Heips!
Pikainen kysely näin viimetinkaan ja kesken kiireitten, mutta....
Minkä kokoinen kinkku teillä on?
Milloin paistoitte/paistatte ja miten?
Itselläni on pikkasen yli 10 kg. Uuniin laitoin hänet kello 22.35.
Ja paistan hänet ruistaikinan alla, ilman paistopussia. Huomenna kiva napsia "ruiskuoresta" palasia ja kastaa liemeen... Voi että on hyvää. Mutta lihaa en maista, vasta ruokapöydässä.
Uuni on 125 asteessa, ja paistaminen kestää noin 11 tuntia. Varmuuden vuoksi käytän mittaria.
Näin aikuisenakin, jotain odottamista.
Kuis teillä?
kinkkukysely...
7
477
Vastaukset
- vain pieni....
5,5 kilon kinkku. Ollut uunissa jo iltakuudesta lähtien. Koht'sillään kypsä&valmis ! Ja eikun maistamaan.
Olutta kulunut kohta mäyräkoirallinen.... ( maistu niin hyvin, raskaan työviikon jälkeen. (*seli seli* )
Menee sitten jouluaattoyö valvoessa ja kinkkua maistellessa, pitkälle aamuyöhön. Amusella klo 7-8 aikaan joulukuusi parvekeelta sisään ja kuusen koristeluu. Samat kuviot ja aikataulut vuodesta toiseen näissä joulumeiningeissä. Samat varmaan muutamalla sadalla tuhannella muullakin Suomessa...- Nam....
Saunassa palvauksessa aamulla pääsee maistelen ..
koko oli reilu 12kg..
- painoi
vain 2,4 kg. koska elelen yksin suurempaa en tarvitse. Paistoin tänään iltapäivällä paistopussissa ja uunin lämpötila oli 125 astetta.
Hyvä tuli, pitihän sitä aivan pieni pala maistaa.- Kinkku-pösilö
6.4kg. Uunissa 125ºC ja pukkasin kuumuuteen varttia vaille ysi. Tulee tällä hetkellä keittiöstä maailman paras tuoksu... Ponteva possu se siellä tirisee, on vaan uuni hiukan liika pieni. Muksu ylös aamulla, ja elämänsä ensimäinen kinkkupala suuhun. (1,5v.)
- (.)Y(.)
tulee varmasti makoisa, noin paistettuna.. ;-)) Itse menen sukuloimaan Jouluksi, joten kinkunpaistoa ei ole.. Odotus typistyy, valmiiseen kattaukseen.. Sikäli harmillista, kun kinkun paistosta tulee, niin hyvät tuoksut.. Hyvää Joulua...
- on noin60 kilonen
olen sitä kuumentanut pussissa" makuu" kohta ihan tarpeeksi kuuma nautittavaksi.
Tällänen kinkku on oikein hyvä, kun siittä jää
vielä paljon nautittavaa joulun jälkeenkin.
Hyvää joulua teille kaikille!
alle 60 kiloista kinkkua ahkerasti pyydystin, vaan ilman jäin taas. Olisi siinä ollut jouluvalmistelua ja -iloa siinäkin ja varmaan vielä joulun jälkeenkin, mutta kun nyt kävi näin kun kävi, vietetään kinkuton joulu. Onhan noita hernekeittopurkkeja riittävästi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100861
- 75693
- 50587
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381