taloyhtiön hallitus oli hyväksynyt homman tehtäväksi.

26

3050

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lestawatch

      Tahkola on vanhoillislestadiolaisten yritys ja vanhoillislestadiolaisiin tapoihin kuuluu suosia uskonveljiä. Vanhoillislestadiolaiset suosivat kaikessa aina omiaan ja onkin siksi huolestuttavaa, että he ovat päässeet Oulussa niin tärkeisiin asemiin virastoissa, politiikassa, poliisissa ja yrityksissä.

      Tahkolan nimi löytyy myös Oulun rauhanyhdistyksen yhteistiedoista. http://www.oulunrauhanyhdistys.fi/fi/yhteystiedot/

      Lestat pyörittää tätä kaupunkia ja kaupunki on lestojen näköinen.

      • Anonyymi

        Jos lestapoliisi valvoo "peltipoliisien" ylinopeuksia niin lestojen rikkomukset painetaan villaisella. Muille kyllä tulee sakko.


    • Miksiet

      ota suoraan yhteyttä taloyhtiön hallitukseen, tai isännöitsijään ja kysy asiaa?
      Ei se parane täällä huudella taloyhtiön sisäisiä asioita.
      Otappa ensisijaisesti yhteys taloyhtiön puheenjohtajaan, sillä puheenjohtajan velvollisuus on selvittää kilpailutus ennen kuin taloyhtiön hallituksenkaan kokous kokoontuu.
      Sen jälkeen hallitus kokoontuu, ja ilmoittaa osakkeiden omistajille taloyhtiön kokouspäivämäärän, missä lopullinen päätös tehdään.

      • Anonyymi

        Ei taloyhtiön yhtiökokous valitse isännöitsijää vaan hallitus. Ja jos hallituksen PJ on lesta, niin lestahan valitaan! Aina löytyy keinot valinnan tueksi.
        Kokemusta siasta on!


    • 1jorma

      Tämä on ihan aiheellinen VAROITUS

    • Varoitus-lestoista

      varokaa lestoja, ne on kieroja! Oulussa on lestaongelma jota peitellään!

      • Ei muuten pidä alkuunkaan paikkaansa.
        Pystyykö esittämään väitteilläsi todisteita?


      • öuggög
        Axeh6 kirjoitti:

        Ei muuten pidä alkuunkaan paikkaansa.
        Pystyykö esittämään väitteilläsi todisteita?

        Tämäkin ketju kertoo niistä ongelmista. Onko älyssä vikaa?


      • Öyggög! On varmasti vikaa.... mutta varmasti huomasit, etten kommentoinut ketjua vaan kyseenalaistin ”Varoitus-lestoista” -nimimerkin kommentin. Siunausta sinulle 🙏


      • jokaikinen
        öuggög kirjoitti:

        Tämäkin ketju kertoo niistä ongelmista. Onko älyssä vikaa?

        JOKAINEN pystyy!!!!


      • Anonyymi
        Axeh6 kirjoitti:

        Ei muuten pidä alkuunkaan paikkaansa.
        Pystyykö esittämään väitteilläsi todisteita?

        Pystyn. Vaan en tuhlaa aikaani sellaiselle tällä palstalla. Parempi tulos tulee rikosilmoituspalstalla. Jos ei se PolPon henkilökin ole lesta.


    • KorvatunturinJeesus

      Olipa hyvä että joku kerto! En varmasti osta mittään tuollasilta ihmisiltä!

    • Huonompi.veli

      Kaikki kilpailutukset pitäisi tehdä hallituksen, ei isännöitsijän. Ainakin OIT teettää täysin järjettömiä remontteja kun hallituksella ei ole mitään tuntumaa taloyhtiön tilasta eikä korjaustarpeista. Ja miten ollakaan, sen "kilpailuttamat" työt maksavat ainakin kolminkertaisesti sen, mitä muuten kyselemällä, työt tekee joku aliurakoitsijan aliurakoitsija silloin milloin sattuu ja helkkarin huonosti.
      Tahkola perii joiltakin taloyhtiöiltä Tampuuri -nimistä maksua joka vuosi, joiltakin ei ollenkaan. Taisi olla 400 euroa. Kuulemma joku tietokoneohjelma, jota taloyhtiö tarvitsee vaikka ei ole kenenkään käytössä eikä käytettävissä. Pelkkää huijausta kai.
      Hanhisalo teettää sormensa ymäri kiertäneillä hallituksilla turhia LVI-remontteja jotka maksavat hirveästi ja myy Bauer -merkkisiä vesisuodattimia, jotka ovat härskiä huijausta. Viime vuosina leasingina, jolloin rahantulo on jatkuvaa. Ja paria-kolmea muuta täysin huijaussysteemiä ilmanvaihtoon ja lämmitykseen. Sekä huijaussuuttimia suihkuihin muka estämään suuttimien kalkkeutumista. Ja vessanpyttyjen huuhtelulaitetta, joka estää käyttäjää antamasta pikkuhuuhtelua. Kaikkien näitten valehdellaan vähentävän kulutusta, vaikka vaikutus on päinvastainen. Kilpailuttaa itse ja omin lupinsa taloyhtiön sähkösopimukset, jotka ovat osakkaille salaisia.
      Tuskin on yhtään rehellistä isännöitsijätoimistoa. Pitäisi olla joka taloyhtiössä kirjanpitoa ymmärtävä henkilö, jolla olisi kokemusta vaikka omakotiasumisesta, niin tällainen henkilö pystyisi kevyesti ja halvalla hoitamaan isännöinnin. Ei se vaikeaa ole, voin taata kokemuksesta.

      • Anonyymi

        Sinun kannattaisi alkaa isännöitsijäksi tai yrittäjäksi, kun luulet osaavasi homman täydellisesti. Sanotaanhan: jos sinusta ei ole kirjailijaksi, ala kriitikoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kannattaisi alkaa isännöitsijäksi tai yrittäjäksi, kun luulet osaavasi homman täydellisesti. Sanotaanhan: jos sinusta ei ole kirjailijaksi, ala kriitikoksi.

        Olinkin taloyhtiön isännöitsijänä yli 20 v sitten ennen omakotitaloon muuttoani, joten kokemusta löytyy ja näkemystä. Ei mikään ole helpompi työ, joten palkkaa en halunnut. Enkä kuittaa palkkaa nytkään ollessani taloyhtiön hallituksessa. Sen verran pitäisi jokaiselta löytyä talkoohenkeä, mutta harvinaista näkyy olevan.
        Nyt on ikää jo sen verran paljon, että alan elämään vapaaherrana näistäkin kuvioista. Ei mene kauaa kun täytän 80 ja mihinkään luulotautiin jostakin koronasta en usko enkä sairastu sellaiseen. Rokotetta en ota, koska se ei ole rokote vaan geenimanipulaatioruiske. Mikrobiviljelmääkään en naamallani viljele.


    • Taloyhtiöläinen

      Aloittaja on aivan oikeassa. Taloyhtiön hallituksen kannattaa kilpailuttaa kaikki työt, lumitöistä rappujen siivoukseen. Näillä on todella vaikutusta yhtiövastikkeeseen. Kaikilla isännöitsijöillä on taipumus nostaa noitten urakoitten hirntoja. Erityisesti tietenkin isännöitsijällä joka on vahvasti sitoutunut johonkin muuhun kuin hoitamiensa taloyhtiöiden asioiden mahdollisimman hyvään ja hintatietoiseen hoitoon.

    • Oma.työ.säästää

      Meillä on pieni taloyhtiö.teemme itse lumityöt ja kesällä nurtsin leikkuut..Säästyy iso määrä euroja.

      • Kyllästyttää

        Toisin sanoen teilläkin yksi tai korkeintaan kaksi tekee, muut menee siivellä. Näin se oli meilläkin pienessä taloyhtiössä ja näin se menee kaikkialla muuallakin. Viimeiset kaksi vuotta minä olin sen isännöitsijä ja minä myös tein ne "yhteiset" työt, kaikki. Ilman palkkaa, tottakai!
        Sitten ostin jo omakotitalon.
        Nyt asun kerrostalossa ja sekä isännöitsijä että huoltoyhtiö huijaavat minkä pystyvät. Ja kyllähän ne pystyvät! Itse olen jo liian vanha riitelemään kaiken aikaa.


      • 12345676rewertyui
        Kyllästyttää kirjoitti:

        Toisin sanoen teilläkin yksi tai korkeintaan kaksi tekee, muut menee siivellä. Näin se oli meilläkin pienessä taloyhtiössä ja näin se menee kaikkialla muuallakin. Viimeiset kaksi vuotta minä olin sen isännöitsijä ja minä myös tein ne "yhteiset" työt, kaikki. Ilman palkkaa, tottakai!
        Sitten ostin jo omakotitalon.
        Nyt asun kerrostalossa ja sekä isännöitsijä että huoltoyhtiö huijaavat minkä pystyvät. Ja kyllähän ne pystyvät! Itse olen jo liian vanha riitelemään kaiken aikaa.

        Ja sen isännöitsijän ja huoltoyhtiön pitäisi siis olla yhtä tyhmiä kuin sinä, eli tehdä kaikki ilman palkkaa? Onneksi olet jo liian vanha mihinkään vaikuttamaan :)


      • Anonyymi
        12345676rewertyui kirjoitti:

        Ja sen isännöitsijän ja huoltoyhtiön pitäisi siis olla yhtä tyhmiä kuin sinä, eli tehdä kaikki ilman palkkaa? Onneksi olet jo liian vanha mihinkään vaikuttamaan :)

        Ei kaikille se raha ole se Jumala!
        Minulla on riittävästi rahaa, enemmänkin. Vaan tiedän, ettei kaikilla ole. Tiedän myöskin sen, että ei rikkaalta puutu muuta kuin rahaa. Säälittävää tuollainen, mutta kun eivät itse näe vikaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikille se raha ole se Jumala!
        Minulla on riittävästi rahaa, enemmänkin. Vaan tiedän, ettei kaikilla ole. Tiedän myöskin sen, että ei rikkaalta puutu muuta kuin rahaa. Säälittävää tuollainen, mutta kun eivät itse näe vikaa...

        Samaa mieltä. Nämä rahan ja materiaalin perässä juoksevat on tyhmiä. Niillä on joku aukko järjessä ja henkisellä puolella, jota ne rahalla ja materiaalilla täyttää. Ne on varmaan aivopesty niin hyvin näihin sairaisiin arvoihin.


    • salapolis

      Koittakaa lestamafiasta vaahtoavat tajuta, että lestat ovat aika pikkutekijöitä oululaisessa hyväveliverkostossa. Ei tarvitse kuin vähän tutkia kaupungin tapahtumia, kun huomaa, että samat nimet alkavat toistua taustalla. Ihan sama mistä päin aloittaa vyyhteä katselemaan - sama lopputulos. Ja lestat aivan sivuroolissa. Mukana toki.

      • Olet-lesta

        Kyllä lestat ovat oma hyvä veli verkosto Oulun hyvä veli verkoston sisällä, eli ei todellakaan mikään pikkutekijä. Eli lestat ovat verkoston sisällä ja kusettavat verkostoa, ja lestojen sisällä on omat verkostot jotka kusettavat lestoja.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Muussa asiayhteydessä olen kuullut eri paikkakunnalla, kuinka taloyhtiöiden kilpailutuksia järjestetään niin että hankinta saadaan menemään isännöitsijän haluamalle taholle. Tarjouspyynnöt lähetetään näön vuoksi muutamalle muullekin taholle sellaisena ajankohtana, että ne saapuvat perille mahdollisimman myöhään ja hankalaan aikaan viikonloput huomioiden, jotta tarjousta ei ehtisi laatia ajoissa. Halutulle taholle kuitenkin on jo hyvissä ajoin kerrottu, millainen tarjouspyyntö on tulossa. Osalle tiedossa olevista palveluntarjoajista ei edes lähetetä tarjouspyyntöjä.

      • Anonyymi

        Näin se mafia nimeltä lestat toimii. Toki muutkin. Tällainen on tämä Suomi, jossa ei ole havaittua korruotioa 😂😂😂😂
        Työpaikat Oulussa myös menee samalla tavalla huonommille.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4895
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3096
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1797
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1187
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe