kinkkukysely...

Vesi kielellä odotteleva...

Heips!
Pikainen kysely näin viimetinkaan ja kesken kiireitten, mutta....

Minkä kokoinen kinkku teillä on?
Milloin paistoitte/paistatte ja miten?

Itselläni on pikkasen yli 10 kg. Uuniin laitoin hänet kello 22.35.
Ja paistan hänet ruistaikinan alla, ilman paistopussia. Huomenna kiva napsia "ruiskuoresta" palasia ja kastaa liemeen... Voi että on hyvää. Mutta lihaa en maista, vasta ruokapöydässä.
Uuni on 125 asteessa, ja paistaminen kestää noin 11 tuntia. Varmuuden vuoksi käytän mittaria.
Näin aikuisenakin, jotain odottamista.

Kuis teillä?

7

477

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vain pieni....

      5,5 kilon kinkku. Ollut uunissa jo iltakuudesta lähtien. Koht'sillään kypsä&valmis ! Ja eikun maistamaan.
      Olutta kulunut kohta mäyräkoirallinen.... ( maistu niin hyvin, raskaan työviikon jälkeen. (*seli seli* )
      Menee sitten jouluaattoyö valvoessa ja kinkkua maistellessa, pitkälle aamuyöhön. Amusella klo 7-8 aikaan joulukuusi parvekeelta sisään ja kuusen koristeluu. Samat kuviot ja aikataulut vuodesta toiseen näissä joulumeiningeissä. Samat varmaan muutamalla sadalla tuhannella muullakin Suomessa...

      • Nam....

        Saunassa palvauksessa aamulla pääsee maistelen ..
        koko oli reilu 12kg..


    • painoi

      vain 2,4 kg. koska elelen yksin suurempaa en tarvitse. Paistoin tänään iltapäivällä paistopussissa ja uunin lämpötila oli 125 astetta.
      Hyvä tuli, pitihän sitä aivan pieni pala maistaa.

      • Kinkku-pösilö

        6.4kg. Uunissa 125ºC ja pukkasin kuumuuteen varttia vaille ysi. Tulee tällä hetkellä keittiöstä maailman paras tuoksu... Ponteva possu se siellä tirisee, on vaan uuni hiukan liika pieni. Muksu ylös aamulla, ja elämänsä ensimäinen kinkkupala suuhun. (1,5v.)


    • (.)Y(.)

      tulee varmasti makoisa, noin paistettuna.. ;-)) Itse menen sukuloimaan Jouluksi, joten kinkunpaistoa ei ole.. Odotus typistyy, valmiiseen kattaukseen.. Sikäli harmillista, kun kinkun paistosta tulee, niin hyvät tuoksut.. Hyvää Joulua...

      • on noin60 kilonen

        olen sitä kuumentanut pussissa" makuu" kohta ihan tarpeeksi kuuma nautittavaksi.
        Tällänen kinkku on oikein hyvä, kun siittä jää
        vielä paljon nautittavaa joulun jälkeenkin.
        Hyvää joulua teille kaikille!


    • alle 60 kiloista kinkkua ahkerasti pyydystin, vaan ilman jäin taas. Olisi siinä ollut jouluvalmistelua ja -iloa siinäkin ja varmaan vielä joulun jälkeenkin, mutta kun nyt kävi näin kun kävi, vietetään kinkuton joulu. Onhan noita hernekeittopurkkeja riittävästi...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe