Mitä hittoa oikeasti. Eräs läheiseni sairastaa lääkärin mukaan vakavaa masennusta. Hän itsekin pitää itseään hyvin masentuneena, joka on loukkaavaa ja ärsyttävää minua kohtaan, sillä hän on paljon minua puheliaampi ja mukavampi. En vain ymmärrä mistä hänen masennuksensa voi johtua (se on kestänyt jo monia vuosia, eikä hän käy työssä sen takia), eli mikä sen syy on. Jos ei ole mitään syytä, mutta vaan masentaa niin eikö se ole vähän outoa. Joku syy on aina pakko olla.. Jos tietäisin sen syyn, voisin auttaa... Mikä hitto hänen ongelmansa on.?
Entä jos hän onkin masentunut ilman syytä... ja se näkyy ahdistuksena. Se on silti loukkaavaa... Kertokaa kiltit mielipiteitänne.
En enää tajua
5
<50
Vastaukset
- Masentuneenkanssaeläny
Loukkaavaa!? Ei masennukseen tarvita erityistä syytä. Se saattaa laueta jostain tapahtumasta tai hiljaa hiipiä ihmisen elämään. Se, jolla on kaikki asiat kunnossa - on ystäviä, on joku seurustelukumppani, kiva työ/opiskelupaikka, kiva kämppä, rahaa ja kaikki hyvin fyysisen terveyden kannalta - voi sairastua masennukseen. Masennus ei tule kerta heitolla. Se hiipii sun elämään ja valtaa koko ajan enemmän tilaa. Ja siitä eroon pääseminen voi viedä vuosia.
Jumankauta sen sun ystäväsi masennus ei voi olla loukkaavaa sua kohtaan. Sä et voi syyttää sitä siitä. Saatana- EiEnääLoukattu
....niin, en voi syyttää. Olin typerä. Kiitos mielipiteestä.
- psylosibiini
Työt voisi piristää tätä ihmistä,mutta ymmärrän kyllä että syvästi masentunut ei jaksa nousta pohjalta,piristystä sinne.
Mielenterveyshäiriöt ei ole aivan helppoja/loogisia. Mutta jos masennus todistetusti on, niin ei sinun loukkaantua pitäisi. Ja siitä mukavuudesta ja puheliaisuudesta: mun yks sukulaine on masentunu. Sillon ku se jaksaa olla ihmiste seurassa, se on tosi mukava ja puhelias, puhuu kaikesta; peleistä politiikkaan ja avaruustekniikkaan. Todella hyvä keskustelu- ja lauta/korttipelikaveri.
- OlenAloittaja
Juttu on kuitenkin niin, että haluaisin auttaa häntä pääsemään irti masennuksesta, niin ettei hän pitäisi itseään enää masentuneena. Pitkään masentuuneena oleminen ei todellakaan tarkoita sitä, ettei siitä voisi parantua nopeammin kuin monessa vuodessa. En siis jää enää odottelemaan.
Mielipiteitä taas, kiitos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1256590Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631604142Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen513389Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4902944Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2851940Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde341626- 881453
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja141433Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1741409Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151386