En enää tajua

Loukattu

Mitä hittoa oikeasti. Eräs läheiseni sairastaa lääkärin mukaan vakavaa masennusta. Hän itsekin pitää itseään hyvin masentuneena, joka on loukkaavaa ja ärsyttävää minua kohtaan, sillä hän on paljon minua puheliaampi ja mukavampi. En vain ymmärrä mistä hänen masennuksensa voi johtua (se on kestänyt jo monia vuosia, eikä hän käy työssä sen takia), eli mikä sen syy on. Jos ei ole mitään syytä, mutta vaan masentaa niin eikö se ole vähän outoa. Joku syy on aina pakko olla.. Jos tietäisin sen syyn, voisin auttaa... Mikä hitto hänen ongelmansa on.?

Entä jos hän onkin masentunut ilman syytä... ja se näkyy ahdistuksena. Se on silti loukkaavaa... Kertokaa kiltit mielipiteitänne.

5

54

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Masentuneenkanssaeläny

Loukkaavaa!? Ei masennukseen tarvita erityistä syytä. Se saattaa laueta jostain tapahtumasta tai hiljaa hiipiä ihmisen elämään. Se, jolla on kaikki asiat kunnossa - on ystäviä, on joku seurustelukumppani, kiva työ/opiskelupaikka, kiva kämppä, rahaa ja kaikki hyvin fyysisen terveyden kannalta - voi sairastua masennukseen. Masennus ei tule kerta heitolla. Se hiipii sun elämään ja valtaa koko ajan enemmän tilaa. Ja siitä eroon pääseminen voi viedä vuosia.

Jumankauta sen sun ystäväsi masennus ei voi olla loukkaavaa sua kohtaan. Sä et voi syyttää sitä siitä. Saatana

• EiEnääLoukattu

....niin, en voi syyttää. Olin typerä. Kiitos mielipiteestä.

• psylosibiini

Työt voisi piristää tätä ihmistä,mutta ymmärrän kyllä että syvästi masentunut ei jaksa nousta pohjalta,piristystä sinne.

• Mielenterveyshäiriöt ei ole aivan helppoja/loogisia. Mutta jos masennus todistetusti on, niin ei sinun loukkaantua pitäisi. Ja siitä mukavuudesta ja puheliaisuudesta: mun yks sukulaine on masentunu. Sillon ku se jaksaa olla ihmiste seurassa, se on tosi mukava ja puhelias, puhuu kaikesta; peleistä politiikkaan ja avaruustekniikkaan. Todella hyvä keskustelu- ja lauta/korttipelikaveri.

• OlenAloittaja

Juttu on kuitenkin niin, että haluaisin auttaa häntä pääsemään irti masennuksesta, niin ettei hän pitäisi itseään enää masentuneena. Pitkään masentuuneena oleminen ei todellakaan tarkoita sitä, ettei siitä voisi parantua nopeammin kuin monessa vuodessa. En siis jää enää odottelemaan.

Mielipiteitä taas, kiitos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      201
      5194
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      41
      4558
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      15
      3196
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      261
      3124
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      163
      3045
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      55
      2600
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27